۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹

افزایش اعتیاد در برخی استانها/نرخ طلاق افزایشی نبوده است

به گزارش اندیشه معاصر؛محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره  در پاسخ به این پرسش که «اکنون مهمترین آسیب اجتماعی چیست؟»،گفت: در موضوع آسیب اجتماعی در آسیب‌های رفتاری در برخی استانها اعتیاد افزایش پیدا کرده؛ به شکلی که مردم در خان...

افزایش اعتیاد در برخی استانها/نرخ طلاق افزایشی نبوده است

به گزارش اندیشه معاصر؛محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره  در پاسخ به این پرسش که «اکنون مهمترین آسیب اجتماعی چیست؟»،گفت: در موضوع آسیب اجتماعی در آسیب‌های رفتاری در برخی استانها اعتیاد افزایش پیدا کرده؛ به شکلی که مردم در خانه بودند و تنوعی نداشتند و اطلاعات غلطی هم داشتند.

وی ادامه داد: اختلافات در خانواده‌ها و بچه‌ها ایجاد نگرانی کرده و می‌تواند در آینده آسیب ایجاد کند. بررسی که داشتیم ملاحظه کردیم بسیاری افراد که دو شغله بودند و کمتر وقت برای خانواده می‌گذاشتند، حالا در شرایط کرونایی بیشتر در اختیار خانواده قرار گرفتند و مهر و عطوفت بیشتر شده و این حاصل گزارشات میدانی ماست.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بیان داشت: به همین خاطر اینکه نرخ طلاق افزایش پیدا کرده ما این را تکذیب کردیم و قبول نداریم؛ به دلیلی که برخی زوجین که اختلاف داشتند حل شده است.

حاتمی متذکر شد: به طور کلی یک خانواده یا یک جامعه اگر در معرض فشار و بحران باشد آسیب‌های اجتماعی در همه سطوح افزایش پیدا می‌کند و این یک اصل کلی است.

مطالب مرتبط