۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

ارتقای ۴۵ پله‌ای ایران در شاخص جهانی نوآوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بررسی وضعیت علم، فناوری و نوآوری در ایران در آخرین گزارش علم یونسکو سال ۲۰۲۱ که خرداد ماه ۱۴۰۰ توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد منتشر شده است نشان می‌دهد، کشورمان در زمینه شکل‌گیر...

ارتقای ۴۵ پله‌ای ایران در شاخص جهانی نوآوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بررسی وضعیت علم، فناوری و نوآوری در ایران در آخرین گزارش علم یونسکو سال ۲۰۲۱ که خرداد ماه ۱۴۰۰ توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد منتشر شده است نشان می‌دهد، کشورمان در زمینه شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، تحقیق و توسعه و ایجاد پهنه‎‌های نوآوری رشدی شتابان را تجربه کرده است.

در این گزارش تاکید شده است که «توسعه شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری در ۵ سال اخیر منجر به افزایش سریع استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شده است. افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در دوران تحریم و همچنین تمرکز و تشویق آنها به رفع نیازها در زمینه تولید محصولات و ارائه خدمات دانش‌بنیان در داخل کشور نمونه‌هایی از این رشد شتابان است.»

همچنین این گزارش به اصلاحات و قانون‌گذاری‌های مختلفی که با هدف رفع موانع رقابت در بازار ایران تدوین شده هم گریزی زده و این کار را قدمی اثرگذار در تامین نوآوری و بهبود قابل ملاحظه وضعیت علم و فناوری در کشور دانسته است.

در این گزارش آمده است: «در پنج سال گذشته نوآوری در ایران توسعه سریعی داشته است و تا پایان سال گذشته، ۴۹ شتابدهنده و ۱۱۳ مرکز نوآوری با مشارکت بخش خصوصی به استارتاپ‌ها خدمات پرداخت کرده اند.»

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار