۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ چند درصد است؟ + مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ چند درصد است؟ + مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این‌که ابلاغیه هیات‌وزیران دارای چند سطح ا...

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 چند درصد است؟ + مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ چند درصد است؟ + مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این‌که ابلاغیه هیات‌وزیران دارای چند سطح افزایشی است، گفت: در اولین سطح، برای حداقلی‌بگیران و مستمری‌بگیران حداقلی‌بگیر و زیرحداقلی‌بگیر، ۵۷.۴ درصد افزایش در سال جدید خواهیم داشت.

البته سطوح درآمدی پایین‌تر ممکن است افزایش بیشتری هم داشته باشند و میزان افزایش آنها حتی بیش‌از ۵۷.۴ درصد باشد، زیرا در مصوبه دولت قید شده است که حداقل مستمری پس از اعمال افزایش سالانه نباید از عدد پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر باشد.

به این ترتیب هر چه‌قدر دریافتی فرد بازنشسته کمتر باشد، میزان افزایش بیشتر خواهد بود و ممکن است افزایش در برخی افراد، بیش از این میزان باشد.

مبالغ عائله‌مندی و حق اولاد هم به این مبلغ افزوده خواهد شد و برآورد ما این است که حقوق یک بازنشسته حداقلی‌بگیر با دو فرزند در سال جاری به حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 چند درصد است؟ + مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ چند درصد است؟ + مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان چقدر می شود؟

موسوی با بیان این‌که سطح بعدی مصوبه مربوط به بالاتر از حداقلی‌بگیران تا سقف ۱۰ میلیون تومان حقوق است، گفت: حقوق این افراد ۱۰ درصد رشد می‌یابد و علاوه بر آن، مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان نیز تا سقف مجموع مستمری ۱۰ میلیون تومان، تحت عنوان کمک‌معیشت برای این افراد پیش‌بینی شده است.

به عنوان مثال اگر کسی در سال گذشته ماهانه ۹ میلیون دریافت می‌کرده، با ۱۰ درصد افزایش، حقوقش به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد و ۱۰۰ هزار تومان دیگر هم به حقوق او اضافه می‌شود تا ۱۰ میلیون تومان را پر کند.

برای سطح آخر و حقوق‌بگیران بالاتر از ۱۰ میلیون تومان هم افزایش ۱۰ درصدی در نظر گرفته ‌شده است.

حداقل بگیران چه کسانی هستند؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با اشاره به این‌که حدود ۷۰ درصد مستمری‌ بگیران تأمین‌اجتماعی حداقلی‌ بگیر و زیرحداقلی‌ بگیر هستند که دریافتی آنها از افزایش ۵۷.۴ درصدی، متاثر خواهد شد، اظهار داشت: البته هزینه‌های معیشت و زندگی فراتر از این‌هاست اما برای فردی که سه تا چهار میلیون تومان در اسفند ۱۴۰۰ می‌گرفته، این رقم به حدود پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

علاوه بر افزایش حقوق که به تصویب هیات دولت رسیده و اجرا می‌شود افزایش حق‌عائله‌مندی و حق‌اولاد نیز طی روزهای آینده تصویب می‌شود که بعد از اعلام مبالغ جدید، آن آیتم‌های جانبی نیز در احکام اعمال خواهد شد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار