۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و رایگان شدن خدمات درمانی سالمندان و بیماران خاص ارزشمند و خوشحال کننده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های درمانی و نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خطاب به دکتر سالاری گ...

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و رایگان شدن خدمات درمانی سالمندان و بیماران خاص ارزشمند و خوشحال کننده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های درمانی و نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خطاب به دکتر سالاری گفت: در مدت مدیریت جنابعالی شاهد تحولات بزرگی در سازمان تأمین اجتماعی و خدمت رسانی به مردم هستیم و با وجود مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی خدمات سازمان تأمین اجتماعی و افزایش دو و نیم برابری حقوق بازنشستگان و بویژه ارائه خدمات درمانی رایگان به سالمندان و بیماران خاص در بیمارستان‌های دولتی بسیار ارزشمند و خوشحال کننده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در کمتر از دو سال گذشته دولت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کرده است و انشاء الله کارگران و بازنشستگان عزیز از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

نسخه الکترونیک از بزرگترین طرح‌های تحول دیجیتال در کشور است

دکتر مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این سازمان ارائه داد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی وظیفه خدمت به ۴۵ میلیون نفر را بر عهده دارد و خدمات بیمه‌ای و درمانی را به این جمعیت بزرگ که نیمی از جمعیت کشور هستند را برعهده دارد.

وی افزود: دستورات و حمایت ریاست محترم جمهوری برای ارتقاء خدمات به جامعه شریف تحت پوشش تأمین اجتماعی همواره مورد توجه بوده است. نسخه الکترونیک کار بسیار بزرگی است و یکی از بزرگترین طرح‌های تحول دیجیتال در کشور است که با اجرای آن امروز در همه جای کشور امکان نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک فراهم شده و چاپ دفترچه‌های کاغذی از اسفند سال گذشته متوقف شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با تأکید ریاست محترم جمهوری ارائه خدمات درمانی رایگان برای سه گروه از بیمه شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی دولتی محقق شده است. گروه اول بیمه شدگان سالمند هستند که در همه بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند.

 

سالاری افزود: گروه دوم بیمه شدگان شهر‌های فاقد مرکز درمانی تأمین اجتماعی هستند که می‌توانند بدون شرط سنی از خدمات درمانی رایگان در مراکز درمانی دولتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: گروه سوم بیماران خاص و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و صعب العلاج هستند که این عزیزان نیز از خدمات درمانی رایگان و در برخی گروه‌ها از خدمات نزدیک به رایگان در مراکز دولتی استفاده می‌کنند.

سالاری دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت را زمینه ساز اجرای موفق این برنامه‌ها برشمرد و گفت: انجام این کار‌ها با عنایت ریاست محترم جمهوری برای واگذاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی محقق شده است و از جمله واگذاری ۸۹ هزار میلیارد تومان که در هفته گذشته نهایی شده است پشتوانه این سازمان برای ارتقاء و توسعه خدمات به جامعه تحت پوشش است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر اقدامات ارشمند انجام شده در این سازمان برشمرد و گفت: این برنامه نیز با دریافت مطالبات از دولت محقق شده است و حقوق بازنشستگان عزیز در ابتدای سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۸ یعنی در مدت ۱۳ ماه دو نیم برابر شده و این افزایش حقوق بی‌سابقه باعث رضایتمندی این عزیزان شده است.

سالاری افزود: در حوزه درمان تأمین اجتماعی نیز امروز ۲۹ پروژه درمانی از جمله یک بیمارستان به بهره برداری می‌رسد و ۴۲ پروژه دیگر نیز شروع به ساخت و تجهیز می‌شود تا با این اقدامات ارزشمند زمینه توسعه خدمات تأمین اجتماعی به جامعه شریف کارگران و بازنشستگان فراهم شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان از رئیس جمهور و همچنین دکتر شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر دژپسند وزیر اقتصاد و دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بابت حمایت و پیگیری‌های آنان برای دریافت مطالبات تأمین اجتماعی از دولت و حمایت از توسعه خدمات سازمان تأمین اجتماعی تشکر کرد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار