۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

افزایش حقوق بازنشستگان به اندازه ۹۰ درصد حقوق شاغلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مجلس سرانجام افزایش حقوق بازنشستگان را به صورت قانونی مصوب کرد و دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه هفتم توسعه آن را اجرایی کند. افزایش حقوق بازنشستگان مطالبه ای مهم از سوی مردم به ویژه بازنشست...

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مجلس سرانجام افزایش حقوق بازنشستگان را به صورت قانونی مصوب کرد و دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه هفتم توسعه آن را اجرایی کند. افزایش حقوق بازنشستگان مطالبه ای مهم از سوی مردم به ویژه بازنشستگان بود تا مشکلات معیشتی آنها کمتر شود.

در روزهای اخیر افزایش سن بازنشستگی جنجال زیادی را در کشور ایجاد کرد اما امروز پارلمان نشین ها در تصمیمی مهم افزایش حقوق بازنشستگان را رقم زدند.

بر این اساس نمایندگان مجلس در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند الحاقی ۱ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

طبق این مصوبه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز منتاسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد ما به التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین نامه اجرائی این بند به تصویب هیئت وزیران می رسد.

جدیت مجلس در افزایش حقوق بازنشستگان

مسلم صالحی از نمایندگان مجلس در خصوص مصوبه مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفـت: با توجه به مشکلات معیشتی فراوانی که بازنشستگان با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، نمایندگان مجلس با جدیت موضوع بهبود وضعیت حقوق این افراد و متناسب‌سازی آن با حقوق شاغلان را در دستور کار قرار دادند که خوشبختانه امروز با رای کثیری از سوی نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

نماینده مردم اقلید در مجلس ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز مجلس دولت مکلف شد نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان به نحوی اقدام کند که حقوق بازنشستگان در پایان سال سوم برنامه هفتم با ۹۰ درصد حقوق شاغلان متناسب سازی شده و افزایش پیدا کند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: پیرو قولی که در ابتدای بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق به بازنشستگان داده بودیم، موضوع متناسب‌‌سازی حقوق آنها امروز با رای بسیار بالا و صددرصدی نمایندگان مصوب شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز بند الحاقی یک ماده ۲۹ گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مقرر شد تا پایان سال سوم برنامه، حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، متناسب سازی شود.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد این اختلاف میان حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مورد نظر برای شاغلان همتراز تا ۴۰ درصد در سال اول، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم جبران شود.

مصوبه مهم برای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به وجود ابهام در مصوبه بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی اظهار کرد: این امر در خصوص بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بود که برای صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی هم مصوبه داشتیم و دولت را مکلف کردیم، بدهی حسابرسی شده خودش را سالانه ۱۰ درصد به صندوق پرداخت کند و از محل منابع خود و منابع حاصل شده، حقوق بازنشستگان صندوق سازمان تامین اجتماعی را هم با همین ترتیب و ۹۰ درصد حقوق شاغلان متناسب سازی کنیم. البته در این بند ابهاماتی در خصوص الفاظ و انشاء متن وجود داشت که برای اصلاح به کمیسیون برگشت که تا نهایتاً فردا به صحن باز می‌گردد./ افکارنیوز

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط