۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

اعتبار استفاده از آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان تامین می شود

یک مقام مسئول گفت:برای استفاده از آب‌های ژرف اعتبارات قابل توجهی تاکنون در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری شده و برای تکمیل آن هر میزان اعتبار در صورت ضرورت توسط دولت تخصیص داده می شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه...

اعتبار استفاده از آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان تامین می شود
اعتبار استفاده از آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان تامین می شود

یک مقام مسئول گفت:برای استفاده از آب‌های ژرف اعتبارات قابل توجهی تاکنون در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری شده و برای تکمیل آن هر میزان اعتبار در صورت ضرورت توسط دولت تخصیص داده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از حاشیه شهر زاهدان با اشاره به اینکه عمده هدف اطمینان از اتمام طرح‌ها و پروژه‌هایی است که در سفرهای پیشین قول انجام آن را داده بودیم، گفت: در سفرهای دولت برای ۸۶ طرح و پروژه بیش از هشت هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها تزریق شده بود و ما برای اتمام حدود ۴۶ طرح و پروژه تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان نیاز داریم که این اعتبارات هم تزریق شده تا این پروژه‌ها بتواند به اتمام برسد.

معاون رئیس جمهوری، افزود: یکی از پروژه‌های مهم در سیستان و بلوچستان راه‌آهن است که ۶۲۸ کیلومتر خط ریلی باید از چابهار تا زاهدان ساخته شود خوشبختانه هم‌اینک این پروژه در مراحل پایانی است و ما این توفیق را داریم که در دوران خدمت دولت دوازدهم مسیر زاهدان به خاش را مورد بهره‌برداری قرار داده و بقیه هم ظرف ماه‌های آینده آماده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه راه‌آهن پروژه زیربنایی بزرگی بوده و در کنار این طرح برنامه برای بزرگراه زاهدان به خاش که به عنوان یک بزرگراه جنوب به شمال شرق می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد هم‌اینک در حال انجام است، تصریح‌کرد: وعده‌ای که در سفرهای قبل داده شده بود در زمینه اجرای طرح‌های زیربنایی برای سیستان و بلوچستان از جمله گاز، آب و طرح ۴۶ هزار هکتاری اراضی دشت سیستان بود که اقدامات لازم انجام شده است.

نوبخت با بیان اینکه برای محرومان ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی مدنظر بوده که این غیر از ۱۰ هزار واحد مسکونی در اطراف شهر زاهدان و پنج هزار در اطراف شهر چابهار است، توضیح داد: از این ۱۷ هزار واحد ما موفق شدیم کلید ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد را به خانواده‌ها تحویل داده و در این سفر پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و افراد محروم که از نظر مالی توانایی ساخت را نداشتند سند مالکیت در اختیارشان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به سیستان و بلوچستان کارهای ساخت را آغاز کردیم و امیدواریم که بتوانیم مشکل آب را حل کنیم گفت: خوشبختانه ریل‌گذاری خوبی برای توسعه استان انجام شده بطوری که بودجه سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ از نظر رتبه‌بندی در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار