۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹

اسامی ابر بدهکاران بانکی اعلام می‌شود/دولت قصد تغییری در وزارت صمت ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران یادآور شد: محور اصلی دیدار های رییس جمهوری در ماه مبارک رمضان در حوزه های اقتصادی و کار آفرینی و نخبگانی بوده است. ایسنا نوشت: وی ...

اسامی ابر بدهکاران بانکی اعلام می‌شود/دولت قصد تغییری در وزارت صمت ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران یادآور شد: محور اصلی دیدار های رییس جمهوری در ماه مبارک رمضان در حوزه های اقتصادی و کار آفرینی و نخبگانی بوده است.

ایسنا نوشت: وی افزود: در حوزه تسهیلات در سال گذشته که حوزه دانش‌بنیان بود در سال ۱۴۰۱ جمعا به ۲ هزار و ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان، هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که ۱۶۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سفر استانی بعدی رییس جمهوری به مقصد استان خوزستان در انتهای هفته آینده برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت خبر  داد: اسامی ابر بدهکاران بانکی و نیز میزان تسهیلات دریافتی در اختیار مردم  قرار می‌گیرد و  این اقدام در راستای ایجاد شفافیت است که استمرار خواهد داشت.

دولت قصد هیچ گونه تغییری در حوزه وزارت صمت ندارد

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تغییر وزیر صمت، تصریح کرد: بیشترین بخش بحث‌انگیز در زمینه عملکرد وزارت صمت، حوزه خودرو است که بخش کوچکی از کل حوزه این وزارتخانه محسوب می‌شود. در حالی که نرخ رشد صنعت، تجارت و معدن در دوره آقای فاطمی‌امین رشد قابل توجهی دارد و آمارهای عملکردی در حوزه‌های مختلف وزارت صمت، قابل قبول است.

وی با تاکید بر این‌که «دولت هیچگونه قصد تغییری برای وزیر صمت ندارد»، یادآور شد: رشد تولید ناخالص داخلی در ۹ ماه اول ۱۴۰۱ حدود ۵.۱ درصد است و میانگین فصلی نرخ رشد صنعت در دوره آقای فاطمی‌امین ۴.۲ درصد بوده که سه‌برابر دولت قبل است. در زمینه کاهش تورم تولیدکننده هم این رقم در این دوره چشمگیر و حدود ۳۰ درصد است.

کم کاری نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن

سخنگوی دولت با بیان این‌که «۷۱۱ هزار میلیارد ریال منابع و تسهیلات سال گذشته برای ساخت مسکن پرداخت شده است» گفت: پرداختی های سال گذشته با ۲۰ درصدی که هدفگذاری قانون بوده فاصله معنی داری دارد و نشان دهنده کم کاری نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن است.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط