۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸

افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ + جزئیات / آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ + جزئیات. با تصویب دولت؛ میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱ تعیین شد. همچنین حقوق با...

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟ / واریز علی‌الحساب حقوق بازنشستگان + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ + جزئیات. با تصویب دولت؛ میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱ تعیین شد. همچنین حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی در سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد،

هیات وزیران در جلسه امروز – یکشنبه – به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین کرد.

میزان فزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱

براساس مصوبه دولت ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات، شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست های سیاسی وزارت امور خارجه به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد.

همچنین افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده ‌(۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۰ درصد تعیین شد

افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ + جزئیات

افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ + جزئیات

جزئیات حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و جانیازان

حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور (به استثنای مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت) و حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۴ میلیون و ۷۱۵ هزار ریال و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۳ میلیون و ۳۶۲ هزار ریال تعیین شد.

همچنین حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی در سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد، مشروط به آنکه پس از اعمال افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از ۵۰ میلیون ریال کمتر باشد.

در اجرای جزء (۱۲) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با استناد به بند (ب) ماده (۱۵) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیاز کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ به ترتیب (۲) و (۳) برابر می شود.

حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر شاغلین

حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور (به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت) و حداقل حقوق بازنشستگان (بجز بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی)، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۴ میلیون و ۷۱۵ هزار ریال و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۳ میلیون و ۳۶۲ هزار ریال تعیین شد.

جزئیات حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و جانیازان

حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری نیروهای مسلح

همچنین حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی در سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد، مشروط به آنکه پس از اعمال افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از ۵۰ میلیون ریال کمتر باشد.

در اجرای جزء (۱۲) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با استناد به بند (ب) ماده (۱۵) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیاز کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ به ترتیب (۲) و (۳) برابر می گردد.

افزایش ۵۷ درصدی و ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان برای چه کسانی است؟

عضو خانه کارگر جمهوری اسلامی با تعریف حداقل بگیر در قانون کار و تامین اجتماعی گفت: کسانی که ۳میلیون و ۲۰۰هزارتومان دریافتی خالص دارند، حداقل بگیر هستند. کسانی مشمول ۵۷.۴ افزایش حقوق هستند، باید خالص دریافتی ۳میلیون و ۲۰۰هزارتومان داشته باشند و مزایا و سایر مبالغ فیش حقوقی حساب نمی‌شود. هرکس خالص دریافتی بیشتری از این رقم می‌گیرد، متوسط بگیر حساب شده و افزایش ۳۸درصدی به همراه ۵۱۵هزارتومان مبلغ ثابت دارند. البته یکی از مناقشاتی که ما نیز داریم این است که چرا فردی باید با تنها ۱۰۰ یا ۲۰۰هزارتومان مازاد دریافتی نسبت به این مبلغ ۳میلیون و ۲۰۰هزارتومان، همچنان باید مشمول متوسط بگیری و افزایش ۳۸درصدی حقوق باشند. کسانی که به اندازه ۱۰ یا ۲۰ روز حقوق می‌گیرند نیز رقم ۵۷.۴درصد افزایش را دارند، اما درباره مزایای جانبی و افزایش مزایای حقوقی این افراد هنوز چیزی مشخص نشده است.

جزئیات حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و جانیازان

صادقی ادامه داد: بازنشستگانی که سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند، مشمول متناسب‌سازی نخواهند شد. حق عائله مندی و بن نیز اگر براساس مصوبه دولتی باشد، تنها ۱۰درصد مانند سایر مزایای جانبی افزایش خواهد یافت.

وی در پایان تصریح کرد: ما به دنبال گل‌آلود کردن آب و گرفتن ماهی از این آب نیستیم و در این شرایط حساس جامعه قصد نداریم که به نارضایتی‌ها دامن بزنیم و امیدواریم که دولت نیز این مسئله را درک کند. اگر دولت این افزایش حقوقی را براساس قانون اعمال نکند، ما از همه ابزارهای ممکن برای اقناع دولت در این زمینه استفاده خواهیم کرد. ما می‌دانیم که دولت‌ها پس از انقلاب هرکدام در پرداخت تعهدات خود به سازمان تامین اجتماعی ضعیف عمل کردند و امسال نیز دولت باید سهم بودجه جاری سازمان را ۱۲۵هزار میلیارد تومان تعیین می‌کرد. اما در زمینه افزایش حقوق فعلی، تمامی منابع از قبل مشخص شده و دولت مبلغ اضافه‌ای از آنچه که قبلا مقرر شده لازم نیست اختصاص دهد.

جزئیات حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و جانیازان

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار