۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷

اطلاعیه بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به طرح سؤالات متعدد از فرایند پیگ...

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه 1401 /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به طرح سؤالات متعدد از فرایند پیگیری ثبت نام در دستگاه‌های پذیرفته شده از طرف بسیاری از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد شرکت کننده در آزمون استخدامی ویژه این عزیزان و بروز پاره‌ای از ابهامات در راستای ادامه فرایند ثبت نام و ارائه مدارک و مستندات به دستگاه‌های مربوط برای این افراد ضمن آرزوی موفقیت برای همه ایثارگران در کلیه مراحل استخدامی خود موارد و نکات ذیل جهت آگاهی و شفاف‌سازی اعلام می‌گردد:

۱- آن دسته از افرادی که در زمان ثبت نام و بر اساس خود اظهاری بومی بودن خود را تأیید نموده لیکن در اعلام نتیجه مغایرت وجود دارد می‌بایست سریعاً با ارائه مدارک و مستندات (فرم ثبت نام با مشخص بودن وضعیت بومی هر شغل محل، کارت ورود به جلسه و کارنامه آزمون) به بنیاد استان یا شهرستان مراجعه و درخواست خود را اعلام تا این درخواست جهت پیگیری‌های بعدی از ناحیه سازمان سنجش آموزش کشور به اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد ارسال گردد.

۲- ایثارگرانی که در زمان ثبت نام یکی از شهر‌ها را به عنوان محل سکونت خود و بومی بودن در آن شهر انتخاب نموده، ولی در واقع بومی آن شهر نمی‌باشند و یا به هر دلیل نتوانند بومی بودن خود را ثابت نمایند قطعاً در زمان بررسی مدارک ارائه شده پذیرفته نخواهند شد.

۳- سازمان سنجش آموزش کشور در کلیه آزمون‌های استخدامی در روز برگزاری فرصتی را به افراد جهت اصلاح اطلاعات خود می‌دهد تا چنانچه مغایرتی بین اطلاعات ثبت شده در زمان ثبت نام با آنچه در کارت ورود به جلسه آمده وجود دارد مراتب را به مسئول مربوطه اطلاع رسانی نموده و آن سازمان نیز اصلاحات لازم را انجام و بر اساس آن نتایج را اعلام می‌نماید. فلذا کسانی که اطلاعات ثبت شده در کارت ورود به جلسه آنان نظیر وضعیت بومی در اولویت‌ها، شغل محل‌ها و دستگاه‌های انتخابی و… مغایرت داشته و در موعد مقرر به هر دلیل اعلام ننموده‌اند امکان اعتراض و پیگیری‌های بعدی را از خود سلب می‌نمایند و سنجش نیز از پذیرش درخواست این‌گونه افراد خودداری می‌نماید.

۴- برای هر شغل محل در هر دستگاه شرایط احراز از جمله مقاطع و رشته‌های تحصیلی به طور شفاف اعلام شده بود بنابراین کسانی که شرایط لازم آن شغل محل را نداشته و در آزمون شرکت و پذیرفته شده‌اند، پس از بررسی مدارک ارائه شده و تناقض آن با شرایط احراز شغل محل از طرف دستگاه پذیرفته نخواهند شد.

۵- آن دسته از فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که در این آزمون پذیرفته شده لیکن به هر دلیلی در زمان مقرر تعیین شده از طرف درگاه اطلاع رسانی دستگاه مربوطه مدارک و مستندات خود را تحویل نداده و یا از استخدام در آن دستگاه امتناع نمایند به منزله انصراف از ثبت نام در آن دستگاه خواهد بود.

۶- به اطلاع آن دسته از ایثارگرانی که در آزمون یاد شده شرکت نموده، ولی پذیرفته نشده‌اند می‌رساند مراتب تکمیل ظرفیت و شغل محل‌های خالی مانده دستگاه‌ها در حال اقدام و پیگیری است، لذا با توجه به اینکه تعدادی از افراد پذیرفته شده در این آزمون به دلایلی که در بالا اشاره شد موفق به ثبت نام و ادامه مراحل استخدام در دستگاه‌های مربوطه نمی‌گردند طبعاً شغل محل‌های آنان بلا تصدی خواهد شد که این دستگاه‌ها بایستی پس از اخذ مدارک و مستندات از ایثارگران و مشخص شدن افراد واجد شرایط استخدام نتیجه نهایی را به بنیاد اعلام نمایند.

از این رو این دسته از افراد باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با چگونگی تکمیل ظرفیت‌ها و شغل محل‌های خالی بمانند.

لازم به ذکر است بنیاد از همان روز اعلام نتیجه آزمون از طریق مراجع مربوطه و مکاتبه رسمی با آنان در حال پی‌گیری تکمیل شغل محل‌های خالی است که این امر مستلزم اعلام نهایی نتیجه قطعی افراد پذیرفته شده در دستگاه‌ها می‌باشد و با توجه به توضیحات داده شده بدیهی است انجام فرایند تکمیل ظرفیت ممکن است تا اخذ بازخورد از دستگاه‌ها و اضافه نمودن فرصت‌های استفاده نشده به فرصت‌های موجود و نیز هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی و سازمان سنجش آموزش کشور اندکی زمان بر باشد که ایثارگران در این مدت لازم است مرتباً سایت سنجش را رصد نمایند.

۷-لازم به توضیح است کلیه ضوابط و شرایط اعلام شده از طرف سازمان سنجش آموزش کشور در دفترچه راهنمای این آزمون از جمله شرایط عمومی استخدامی، شرایط احراز شغل محل‌ها، تاریخ دقیق فارغ‌التحصیلی افراد شرکت کننده در آزمون و… لازم‌الاجرا بوده و کلیه متقاضیان قبل از ثبت نام می‌بایست واجد هریک از این شرایط بوده و چنانچه هر یک از شرایط اعلام شده با وضعیت فرد متقاضی مغایرت داشته باشد در هر مرحله از آزمون و یا ثبت نام از طرف دستگاه مربوطه یا سازمان اداری و استخدامی کشور از ادامه فرایند استخدام جلوگیری به عمل خواهد آمد و بدیهی است مسئولیت آن به عهده فرد ایثارگر خواهد بود.

۸- پذیرفته شدگان این آزمون مصاحبه استخدامی ندارند و فقط از طریق دستگاه مربوطه مراحل گزینش را طی خواهند کرد.

۹- با توجه به پخش شایعات و اخبار نادرست و تأیید نشده از طرف بعضی از افراد غیر مسئول در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی یا گروه‌های ایثارگری و ایجاد تشویش و اضطراب در بین ایثارگران عزیز، یادآوری و تأکید می‌گردد کلیه اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به این آزمون از جمله نتایج آزمون، تاریخ ارائه مدارک و مستندات، تکمیل ظرفیت و… صرفاً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، پایگاه اطلاع رسانی ایثار و نیز درگاه اطلاع رسانی دستگاه‌هایی که ایثارگران مشمول در آن پذیرفته شده‌اند، اطلاع رسانی می‌گردد؛ لذا از همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد تقاضا می‌گردد اخبار مربوط به این آزمون را از مراجع ذکر شده به طور جدی و مستمر پی‌گیری و بر اساس اخبار مستند و صحیح مراحل استخدامی خود را دنبال نمایند.

۱۰- شایان ذکر است آزمون برگزار شده اولین آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد بوده و با توجه به صراحت حکم بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و الزام دولت به جذب و استخدام همه مشمولین این بند قانونی تا پایان برنامه ششم توسعه، پی‌گیری جدی جهت برگزاری آزمون بعدی و ساماندهی شغلی سایر مشمولین این بند در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط