ارزان ترین گوشی شیائومی فایو جی را بخریم یا ارزان ترین فایو جی سامسونگ

تا سال پیش حداقل باید 10 یا 12 میلیون تومان برای خرید ارزان ترین گوشی های فایو جی هزینه می کردیم، ولی امسال برندهایی مثل شیائومی و سامسونگ به فکر بودجه های محدود افتاده اند و در گوشی های اقتصادی فایو جی با هم رقابت می کنند.

ارزان ترین گوشی شیائومی فایو جی را بخریم یا ارزان ترین فایو جی سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تا سال پیش حداقل باید 10 یا 12 میلیون تومان برای خرید ارزان ترین گوشی های فایو جی هزینه می کردیم، ولی امسال برندهایی مثل شیائومی و سامسونگ به فکر بودجه های محدود افتاده اند و در گوشی های اقتصادی فایو جی با هم رقابت می کنند.

در این بازارگردی دو مدل از ارزان ترین گوشی های فایو جی شیائومی و سامسونگ با حافظه چهار گیگابایتی و حافظه ذخیره 64 گیگابایتی مقایسه شده اند.

گوشی شیائومی Poco M3 Pro 5G / قیمت 5 میلیون و 200 هزار تومان

عنوان ارزان ترین گوشی فایو جی5 موجود در بازار در اختیار  Poco M3 Pro 5G است که در دسته گوشی های اقتصادی شیائومی قرار می گیرد و در صورت خریدش نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشید.

چراکه این گوشی حافظه موقت چهار گیگابایتی دارد HexaCore Cortex-A55 در کنارDualCore Cortex-A76 پردازنده مرکزی آن را تشکیل داده اند. Mali-G57 MC2 هم کار پردازش گرافیکی این موبایل را بر عهده دارد.

دوربین اصلی این گوشی سه گانه است و از یک لنز عریض 64 مگاپیکسلی یک لنز ماکرو دو مگاپیکسلی و یک حسگر عمق دو مگاپیکسلی تشکیل شده است. این دوربین‌ها می توانند با کیفیت  Full HD فیلمبرداری کنند.

ابعاد صفحه نمایش این گوشی 6.5 اینچی است و با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 3 در برابر خط وخش و صدمات احتمالی  محافظت می شود. بالای این صفحه نمایش یک بریدگی وجود دارد که دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در آن جای گرفته است. سیستم عامل اندروید 10 در کنار باتری پنج هزار میلی آمپری از دیگر مشخصات این گوشی هستند.

گوشی سامسونگ Galaxy A22 5G/ قیمت 5 میلیون و 300 هزار تومان

ارزان ترین گوشی فایو جی سامسونگ با نام Galaxy A22 5G روانه بازار شده است. از مشخصه های اصلی آن می توان به 64 گیگابایت حافظه داخلی و چهار گیگابایت حافظه موقت اشاره کرد.

تراشه این محصول MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G از تراشه های هفت نانومتری سامسونگ است که با پردازنده مرکزی هشت هسته ای  Cortex-A76 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2  همراه شده است.

یک دوربین سه گانه روی قاب پشتی Galaxy A22 5G قرار گرفته است. یک لنز عریض با رزولوشن 48 مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض با رزولوشن پنج مگاپیکسل و یک حسگر عمق دو مگاپیکسلی مجموعه دوربین  A22 را تشکیل می‌دهد.

برای دوربین سلفی هم یک لنز هشت مگاپیکسلی از نوع عریض انتخاب شده که در گوشه بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. این صفحه نمایش 6.6 اینچی است و تصاویر را با رزولوشن 1080 در 2400 نمایش می دهد.

یک باتری لیتیوم پلیمری پنج هزار میلی آمپری منبع انرژی  Galaxy A22 5Gاست که که از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می کند.

مطالب مرتبط