۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

استراتژی راکون برای مقابله با شامپانزه ها + فیلم

شامپانزه ها بسیار قوی تر از ما هستند: تخمین زده می شود که قدرت آنها پنج تا شش برابر بیشتر از انسان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، زیستگاه شامپانزه ها و راکون ها در حیات وحش معمولاً با هم همپوشانی ندارد، اما در باغ وحش ممکن است موقعیت های عجیبی به وجود بیاید. این راکون که یا به دلیل کنجکاوی یا حماقت، وارد قفس شامپانزه‌ها شد ممکن است اولین راکونی باشد که توسط یک میمون پرتاب شد.

شامپانزه: حیواناتی تهاجمی

شامپانزه‌ها واقعاً شایان ستایش هستند. ما انسان‌ها نمی‌توانیم مجذوب آنها نشویم. شهرت شامپانزه ها به عنوان حیواناتی فوق باهوش اغلب ما را از این واقعیت که آنها می توانند گاهی تهاجمی و کاملاً خطرناک شوند غافل می کند. این امر به ویژه زمانی صادق است که قلمرو یا سلسله مراتب اجتماعی آنها در خطر باشد.

این پستانداران بسیار قوی تر از ما هستند: تخمین زده می شود که قدرت آنها پنج تا شش برابر بیشتر از انسان باشد. تهاجم آنها فقط فیزیکی نیست، بلکه استراتژیک است و از ساختارهای اجتماعی و هوش خود برای دفاع استفاده می کنند.

راکون ها: باهوش تر از آنچه فکر می کنید

ممکن است راکون ها از نظر قدرت رتبه چندان بالایی نداشته باشند. اما از سوی دیگر، ما نباید هوش و ذکاوت آنها را دست کم بگیریم: آنها در واقع بسیار باهوش هستند. آنها دستان ماهری دارند که می توانند با آن تقریباً هر چیزی را باز کنند.

راکون‌ها به خاطر تیزهوشی و چابکی‌شان شناخته می‌شوند، زیرا راکون تمام تلاش خود را برای پیشی گرفتن از شامپانزه‌ها (که تعدادشان بسیار بیشتر بود) به نمایش گذاشت. اندازه کوچک و چابکی آنها به آنها اجازه می دهد تا از دست شکارچیان بزرگتر فرار کنند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط