۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴

استادی پرمیت کانادا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهم‌ترین جواز موردنیاز قبل از ورود به کانادا به‌عنوان دانشجوی خارجی، اجازه تحصیل یا استادی پرمیت است. آنچه شما باید بدانید: • اگر برای دوره‌های ابتدایی یا متوسطه، آموزشگاه زبان، کالج یا دانشگاه به...

استادی پرمیت کانادا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهم‌ترین جواز موردنیاز قبل از ورود به کانادا به‌عنوان دانشجوی خارجی، اجازه تحصیل یا استادی پرمیت است.

آنچه شما باید بدانید:

• اگر برای دوره‌های ابتدایی یا متوسطه، آموزشگاه زبان، کالج یا دانشگاه به کانادا می‌روید که بیش از ۶ ماه طول می‌کشد، باید برای استادی پرمیت اقدام کنید.

• قبل از درخواست مجوز تحصیل، باید نامه قبولی از یک مدرسه، دانشگاه یا کالج در کانادا را داشته باشید.

• این بدان معناست که شما باید یک مدرسه یا برنامه را پیدا کنید، برای برنامه موردنظر خود درخواست پذیرش دهید و یک نامه قبولی را از یک مدرسه، کالج یا دانشگاه در کانادا دریافت کنید.

جستجوی دانشگاه ها و کالج ها در کانادا

درباره مجوزهای تحصیلی و ویزا بیشتر بیاموزید:

• نحوه اخذ مجوز تحصیل

• درباره مجوز تحصیل خود

• درخواست برای مجوز تحصیل

• جمع‌آوری بیومتریک

• بعد از درخواست برای مجوز تحصیل چه باید کرد

• نحوه درخواست ویزای مسافرتی یا کاری

نحوه اخذ مجوز تحصیل در کانادا

قبل از درخواست برای مجوز تحصیل، به موارد زیر نیاز دارید:

• نامه قبولی از موسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI)

• یک پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر یک موسسه آموزشی تعیین‌شده، مدرسه‌ای است که توسط یک دولت استانی برای میزبانی از دانشجویان خارجی تأییدشده باشد. کلیه مدارس ابتدایی و دبیرستان در کانادا مؤسسات آموزشی تعیین‌شده‌اند. اگر قصد حضور در یک مدرسه بعد از متوسطه، مانند کالج یا دانشگاه را دارید، مطمئن شوید که در این لیست قرار دارد. اگر قبل از پذیرش در برنامه خود نیاز به گذراندن دوره‌های خاصی دارید (پذیرش مشروط)، طی آن دوره‌ها به شما اجازه تحصیل داده می‌شود. هنگامی‌که کالج یا دانشگاه شما را برای برنامه موردنظرتان قبول کند، باید برای تمدید مجوز تحصیل خود اقدام کنید.

اگر قصد حضور در یک کالج یا دانشگاه در کبک را دارید، قوانین فعلی استان بیان می‌کند که دانشجویان خارجی فقط می‌توانند در یک موسسه آموزشی تعیین‌شده که توسط دولت کبک انتخاب‌شده است شرکت کنند. برای تحصیل در کبک به یک مجوز تحصیلی از دولت کانادا نیز نیاز دارید.

درباره مجوز تحصیل خود در کانادا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی با اجازه تحصیل، باید:

• همیشه در یک موسسه آموزشی تعیین‌شده ثبت‌نام کنید.

• در اتمام برنامه تحصیلی خود پیشرفت کنید.

• به شرایط ذکرشده در مجوز تحصیل خود احترام بگذارید.

• اگر شما شرایط را برآورده نمی‌کنید، تحصیل کردن را متوقف کنید.

• وقتی‌که مجوز شما منقضی شد، کانادا را ترک کنید. نخست، مهم است که تأیید کنید که واجد شرایط درخواست برای مجوز تحصیل هستید. صلاحیت خود برای مجوز تحصیل را بررسی کنید.

درخواست برای مجوز تحصیل در کانادا

۲ روش برای درخواست مجوز تحصیل وجود دارد: به‌صورت آنلاین یا مراجعه به یک مرکز درخواست ویزا در کشور شما.

ما پیشنهاد می‌کنیم به‌محض دریافت نامه قبولی از یک کالج یا دانشگاه کانادایی، برای مجوز تحصیل درخواست دهید. بسته به کشور موردنظر، دریافت مجوز تحصیل می‌تواند تا ۳ ماه طول می‌کشد.

جمع آوری بیومتریک در کانادا

ممکن است لازم باشد هنگام درخواست ویزای توریستی کانادا، مجوز تحصیل یا مجوز کار برای کانادا، مشخصات بیومتریک خود (اثرانگشت و عکس) را بدهید. اگر نیاز دارید که مشخصات بیومتریک خود را با درخواست خود ارائه دهید، باید شخصاً به نزدیک‌ترین مرکز تقاضای ویزا (VAC) مراجعه کنید. دریابید که آیا باید مشخصات بیومتریک خود را ارائه دهید یا خیر. اگر نیاز به ارائه مشخصات بیومتریک خود دارید، درخواست مجوز تحصیل خود را از طریق ایمیل ارسال نکنید.

در عوض، لطفاً آن را وقتی‌که VAC بیومتریک شما را جمع‌آوری می‌کنند، ارائه دهید.

بعد از درخواست برای مجوز تحصیل چه باید کرد در کانادا

شما می‌توانید وضعیت برنامه مجوز تحصیل خود را در وب‌سایت مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا بررسی کنید. اطلاعات روزانه به‌روز می‌شود. ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت ایجاد کنید.

بعضی‌اوقات، مرکز پردازش از شما می‌خواهد که اطلاعات بیشتری را ارسال کنید. درباره روند درخواست اطلاعات بیشتر کسب کنید.

نحوه درخواست ویزای مسافرتی یا کاری در کانادا

همه افراد به ویزای مسافرتی یا کاری احتیاج ندارند، اما قبل از ورود به کانادا، باید تعیین کنید که آیا برنامه‌های شما نیاز به گرفتن ویزای مسافرتی یا کاری را نیاز دارند یا خیر.

کمتر از ۶ ماه ماندن در کانادا

اگر مدت‌زمان اقامت شما در کانادا کمتر از ۶ ماه باشد، به‌عنوان یک دانشجوی خارجی به یکی از ویزاهای زیر نیاز دارید:

یک ویزای مسافرتی روی پاسپورت درصورتی‌که کمتر از ۶ ماه برای تحصیل در کانادا، می‌مانید.

• یک ETA (مجوز الکترونیکی سفر) درصورتی‌که پاسپورت شما از یک کشور تعیین‌شده باشد. برای اطلاع از اینکه به کدام ویزای مسافرتی نیاز دارید به این سؤالات آنلاین پاسخ دهید.

ویزای کار در طول تحصیل و پس از آن در کانادا

اگر در کانادا در یک برنامه بعد از متوسطه شرکت می‌کنید و می‌خواهید کار کنید، می‌توانید. دانشجویان خارجی دارای مجوز تحصیل می‌توانند به‌صورت نیمه‌وقت (کمتر از ۲۰ ساعت در هفته) بدون مجوز کار، کار کنند.

اگر می‌خواهید در حین تحصیل به‌صورت تمام‌وقت کارکنید یا بخشی از یک محل کار باشید، باید درخواست مجوز کارکنید. همسر یا شریک قانونی شما نیز می‌تواند درخواست مجوز کار کند.

تحصیل رایگان در کانادا

هزینه های پایین تحصیلی درکانادا نسبت به تحصیل در سایر کشورها برای دانشجویان بین المللی سبب شده تا این کشور به یکی از مقاصد مهاجرتی پر طرفدار و محبوب در میان دانشجویان تبدیل شود. در واقع نمی توان به طور کلی به تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی اشاره کرد! چرا که این دسته از دانشجویان به هر حال می بایست تا حدودی هزینه های تحصیلی را پرداخت کنند.

گفتنی است که طبق قوانین و نظام آموزشی کانادا همه ی شهروندان کانادایی و همچنین افرادی که اقامت دائم این کشور را دارا می باشند، می توانند از تحصیل رایگان (از دوران مهدکودک گرفته تا دوران متوسطه) بهرمند شوند. بنابراین چنانچه می خواهید به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازید می توانید پیش از اقدام به تحصیل مجوز اقامت دائم خود را از این کشور بگیرید و یا در تلاش برای اخذ بورسیه تحصیلی باشید. لازم به ذکر است که تمامی دانشگاه های کانادا هم از دانشجویان بومی و هم از دانشجویان بین المللی شهریه دریافت می کنند. از این رو همانطور که اشاره شد، با اخذ یکی از بورسیه های تحصیلی که معمولا به شهریه دانشگاه ها تعلق می گیرند و یا حتی با دریافت فول فاند، می توانید تحصیل رایگان در کانادا را تجربه کنید!

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

اثبات تمکن مالی یکی از مواردی است که برای ویزای تحصیلی در کانادا از دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در این کشور درخواست می شود. دانشجوی خارجی باید ثابت کند که توانایی مالی برای تأمین هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل خود و همراهانش را در کشور کانادا دارد.

• این هزینه ها می تواند شامل شهریه دوره تحصیلی و هزینه هایی مانند هزینه اسکان در کانادا و تهیه غذا به خصوص در سال اول تحصیل در کانادا باشد.

• میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا باید به اندازه ای باشد که دانشجو بتواند به مدت یک سال تحصیلی، هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را پرداخت نماید.

• معمولاَ در مقطع کارشناسی مبلغی حدود ۱۰ الی ۱۱ هزار دلار کانادا در سال برای تحصیل، تمکن مالی شما را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اثبات می کند.

پذیرش تحصیلی کانادا با موسسه تراست

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت خود را طی کنید، تراست بهترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در تراست با سال‌ها تجربه در زمینۀ مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراه‌تان خواهد ماند.

مطالب مرتبط