۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

اظهارات جنجالی پیشکسوت استقلال درباره دربی پایتخت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از طرفداری؛ آرش برهانی، مدیر آکادمی باشگاه استقلال برای یک گفتگوی کوتاه مقابل دوربین طرفداری قرار گرفت. آرش برهانی در این گفتگو درخصوص عملکرد مهاجمان استقلال، عملکرد تیم در دربی، احتمال حضور...

جدول لیگ برتر دربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از طرفداری؛ آرش برهانی، مدیر آکادمی باشگاه استقلال برای یک گفتگوی کوتاه مقابل دوربین طرفداری قرار گرفت.

آرش برهانی در این گفتگو درخصوص عملکرد مهاجمان استقلال، عملکرد تیم در دربی، احتمال حضور داور خارجی برای دربی حذفی و همینطور تمدید قرارداد با ریکاردو ساپینتو صحبت کرد.

این گفتگو را می بینید و می خوانید.

به مهاجمان استقلال برای امسال چه نمره ای می دهید؟ به نظر می رسد جور مهاجمان را این فصل بیشتر وینگرها و هافبک ها کشیدند.

اول اینکه من نمیدانم چه وظایفی به مهاجمان داده شده است اما وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد که وینگرها و هافبک ها بیشتر گل می زنند، معمولا مهاجمان فضاسازی می کنند، دوندگی می کنند تا تیم حریف را تحت فشار قرار دهند تا بتوانند باقی بازیکنان را صاحب موقعیت گلزنی کنند. به نظر من ارسلان مطهری سال خوبی داشت. بنده خدا سجاد بدشانسی آورد. او بازیکن خیلی باکیفیتی است. ما آقای گل لیگ را از سپاهان گرفتیم، این پتانسیل و کیفیت سجاد را نشان می دهد. اما بحث روانی هم هست دیگر. مطمئن باشید اگر سجاد آن موقعیت بازی با نساجی را تبدیل به گل می کرد، الان وضعیت کاملا تفاوت داشت و حداقل شش هفت گل دیگر هم زده بود. این فشارها روی بازیکن وجود دارد. وقتی در استقلال بازی می کنی، هوادار هر هفته از تو انتظار گلزنی دارد. مهاجمانی که در این سطح بازی می کنند باید یک شکلی این فشارها را هضم کنند. الان آقای گل واقعی ما مهدی قائدی است چرا که ۹ گل بدون پنالتی زده است.مطمئن هستم قائدی باز هم گلزنی می کند در بازی های باقیمانده. آرمان رمضانی هم مهاجم خوبی است. فکر می کنم ساپینتو وظایف دیگری هم به او داده که بتواند مهاجمان کناری خود را تغذیه کند. هر زمان آرمان به میدان آمده روی توپ های سوم برای دیگر مهاجمان موقعیت های بیشتری ایجاد شده است. اگر بخواهم نمره بدهم برای فضاسازی و دوندگی و در خدمت تیم بودن شان نمره ۲۰ می دهم.

دلیل شکست در دربی را آرش برهانی چه می داند؟ عملکرد خوب پرسپولیس یا ضعف تاکتیکی استقلال؟ یا اینکه برد مقابل هوادار استقلالی ها را در باد غرور خواباند؟

من دربی را از نزدیک دیدم. پرسپولیس بازی آنچنانی نکرد. همان یک توپ را آورد و از شانس خوب عیسی خورد پشت مدافع استقلال و گل شد. بازی خاصی ندیدم. اینکه بگویم بازی تاکتیکی بود یا تیم ها برنامه خاصی داشتند یا بشود صحبت فنی آنچنانی در مورد بازی کرد. استقلال اگر در دربی ۵۰% دیگر بازی های فصلش بود، راحت دربی را می برد اما نمی دانم چه اتفاقی در دربی افتاد که نتوانست تیم آنطور که باید و شاید مقابل پرسپولیسی که آماده بود، حاضر شود. از پرسپولیس هم چیز خاصی در دربی ندیدم. بازی سرنوشت سازی بود که اشتباهات می توانست تاثیرگذار باشد. اگر بگویم داوری شاید لوث شود چرا که بسیار درباره داوری دربی صحبت شده ولی تاثیرگذار بود دیگر. اگر در آن دقایق دربی بتوانی گل بزنی، برگشت برای تیم رقیب خیلی سخت می شود. دیدید که استقلال نتوانست گل خورده را جبران کند. اگر استقلال در آن دقایق ابتدایی گل می زد راحت می توانست نتیجه بگیرد. این اشتباهات هم نه تنها در دربی بلکه کل فصل استقلال را اذیت کرد.

در فضای مجازی و کانال های هواداری درخواست می شود که برای دربی احتمالی جام حذفی داور خارجی بیاید. نیاز به داور خارجی احساس می شود؟

قبل از دربی، قبل از اینکه به استادیوم برسم پیش خودم می گفتم کاش داور دربی، خارجی بود. نه به خاطر اینکه آقا پیام (حیدری) داور خوبی نباشند، شاد داور خارجی هم بیاید اشتباه کند ولی اگر داور خارجی باشد دیگر بازیکن ذهنیتی ندارد مثلا آقا پیام بازی قبل این اشتباه را کرد. مخصوصا تیم ما که نسبت به پیام خان که خیلی داور خوبی هم هست، یک بگ گراندی داشت. الانم اشتباه رخ داده می آیند پشت داور خودشان باشند، دیگر بحث جام است، دیگر برای هوادار قابل قبول نیست. امیدوارم یک بازنگری نسبت به این موضوع انجام دهند.

صحبت آقای افشاریان را یک جایی دیدم که چه اندازه ناراحت و عصبی و تحت فشار است. داوران شان اشتباه می کنند و ایشان مجبور است حمایت کند. یک جمله ای از ایشان دیدم که گفت من اگر حقیقت را بگویم هوادار پرسپولیس ناراحت می شود. شما در هر صورت باید حقیقت را بگویی بدون توجه به اینکه کسی ناراحت بشود یا نشود، خب ناراحت شود! همین جمله نشان می دهد خداداد افشاریان چه اندازه تحت فشار است اما اگر داور خارجی باشد تمام این مسائل حل می شود.

تمدید با ساپینتو، بله یا خیر؟

صددرصد بله. الان ساپینتو می تواند خودش تیمش را ببندد. ساپینتو شناخت خوبی نسبت به ایران پیدا کرده است. حتی نسبت به مسائل حاشیه ای شناخت خوبی دارد. با تمام این مشکلاتی که از قبل بود تیم ساپینتو خیلی زیبا و با برنامه بازی می کند. ساپینتو می تواند تیمی خیلی خوب و بهتر از امسال بسازد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط