۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷

اعلام ضرورت در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت از سوی مجمع تشخیص

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایلنا،ساماندهی طرح کارکنان دولت با معیشت بخش قابل توجی از اقشار جامعه رابطه مستقیم دارد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: الان بیش از ۱ میلیون نفر مطالبه‌گر همین موضوع تبدیل وضعیت کارکنان غی...

ساماندهی کارکنان دولت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایلنا،ساماندهی طرح کارکنان دولت با معیشت بخش قابل توجی از اقشار جامعه رابطه مستقیم دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: الان بیش از ۱ میلیون نفر مطالبه‌گر همین موضوع تبدیل وضعیت کارکنان غیررسمی دستگاه‌های دولتی هستند و مصوبه مجلس در این رابطه در شرایطی رد می‌شود که در شرایط شغلی کنونی که شرکتی‌ها و قراردادی‌ها دارند تحمل می‌کنند هم ظلم است، هم خیانت و تبعیض و ناعدالتی.

سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص تصمیمات و اقدامات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصحلت که به تازگی سه مصوبه مجلس شورای اسلامی از جمله مصوبه ساماندهی کارکنان دولت را رد کرده، گفت: هیات عالی نظارت یک مرجع قانونی است ولی قانون‌گذاری در کشور صرفاً و اختصاصاً در اختیار مجلس است، ۲۹۰ نفر نماینده مردم نیازهای مردم را شناسایی کرده و برای آن طرح می‌نویسند، براساس کار کارشناسی و مشورت‌ها تصمیم می‌گیرند، اکثریت اعضاء رأی می‌دهند و اشکالات کارشناسی را هم خودشان مرتفع می‌کنند؛ در نتیجه همه این‌ها مجلس تلاش می‌کند فرآیند تصویب قانون معطوف به مردم و حل مشکلات مردم طی شود.

وی ادامه داد: نهادها و مجموعه‌هایی مانند هیات عالی نظارت باید کمک کنند که این مشکلات مردم حل شود. خب اگر یک مصوبه‌ای اشکال قانون اساسی یا اشکال شرعی دارد خب یک موضوعی است و مجلس همیشه این موارد را رفع می‌کند اما اگر این اشکالات را ندارد، نباید بیشتر از اندازه مته روی خشخاش بگذارند و نتیجه کار این شود که مردم گرفتاری بیشتر را تحمل کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: الان بیش از ۱ میلیون نفر مطالبه‌گر همین موضوع تبدیل وضعیت کارکنان غیررسمی دستگاه‌های دولتی هستند، مصوبه مجلس در این رابطه در شرایطی رد می‌شود که در شرایط شغلی کنونی که شرکتی‌ها و قراردادی‌ها دارند تحمل می‌کنند هم ظلم است، هم خیانت و تبعیض و ناعدالتی. الان نیروها ۲۰ سال است قراردادی یا پیمانکاری هستند، آیا این‌ها حقی ندارند؟ پس حاکمیت باید در این موضوع تصمیم بگیرد.

وی اضافه کرد: امیدوارم ان‌شاءالله به خیر مردم منتهی شود و سعی کنند به کار کارشناسی مجلس احترام بیشتری بگذارند تا  مشکلاتی که ما می‌بینیم را سعی کنیم به زودی حل کنیم اما با این روند فکر کنم شاید طول بکشد و نهایتاً مردم از این مساله آسیب ببینند. مقام معظم رهبری به هیچ وجه راضی نیستند به اینکه به مردم آسیب وارد شود آن هم از طریق کارگزاران ارشد نظام.

ذاکر افزود: از جمله مصادیق این آسیب وارد شدن به مردم همین طرح تبدیل وضعیت شرکتی‌ها است، به چه؟ به کار معین. خب کار معین مگر چه چیزی است؟ نه استخدام رسمی می‌کنیم نه پست می‌دهیم به آن‌ها بلکه فقط می‌گوییم حقوق کارگری که در دمای ۵۰ درجه عسلویه یا سرمای ۱۸- ارومیه کار می‌کند را کسی که نشسته تهران و یک شرکت واسطه‌گری دارد، نگیرد چون او کار نمی‌کند؛ او فقط پول می‌گیرد، نیرو استخدام می‌کند و به این کار اعزام می‌کند و این یک نوع استثمار و برده‌گیری نوین است.

عضو کمیسیون اجتماعی درخصوص راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی نحوه تعامل میان مجلس و نهادی مانند هیات عالی نظارت، گفت: مقام معظم رهبری یک بار به این موضوع پرداختند و فرمودند که قوای سه گانه نباید کاری کنند که جایگاه مجلس تضعیف شود. بر همین اساسی هیات عالی نظارت هم نباید کاری کند که جایگاه مجلس را به عنوان قوه مقننه تضعیف کند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط