۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴

از بلاتکلیفی خریداران خودروهای مزایده ای تا سکوت مسئولان مالیاتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، زمستان سال گذشته بود که سازمان امور مالیاتی از توقیف ۶۷۰ خودرو خارجی مربوط به یک شرکت واردکننده با بدهی مالیاتی در حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد. سازمان امور مالیاتی در راستای وص...

از بلاتکلیفی خریداران خودروهای مزایده ای تا سکوت مسئولان مالیاتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، زمستان سال گذشته بود که سازمان امور مالیاتی از توقیف ۶۷۰ خودرو خارجی مربوط به یک شرکت واردکننده با بدهی مالیاتی در حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد. سازمان امور مالیاتی در راستای وصول مطالبات خود از سال ۱۳۹۸ مدارک کاغذی این خودروها را توقیف کرده بود اما اصل خودروها تا آن زمان کشف نشده بودند.

پس از کشف این خودروها، سازمان امور مالیاتی به منظور احقاق حقوق دولت اقدام به برگزاری مزایده فروش این خودروها کرد. با این وجود این مزایده بدون حاشیه نبود. اولین نکته‌ای که در خصوص این مزایده به وجود آمد این بود که این مزایده براساس رویه سنتی و ارائه پیشنهادات در قالب پاکت انجام شد.

این در حالی بود که براساس قانون کلیه مزایده‌های دولتی باید از طریق سامانه ستاد انجام بگیرد. البته به نظر می‌رسد که سازمان امور مالیاتی با این استدلال که این اموال مربوط به یک شرکت خصوصی بوده این اقدام را انجام نداده است.

با وجود همه اقدامات انجام شده از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی تهران در راستای برگزاری این مزایده، برخی شنیده ها حاکی از آن بود که برخی دلالان توانسته بودند که وارد مزایده شوند.

این مزایده که شیوه اجرای آن نیز با چالش مواجه بود در نهایت با صدور رای دیوان عدالت اداری با مشکل جدیدی مواجه شده است. براساس رای شعبه سوم دیوان عدالت اداری، نقل و انتقال خودروهای فروخته شده در این مزایده با مشکل مواجه شده است.

این حکم که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه صادر شده خریدارانی که قصد فروش خودروهای خود را دارند را سردرگم کرده است. در این بین با وجود پیگیری‌های انجام شده و حتی پرسش در خصوص چالش مزایده برگزار شده از رییس سازمان امور مالیاتی، پاسخی در خصوص ابهامات آن مطرح نشده است و اینطور به نظر می‌رسد که مسئولان این سازمان در جریان این مسئله نیستند.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار