۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰

استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر – محمدرضا حسینی راوندی در یادداشتی درباره اجرای برنامه های اندروید در ویندوز می نویسد:برنامه WSATools  که توسط «سیمونه فرانکو» در مایکروسافت استور منتشر شده،ابزاری برای شبیه‌سازی دستورات خط ف...

استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر – محمدرضا حسینی راوندی در یادداشتی درباره اجرای برنامه های اندروید در ویندوز می نویسد:برنامه WSATools  که توسط «سیمونه فرانکو» در مایکروسافت استور منتشر شده،ابزاری برای شبیه‌سازی دستورات خط فرمان ADB به منظور نصب اپلیکیشن‌های اندروید است. مراحل نصب و پیکره بندی برنامه را در ادامه می خوانیم.

ابتدا باید ADB را دانلود و روی ویندوز ۱۱ راه اندازی شود. سپس باید ADB را طبق مراحل زیر به متغیرهای محیطی ویندوز ۱۱ اضافه نماییم تا بتوانیم فرمان‌های ADB را در ویندوز اجرا کنیم.

  1. منوی استارت را باز و عبارت environment را تایپ می نماییم تا گزینه Change the system environment variables را ببینیم. سپس روی آن کلیک کنید.
  2. در پنجره‌ای که باز می‌شود، گزینه Environment variables را انتخاب می کنیم.
  3. از نیمه پایینی پنجره، در بخش System variables متغیر Path را انتخاب و بعد روی Edit کلیک می کنیم.
  4. روی Browse کلیک کرده و پوشه‌ای که ابزارهای پلتفرم ADB در آن ذخیره شده را باز می کنیم.
  5. روی OK کلیک می کنیم تا تمام پنجره‌ها بسته و تغییرات اعمال گردد.

حالا کافیست حالت Developer Mode را در زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) فعال کنیم. اگر WSA را در حالت Continuous Mode قرار دهیم، این زیرسیستم همواره در پشت صحنه سیستم فعال خواهد بود. وقتی همه این کارها انجام شد، اکنون فقط باید فایل‌های APK را دانلود و آن‌ها را اجرا کنیم.

نرم‌افزار WSATools اپلیکیشن‌های اندروید را نصب می‌کند و آیکن آن‌ها را در منوی استارت ویندوز ۱۱ به نمایش در می‌آورد. توسعه‌دهنده این نرم‌افزار می‌گوید در آینده قابلیت‌های بیشتری به این برنامه اضافه می‌شود تا مثلا نصب ADB هم به حالت خودکار درآید.

برگرفته از دیجیاتو

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط