۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰

افزایش حقوق سربازان وظیفه/ زمان واریز افزایش حقوق سربازان+ میزان افزایش حقوق سربازان خرداد ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، افزایش حقوق سربازان وظیفه از روز یکشنبه کلید می خورد. حقوق سربازان قرار است از خرداد ماه در واریزی آن ها لحاظ شود. افزایش حقوق سربازان وظیفه امروز تصویب شد و با افزایش حق...

حقوق سربازان در سال1402

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، افزایش حقوق سربازان وظیفه از روز یکشنبه کلید می خورد. حقوق سربازان قرار است از خرداد ماه در واریزی آن ها لحاظ شود. افزایش حقوق سربازان وظیفه امروز تصویب شد و با افزایش حقوق انگیزه آنان برای انجام خدمت سربازی بیشتر می شود. در ادامه با اندیشه معاصر همراه باشید با جزئیات بیشتر از میزان افزایش حقوق سربازان وظیفه، زمان واریز افزایش حقوق سربازان و هر آنچه که سربازان عزیز به آن نیاز دارند.

میزان افزایش حقوق سربازان خرداد ۱۴۰۱

سربازان در حقوق دریافتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ افزایش حداقل دو برابری حقوق را شاهد خواهند بود.

اعتبار لازم برای افزایش حقوق سربازان به ستاد کل نیروهای مسلح اختصاص یافته و سربازان در حقوق دریافتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ افزایش حداقل دو برابری حقوق را شاهد خواهند بود.

میزان افزایش حقوق سربازان خرداد ۱۴۰۱

افزایش حقوق سربازان از چند روز دیگر آغاز می‌شود و کمترین میزان حقوق سربازان ۲.۲ میلیون تومان خواهد بود.

زمان تصویب افزایش حقوق سربازان وظیفه خردادماه

 

میزان افزایش حقوق سربازان

 

لازم به ذکر است، پیش از این مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق را برای سربازان در سال ۱۴۰۱ تصویب کرده بود.

 پرداخت افزایش حقوق سربازان از چند روز دیگر آغاز می شود اما مبلغی که واریز می شود بنابر مصوبه نمایندگان مجلس که کمترین میزان حقوق سربازان را مبلغ سه میلیون و پانصد هزار تومان پیش‌بینی کرده بودند، کمتر بوده و حداقل حقوق به میزان دو میلیون و دویست هزار تومان خواهد بود.

پیگیری در خصوص پرداخت معوقه فروردین و میزان دقیق افزایش حقوق ادامه دارد.

میزان افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱

طبق آخرین اخبار، حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی پیدا کرده و این میزان به ‌طور میانگین سه برابر پایه حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

 

زمان افزایش حقوق سربازان

به این صورت که حقوق سربازان مجردی که در مناطق غیر عملیاتی خدمت می کنند، معادل ۶۰ درصد یک نیروی پایور بوده، سربازان مجردی که در مناطق عملیاتی خدمت می کنند، حقوقی معادل ۷۵ درصد حقوق یک نیروی پایور دریافت خواهند کرد و در آخر دسته سربازان متاهل، معادل ۹۰ درصد دریافتی یک نیروی پایور دریافتی حقوق خواهند داشت.

پایه حقوق سربازی در سال ۱۴۰۱

تقریبا اواسط بهمن ماه سال گذشته بود که یکی از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس از افزایش حقوق سربازان در بودجه سال آینده خبر داد و در نهایت با تامین منابع مورد نیاز، این طرح با هدف مساعدت با مشمولین در طول خدمت به تصویب رسید.

بر این اساس در بودجه سال ۱۴۰۱، حداقل حقوق سربازان مجرد سه میلیون تومان و حداکثر حقوق آن ها مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ذکر شده است، که این میزان بر اساس درجه و عملیاتی بودن منطقه خدمت این افراد می تواند افزایش یابد.

افزایش حقوق سربازان متاهل در سال ۱۴۰۱

طی چند سال اخیر یکی از مهمترین دغدغه های مشمولین متاهل برای اعزام به خدمت، پایین بودن حقوق آنها و عدم کفاف این میزان برای مدت دوره خدمت سربازی عنوان شده بود.

به طوری که در سال گذشته میانگین دریافتی سربازان متاهل فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود؛ بر اساس طرح مجلس این مبلغ در سال ۱۴۰۱ با افزایش قابل توجهی همراه خواهد بود و مشمولین متاهل با افزایش حدودا پنج برابری از پایه حقوق ۵ میلیون تومانی (برابر با حداقل حقوق کارمندی با احتساب کسورات) برخوردار خواهند بود./آویژه

لغو خرید سربازی، افزایش حقوق سربازان را منتفی می کند؟

مبلغ افزایش حقوق سربازان

یکی از سوالاتی که مشمولان سربازی در این باره می پرسند، تاثیر حذف قانون خرید خدمت سربازی بر حقوق سربازان در سال آینده است؛ چرا که شنیده می شود یکی از منابع تامین حقوق سربازان در سال جدید، درآمد حاصل از فروش سربازی در نظر گرفته شده بود.

در پاسخ به این پرسش باید اشاره کنیم، طبق گفته مسئولین امر، افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی نشده و در صورت تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان، در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد؛ چراکه حقوق سربازان از محل تبصره ۷ بودجه تأمین شده و ربطی به موضوع خرید سربازی ندارد.

حقوق سربازان لیسانس در سال ۱۴۰۱

طبق آخرین اخبار و بر اساس اعلام مجلس، میانگین حقوق دریافتی سربازان مجرد بدون توجه به مدرک تحصیلی آنها سه میلیون و سیصد و ۶۰ هزار تومان مصوب شده که این میزان با در نظر گرفتن تاهل و محل خدمت این افراد می تواند تا ۵ میلیون تومان نیز افزایش داشته باشد.

لازم به ذکر است امسال هم مانند سال های قبل، برای حقوق و مزایای سربازان که شامل هزینه سفر، فوق العاده، حق مأموریت، بدی آب و هوا و… است، ردیف اختصاصی در نظر گرفته نشده و فقط یک مبلغ به عنوان بودجه ستاد کل نیروهای مسلح و حقوق کارکنان در نظر گرفته شده است.

سخن آخر

افزایش حقوق سربازان در سالیان اخیر، کانون بحث و جدل افراد زیادی بوده و همواره سوالات زیادی در این باره به گوش می رسد.

طبق آخرین اخبار، حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ افزایش زیادی داشته و هر سرباز حداقل ۳٫۳۵۰٫۰۰۰ هزار تومان دریافتی خواهد داشت. لازم به ذکر است که این مقدار حقوق بر حسب منطقه خدمت و تاهل سرباز، می توانند متفاوت باشد.

 

 

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط