۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲

افزایش دو نیم برابری آثار به جشنواره بین المللی شعر حوزه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام شفیعی، در نشستی که با موضوع اختتامیه همایش پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) در سالن آمفی تئاتر معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، گفت: هنر زبان تفاهم عمومی...

افزایش دو نیم برابری آثار به جشنواره بین المللی شعر حوزه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام شفیعی، در نشستی که با موضوع اختتامیه همایش پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) در سالن آمفی تئاتر معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، گفت: هنر زبان تفاهم عمومی جامعه بشری است و از گذشته به عنوان ابزاری برای ارتباط و نشر اندیشه فکری بکار گرفته می شد.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه اضافه کرد: حوزه های علمیه از این نظر که مرکز نشر اندیشه های دینی می باشند، بر خود لازم دانسته از این ابزار مهم و تأثیر گذار برای پیش برد اهداف خود نهایت استفاده را ببرند. وی افزود: لذا جشنواره شعر با این نگاهی که بیان شده، در حوزه شکل گرفته است.

از این رو حوزه همه تلاشش کرده تا برای پیش برد اهداف خود حضور پررنگ در عرصه شعر و هنر داشته باشد. حجت الاسلام شفیعی اظهار داشت: در ادامه همین شاهد برگزاری چند جشنواره شعر بودیم و به زودی هم اختتامیه جشنواره پنجم برای حضور پررنگ طلاب در عرصه شعر در قم با حضور برگزیده گان برگزار می شود. دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه با اشاره به افزایش دو نیم برابری شرکت کننده گان و ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره گفت: این مسئله با وجود تعطیلی همه جلسات به دلیل ویروس کرونا جای بسیار شگفت بسیاری دارد.

وی با بیان این که در دوره پنجم شاهد ۸۵۰ شرکت کننده بودیم، افزود: این حضور و شرکت و استقبال نشان از ظرفیت و قابلیت های خوب حوزویان در زمینه شعر و ادب است که با تلاش های فراوان درصدد شکوفاسازی آن بهتر آن هستیم. دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه بیان کرد: این اختتامیه ۶ بهمن ماه ساعت ۱۸ در سالن همایش های غدیر دفترتبلیغات اسلامی در قم برگزار و از برگزیدگان تجلیل می شود.

سید علی نقیب، دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) نیزگفت: ما در این جشنواره روندی یک ساله را تجربه کرده ایم. وی با بیان این که تا کنون ۲ هزار و ۶۹۳ اثر از سوی ۸۵۰ شرکت کننده به دبیرخانه جشنواره شعر ارسال شد، گفت: از این تعداد در زمینه شعر کلاسیک یک هزار و۸۶۰ اثر، شعر نو اثر۲۰۰، کودک ۹۰ اثر، بخش ویژه ۱۰۸، زبان های غیر فارسی ۲۵۰ اثر و در زمینه کتاب ۸۵ اثر بوده است. وی افزود: در روز همایش حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات حوزه، محمدعلی مجاهدی، رئیس شعر آیینی و علیرضا قزوه و زکریا اخلاقی از شعرای آیینی سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار