۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

اعتصاب بزرگ معلمان جنجالی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  مردم انگلیس در میانه افزایش بی‌سابقه هزینه‌های زندگی، خواستار دستمزدهای بالاتر هستند. امروز چهارشنبه صدها معلم به خیابان‌های پایتخت انگلیس آمدند و خواستار افزایش دستمزدها شدند. آن‌ها پلاکاردهایی ...

رهایی سرباز کرجی از دست گروگان گیران با پرداخت 200 میلیون تومان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  مردم انگلیس در میانه افزایش بی‌سابقه هزینه‌های زندگی، خواستار دستمزدهای بالاتر هستند.

امروز چهارشنبه صدها معلم به خیابان‌های پایتخت انگلیس آمدند و خواستار افزایش دستمزدها شدند. آن‌ها پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده «اعتصاب برای پیروزی» و «افزایش حقوق» را حمل می‌کردند.

پیش‌تر گزارش شده بود که معلمان در انگلیس و ولز قرار است چهارشنبه اعتصاب کنند. این نخستین اعتصاب هفت روزه‌ای است که با فراخوان اتحادیه صنفی «آموزش ملی» انجام می‌شود. این اتحادیه بزرگترین اتحادیه صنفی بخش آموزش و پرورش در بریتانیا است.

به نوشته روزنامه «گاردین» علاوه بر معلمان، اعضای اتحادیه آموزشی در انگلیس و ولز اعتصاب خواهند کرد. تخمین زده شده که ۲۳۴۰۰ مدرسه در طول ۷ روز اعتصاب با مشکلات عمده‌ای مواجه شوند.

اعتصاب بعدی توسط اعضای این اتحادیه اواسط ماه فوریه در ولز انجام خواهد شد. در انتهای فوریه و در انگلیس مجددا اعتصاب برگزار خواهد شد. در اسکاتلند نیز اعتصاباتی در بخش آموزشی در جریان است. قرار است در ایرلند شمالی نیز اکثر معلمان در ماه فوریه دست به اعتصاب بزنند.

در روزهای اخیر، هزاران نفر از کارکنان آمبولانس انگلیس و ولز نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و بهبود شرایط کاری اعتصاب کردند.

همزمان با افزایش اعتصاب‌ها در انگلیس، دولت این کشور قوانین جدیدی را برای کاستن از میزان اعتصاب‌ها پیشنهاد کرده که به شرکت‌ها اجازه دهد تا از اتحادیه‌ها برای اقدام به اعتصاب در آینده شکایت و کارگران را به دلیل شرکت در آن اخراج کنند./فارس

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار