۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

استخدام ایران خودرو

جدیدترین اخبار استخدامی ایران خودرو را در اندیشه معاصر بخوانید.

فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،جدیدترین اخبار استخدامی ایران خودرو را در اندیشه معاصر بخوانید.آن دسته از داوطلبانی که قصد استخدام در شرکت ایران خودرو را دارند، می بایست که حتما دارای شرایط استخدام ایران خودرو ۱۴۰۲ باشند. در غیر این صورت امکان ثبت نام در آزمون استخدامی ایران خودرو وجود نخواهد داشت. شرکت ایران خودرو برای استخدام در سال ۱۴۰۲ داوطلبان شرط سنی، شرایط عمومی و شرایط اختصاصی خاصی را مد نظر قرار داده است. اداره جذب و امور کارکنان شرکت ایران خودرو در راستای اهداف شرکت که همانا تبدیل شدن به یک خودروساز جهانی می باشد و با توجه به نیاز شرکت به نیروهای متخصص و کارآمد، با بهره گیری از آخرین متدهای جذب و تامین نیرو، اقدام به انتخاب و جذب اصلح ترین افراد جهت تصدی مشاغل موجود در بزرگترین شرکت خودروسازی خاورمیانه می نماید. (منبع اداره جذب و امور کارکنان ایران خودرو) شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از صنایع با سابقه و پیشرو در عرصه خودروسازی کشور، هر ساله به منظور تکمیل کادر نیروی انسانی خود در شهرهای مختلف اقدام به انتشار اطلاعیه استخدام می نماید.

این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی خاورمیانه در سال ۱۴۰۲، از متقاضیان واجد شرایط ساکن شهر تهران دعوت به همکاری نموده و داوطلبان متقاضی استخدام در این شرکت، می توانند با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، در زمان مقرر در این آزمون نام نویسی کنند.

با وجود اینکه گروه صنعتی ایران خودرو با برندهای بسیار بزرگی در جهان همکاری داشته است و پروژه های مشترک زیادی را به کمک آن ها در بخش های مختلف تامین، تولید، فروش و همچنین خدمات پس از فروش به انجام رسانده است ، اما این شرکت در تلاش بوده است که در فضای کاملا رقابتی بازار جهانی، برندهای مختص به خود را معرفی کند و گسترش دهد. به همین دلیل است که ایران خودرو از حدود ۱۰ سال پیش تولید کردن محصولاتی را که مالکیت معنوی تمامی آنها را به طور کامل در اختیار داشته باشد، در دستور کار قرار داده است. خودروی سواری سمند به عنوان نخستین ثمره این تلاش پس از تولدش علاوه بر این که عنوان اولین خودروی ملی ایران را داشت، وارد شدن صنعت خودرو ایران را به عصری جدید و بسیار روشن نیز نوید داد.

دورانی که خروج از مونتاژکاری و ایجاد کردن برندهایی به صورت جهانی و حضور یافتن در بازارهای بین المللی را گریزناپذیر کرده است. برندهای اتومبیل های سمند و سورن با سرعت زیادی به بازارهای جهانی راه یافته اند و به تدریج جای خود را در بین سایر خودروهای خارجی بازکرده اند. برند ایران خودرو نیز با اتکا کردن به این حضور و با به کار گرفتن توان تمام شرکت های زیر مجموعه خود، اکنون با نام “ایکو” (IKCO) در زمینه بین المللی به برندی شناخته شده تبدیل و با حضور در برترین رنکنیگ های جهانی، هر روز بیش از گذشته بر ارزش آن افزوده می شود.

شرکت ایران خودرو در راستای اهداف خود که تبدیل شدن به یک شرکت جهانی خودروسازی است، اقدام به جذب نیروی کار ماهر و اصلح کرده است و به این منظور آزمون استخدامی برگزار می کند. اگر علاقمند به اشتغال در کارخانه های بزرگ خودرو سازی هستید، می توانید در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید در آزمون استخدامی ایران خودرو شرکت کنید.

به این منظور می توانید شرایط و ضوابط شرکت در آزمون استخدامی ایران خودرو ۱۴۰۲ را مطالعه کنید و در صورت داشتن شرایط در مهلت ثبت نام اینترنتی، اقدام به ثبت نام کنید. در آزمون استخدامی ایران خودرو به هر یک از داوطلبان یک دفترچه عمومی و یک دفترچه اختصاصی داده می شود. در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص زمان، نحوه، شرایط، مدارک و لینک دانلود دفترچه آزمون استخدامی شرکت ایران خودرو ۱۴۰۲ به همراه جزئیات ویرایش و تکمیل فرم ثبت نام استخدام ایران خودرو ارائه شده است.

درخواست استخدام ایران خودرو

  • سهامی عام
  • ikco.ir
  • ۰۲۱۴۸۹۰۰۱
  • ۱۳۴۱ (با احتمال خطا)
  • تهران
  • تهران
  • خودرو، مینی‌بوس، اتوبوس، کامیون
  • تهران – کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج (بزرگراه شهید لشگری)، شرکت ایران خودرو

استخدام شرکت ایران خودرو

داوطلبان استخدام در شرکت باید دارای شرایط ذیل باشند:

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

(اشتغال اتباع بیگانه با مجوز اعضای هیات مدیره شرکت و ارائه پروانه کار معتبر از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رعایت ضوابط ذیربط بلامانع است.)

نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی

  • افرادی که دارای معافیتهای پزشکی می باشند بنا به مقررات و ضوابط استخدامی در یکی از حالات زیر قرار می گیرند :
    • جذب افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم می باشند امکان پذیر نخواهد بود.
    • جذب افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر می باشند با توجه به شغل پیشنهادی و در صورت قبولی در معاینات پزشکی مدیریت امور پیشگیری، درمان و رفاه بلامانع می باشد.

اعتقاد به یکی از ادیان رسمی کشور
نداشتن سوء پیشینه کیفری به تشخیص مراجع ذیصلاح

زمان استخدام ایران خودرو در سال ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کردیم، شرکت ایرانخودرو به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی خاورمیانه، در بازه زمانی مختلفی در طول سال اقدام به جذب نیرو می کند که این موارد بر حسب ظرفیت این شرکت انجام می گیرد.

داوطلبان می توانند به منظور استخدام در شرکت ایران خودرو، در این آزمون ها ثبت نام کنند و با توجه به مدرک اخذ شده خود، به سوالات مطرح شده در آزمون استخدامی ایران خودرو پاسخ دهند. در صورتی که داوطلبان بتوانند در این آزمون نمره قبولی کسب کنند، می توانند مراحل بعدی پذیرش در شرکت ایران خودرو را انجام دهند.

در حال حاضر تکمیل فرم مربوط به جذب نیرو و استخدام شرکت ایران خودرو علاوه بر روش حضوری، به روش اینترنتی نیز از طریق سامانه جذب و امور کارکنان ایران خودرو به نشانی recruitment.ikco.ir/PrsInfo برای متقاضیان فعالیت در این شرکت امکان پذیر شده است.

سایر شرایط جذب

استخدام بستگان درجه اول کارکنان (پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر و فرزندان) در طول دوران اشتغال شاغل در شرکت به هر نحو ممنوع می باشد.
استخدام افرادی که سابقه کاری قبلی اشتغال در زیرمجموعه های گروه صنعتی ایران خودرو را دارا می باشند به شرط اعلام رضایت مدیر منابع انسانی شرکت قبلی و تایید معاونت منابع انسانی ایران خودرو بلامانع می باشد.
استخدام افراد بازنشسته (شرکت یا هر سازمان دیگری) به هر نحوی ممنوع می باشد.

مدارک مورد نیاز :

فرد متقاضی پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز مراحل جذب به منظور ارائه مدارک مورد نیاز از طرف اداره جذب و امور کارکنان دعوت خواهد شد.

  • عکس پرسنلی ۴×۳
  • گواهی یا اصل مدرک تحصیلی به همراه کپی
  • اصل شناسنامه فرد متقاضی به همراه کپی از تمام صفحات
  • اصل شناسنامه همسر و فرزندان به همراه کپی از تمام صفحات(در صورت وجود)
  • اصل کارت پایان خدمت یا هر نوع معافیت قانونی به همراه کپی (برای آقایان)

لازم به ذکر است که اصل مدارک فوق پس از تایید از طرف اداره جذب و امور کارکنان به فرد عودت داده خواهد شد.

زمان اطلاع نتایج استخدام به متقاضیان

در خصوص زمان و نحوه اطلاع رسانی نتایج استخدام شرکت ایران خودرو در طول هر سال، باید اشاره کنیم این موضوع کاملا وابسته به نیاز شرکت و رده مشاغل مورد نظر بوده و مدت زمان مشخصی برای این موضوع از طریق روابط عمومی ایران خودرو ذکر نشده است.

عموما اسامی افراد واجد شرایط توسط اداره جذب و امور کارکنان این شرکت از طریق برقراری تماس تلفنی اعلام شده و نیازی به پیگیری شخصی افراد در این مورد نمی باشد. ضمن اینکه تکمیل و ارسال پرسشنامه استخدامی، هیچگونه تعهد استخدامی برای شرکت محسوب نمی گردد.

آزمون استخدامی ایران خودرو شامل چه مواردی می باشد؟

طی سالیان اخیر، شرکت ایران خودرو در آزمون استخدامی خود، در چند رشته خاص از میان متقاضیان واجد شرایط در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش می کند. اما رشته های کاردانی نسبت به کارشناسی و بالاتر از آن محدود تر می باشد. بنابراین، دارندگان مدرک کارشناسی شانس بیشتری جهت انتخاب گرایش و رشته خواهند داشت.

افرادی که قصد شرکت در آزمون استخدامی با مدرک کاردانی را دارند، بایستی بدانند که رشته های در نظر گرفته شده برای این مقطع محدود بوده و به رشته هایی اعم از کاردانی برق، مکانیک و جوشکاری مربوط می شود.

البته شرایط سنی نیز برای شرکت این داوطلبان در نظر گرفته شده است که به حداکثر ۲۵ و در صورت داشتن سوابق کاری به ۳۰ سال می رسد.

آزمون استخدامی این شرکت بر حسب مشاغل مورد نیاز دارای موارد مختلفی می شود که در جدول زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

رده دیپلم هوش، تطبیق شغل و شاغل، روانشناختی
رده کاردانی شامل هوش، تطبیق شغل و شاغل، روانشناختی، آشنایی با مبانی کامپیوتر (ICDL)
رده کارشناسی تطبیق شغل و شاغل، روانشناختی، زبان و آشنایی با مبانی کامپیوتر (ICDL)

لازم به ذکر است، جزئیات مربوط به این موارد عموما در متن اطلاعیه های شرکت در بازه های مختلف سال اطلاع رسانی می شود.

مراحل ثبت نام آزمون استخدام ایران خودرو

بعد از آنکه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی ایران خودرو آشنا شدید، خوب است که از مراحل ثبت نام نیز مطلع باشید تا برای آزمون پیش رو با مشکل مواجه نشوید. متقاضیان گرامی دقت داشته باشند که سازمان سنجش مسئولیت اجرا و انجام همه مراحل، از ثبت نام تا اعلام نتایج را بر عهده دارد. بنابراین بایستی برای این منظور به سایت مذکور مراجعه نمایید.

وارد کردن کردن آدرس اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

کلیک بر روی منوی سایر آزمون های استخدامی

انتخاب لینک فعال ” ثبت نام آزمون استخدامی گروه صنعتی ایران خودرو”

واریز وجه خواسته جهت خرید کارت اعتباری

وارد نمودن سریال حاصل از خرید کارت اعتباری و ورود به صفحه ثبت نام

تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام و اطلاعات خواسته شده

بارگذاری عکس داوطلب بر اساس اندازه، حجم و ویژگی های درج شده

اسکن کارت ملی

اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

اسکن شناسنامه

بررسی همه اطلاعات وارد شده و کلیک بر روی دکمه تایید. کد رهگیری که در نهایت به شما تعلق می گیرد را بایستی تا پایان مراحل پذیرش نزد خود نگه دارید.

رشته های استخدامی مورد نیاز ایران خودرو

از آنجا که هنوز اطلاعیه ای مبنی بر زمان ثبت نام و برگزاری آزمون جدید استخدام ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ منتشر نشده، این شرکت اسامی رشته های مجاز خود را معرفی نکرده است.

بر اساس آزمون سال گذشته، رشته های مورد تایید استخدام ایران خودرو در مقطع مختلف تحصیلی، به شرح جدول زیر می باشد.

رشته های استخدامی مورد نیاز برای جذب نیرو
حسابداری مکاترونیک برق صنعتی تعمیر و نگهداری ماشین های الکتریکی
الکترونیک برق قدرت قالب سازی ماشین افزار
مدیریت مالی جوشکاری مونتاژ سیستم های مکانیکی تعمیرات ماشین آلات صنعتی
تاسیسات مدیریت بازرگانی علوم ارتباطات اجتماعی مکانیک ماشین آلات صنعتی
مهندسی مواد و متالوژی مهندسی مکانیک مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر
روابط بین الملل ایمنی صنعتی ساخت و تولید ساخت و تولید

شرایط سنی متقاضیان استخدام ایران خودرو

یکی از نکته های مهم در مورد رشته های مورد تایید استخدام ایران خودرو، برخورداری از شرایط سنی است. بدین مفهوم که هر کدام از دارندگان مدرک هر کدام از مقاطع تحصیلی، تنها تا یک سن خاص مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود. همچنین سوابق کاری شخص نیز می تواند در افزایش این شرایط سنی تاثیرگذار باشد.

در جدول زیر می توانید از شرایط سنی و سوابق کاری مطلع شوید و در ادامه نیز جزئیات مربوط به این موارد را مطالعه فرمایید. توجه فرمایید که شرایط ذکر شده ممکن است در برخی از اطلاعیه ها برای متقاضیان دستخوش تغییراتی نیز قرار گیرد.

مقطع تحصیلی کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد
حداکثر شرایط سنی مجاز ۲۵ سال ۲۶ سال ۲۹ سال
حداکثر شرایط سنی با احتساب سابقه کار ۳۰ سال ۳۳ سال ۳۴ سال

 

شرایط سنی استخدام ایران خودرو 
مدرک تحصیلی حداقل شرط سنی حداکثر شرط سنی با احتساب سوابق کار
کاردانی ۲۵ ۳۰
کارشناسی ۲۶ ۳۳
کارشناسی ارشد ۲۹ ۳۴

سوالات مرتبط با استخدام : 

از چه طریقی می توان درخواست کار نمود؟

  • ارسال رزومه از طریق پست به صندوق پستی ۱۶۳-۱۳۸۹۵
  • تکمیل و ارسال online پرسشنامه از طریق قسمت درخواست کار سایت
  • ارسال رزومه از طریق پست الکترونیکی ([email protected])

بعد از چه مدتی از ارسال درخواست کار، برای مراجعه تماس گرفته می شود؟

این موضوع کاملا وابسته به نیاز شرکت به نیروی انسانی می باشد و با توجه به تخصص و رشته کاری شما در صورت نیاز از طریق اداره جذب و امور کارکنان تماس گرفته می شود و نیازی به پیگیری شخصی شما نمی باشد. ضمن اینکه تکمیل و ارسال پرسشنامه استخدامی، هیچگونه تعهد استخدامی برای شرکت محسوب نمی گردد.

آیا معافیت پزشکی محدودیتی برای جذب محسوب می شود؟

با توجه به ماهیت صنعتی بودن شرکت مسلما فعالیت در آن مستلزم داشتن حداقل هایی می باشد که سلامت جز مهمی از آن محسوب می شود. به دلیل معاینات اولیه پزشکی که هر متقاضی ملزم به گذراندن آن می باشد، افرادی که دارای معافیتهای پزشکی می باشند، به همین دلیل، شرط اولیه حضور را ندارند.

انجام معاینات پزشکی بدو استخدام به چه منظوری است و شرایط آن چیست؟

با توجه به نوع شغل و محیط کاری که در آن به فعالیت پرداخته می شود، معاینات متنوعی از افراد متقاضی اخذ می گردد که انجام موفقیت آمیز همه آنها شرط مسلم استخدام می باشد.

آزمون استخدامی شامل چه مواردی می باشد؟

آزمون در مقاطع مختلف تحصیلی دارای تفاوت می باشد: در رده دیپلم شامل : هوش، تطبیق شغل و شاغل و روانشناختی در رده کاردانی: شامل هوش، تطبیق شغل و شاغل، روانشناختی، آشنایی با مبانی کامپیوتر (ICDL) در رده کارشناسی و بالاتر شامل تطبیق شغل و شاغل، روانشناختی،زبان وآشنایی با مبانی کامپیوتر (ICDL) می باشد. برای آشنایی با آزمونهای استخدامی به قسمت تست سایت مراجعه کنید.

در صورت عدم قبولی در آزمون آیا امکان شرکت در آزمون مجدد وجود دارد؟

به دلیل ماهیت آزمونها و مواردی که در آن پیش بینی شده است، به هیچ وجه امکان شرکت در آزمون مجدد وجود ندارد.

ارائه سابقه کار تا چه حد در استخدام موثر می باشد؟

مسلما اخذ هر مسئولیتی (شغلی) مستلزم داشتن پیش زمینه در آن می باشد. اگرچه اولویت در جذب با افراد دارای سابقه کار می باشد ولی از حضور افراد تازه فارغ التحصیل و دارای سوابق درخشان آکادمیک نیز استقبال می شود.

اولویت های اول جهت استخدام ایران خودرو ۱۴۰۲

جانبازان

آزادگان

فرزندان شاهد

فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و یا بالاتر (بر اساس درصد جانبازی)

فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و یا بیشتر

همسر شهید

همسر جانبازان ۲۵ درصد و یا بالاتر

همسر آزادگان با یک سال اسارت و یا بیشتر

خواهر و برادر شهید

اولویت های دوم جهت استخدام ایران خودرو

فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد

فرزندان آزادگان دارای کمتر از یک سال اسارت

همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها

فرم استخدام تام ایران خودرو

استخدام در شرکت تام ایران خودرو با تکمیل فرم اینجا.

شرایط سنی ایثارگران، بسیجیان فعال و فرزندان بازنشسته در آزمون ایران خودرو

شرایط سنی شرکت در آزمون استخدامی ایران خودرو برای داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران، بسیج فعال و یا فرزندان بازنشسته هستند، اندکی متفاوت می باشد. به طوری که تلاش شده است تا تسهیلاتی برای این عزیزان در نظر گرفته شود. البته ذکر این نکته ضروری است که سهمیه خاصی برای این دسته از از شرکت کنندگان در نظر گرفته نخواهد شد و تنها تخفیف سنی برای آنها  اعمال می گردد. این ضوابط را می توان به ترتیب زیر بیان کرد.

اگر داوطلب مشمول اولویت اول امتیازات ویژه ایثارگران باشد،  ۴ سال سابقه سنی وی اضافه خواهد شد.

چنانچه داوطلب مشمول اولویت دوم امتیازات ویژه ایثارگران باشد، دو سال به سابقه سنی او افزوده می شود.

 مشمولین اولویت اول امتیاز ویژه ایثارگران از قرار زیر می باشند:

جانبازان آزادگان فرزندان شاهد
فرزندان جانبازان ۲۵درصدوبالاتر فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر همسر شهدا
همسرجانبازان ۲۵ درصد و بالاتر همسر آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر خواهر و برادر شهدا

 مشمولین اولویت دوم امتیازات ویژه ایثارگران عبارتند از:

فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها

شرکت کنندگانی که بسیج فعال دارند، در ازای هر دو سال سابقه فعال، شش ماه به سابقه ایشان اضافه خواهد شد. حداکثر سابقه سنی سوابق مجاز با استفاده از سوابق بسیجی ۳ سال می باشد. اگر ۱۲ سال سابقه بسیج فعال را حساب کنیم، ۳ سال سابقه سنی به داوطلب اضافه خواهد شد.

داوطلبینی که فرزند بازنشستگان محسوب می شود، ۳ سال به سابقه سنی آن ها اضافه می شود.

نحوه ثبت نام استخدام ایران خودرو ۱۴۰۲

متقاضیان ثبت نام در آزمون استخدامی ایران خودرو باید شرایط مقرر از سوی ایران خودرو را داشته باشند تا بتوانند در آزمون ثبت نام کنند. برای ثبت نام در آزمون به دلیل اینکه مجری ثبت نام آزمون ایران خودرو سازمان سنجش است باید از طریق سایت سنجش به نشانی اینترنتیsanjesh.org  اقدام کنید.

ابتدا وارد سایت سنجش شوید و از منوی سمت راست سایت آزمون های استخدامی را انتخاب کنید.

سپس از منوی باز شده، گزینه ثبت نام آزمون استخدامی گروه صنعتی ایران خودرو سال ۱۴۰۲ را انتخاب کنید.

در این مرحله شما باید گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب کنید و هزینه ثبت نام را پرداخت کنید.

پس از پرداخت هزینه در این مرحله گزینه تایید و ادامه را انتخاب کنید.

در این مرحله شما باید شماره سریال تایید شده را انتخاب کنید و سپس روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

پس از طی کردن این مراحل، متقاضیان باید به سیستم سازمان سنجش وارد شوند و فرم الکترونیکی ثبت نام آزمون استخدام را تکمیل کنند. این فرم الکترونیکی شامل بخش های زیر است:

بخش های فرم الکترونیکی
اطلاعات افراد تحت تکلف اطلاعات فردی متقاضی
اطلاعات آزمون اطلاعات نظام وظیفه متقاضی
اطلاعات مربوط به بومی اطلاعات تحصیلی متقاضی
حوزه امتحانی متقاضی تسهیلات سنی
اطلاعات محل اقامت متقاضی سابقه اشتغال متقاضی

دقت کنید نام، نام خانوادگی، نام پدر را به صورت کامل و مطابق با شناسنامه وارد کنید.

تاریخ تولد خود را به صورت کامل روز، ماه و سال، کد ملی ده رقمی خود را از چپ به راست در فیلد مربوطه، شماره شناسنامه، کد استان و شهرستان محل تولد خود، دین، وضعیت نظام وظیفه، آخرین مقطع تحصیلی، تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را وارد کنید. همچنین اگر سابقه کار دارید آن را در بند مربوطه وارد کرده و آدرس دقیق محل سکونت خود و آدرس پست الکترونیکی را بنویسید.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار