۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵

ارتباط بین مصرف میوه و سبزی با میزان استرس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ارتباط بین مصرف میوه و سبزی با میزان استرس.نتایج یافته های جدید نشان می دهد خوردن میوه ها و سبزی های تازه سطح استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. ارتباط بین مصرف میوه و سبزی با میزان استرس آ...

تقویت سیستم ایمنی بدن با انجام این کار به سادگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ارتباط بین مصرف میوه و سبزی با میزان استرس.نتایج یافته های جدید نشان می دهد خوردن میوه ها و سبزی های تازه سطح استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ارتباط بین مصرف میوه و سبزی با میزان استرس

آیا می دانید رژیم غذایی به میزان قابل توجهی بر میزان استرس شما تاثیر می گذارد؟ شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما نتایج یک مطالعه اخیر نشان می دهد مصرف روزانه میوه و سبزیجات به زندگی بدون استرس کمک می کند.

بر اساس مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه ادیث کوان واقع در غرب استرالیا انجام شده است پیشنهاد می شود مصرف رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات با استرس کمتری همراه است.

به گزارش تایمزسوفاندیا، این مطالعه که در مجله ‘Clinical Nutrition’ منتشر شده است رابطه بین مصرف میوه و سبزیجات و میزان استرس بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ استرالیایی را در سنین ۲۵ تا ۹۱ سال در مطالعه دیابت، چاقی و سبک زندگی در استرالیا از موسسه قلب و دیابت مورد بررسی قرار داده است.

تحقیقات
این یافته ها نشان می دهد افرادی که حداقل روزانه ۴۷۰ گرم میوه و سبزیجات می خورند ۱۰ درصد استرس کمتری نسبت به افرادی که کمتر از ۲۳۰ گرم مصرف می کنند دارند، بنابراین سازمان بهداشت جهانی مصرف حداقل ۴۰۰ گرم میوه و سبزیجات در روز را توصیه می کند.

محقق اصلی این تیم سیمون راداولی باگاتینی می گوید: این مطالعه ارتباط بین رژیم های غذایی غنی از میوه و سبزیجات و بهزیستی روانی را تقویت می کند.

وی می افزاید: ما دریافتیم افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند در مقایسه با سایر افراد استرس کمتری دارند که این نشان می دهد رژیم غذایی نقش اساسی در بهزیستی روان دارد.
شرایط بهداشت روانی در استرالیا و سراسر جهان یک مشکل فزاینده است. تقریبا از هر ۲ استرالیایی یک نفر در طول زندگی خود یک مشکل در حوزه روانی تجربه خواهد کرد. در سطح جهانی نیز تقریبا از هر ۱۰ نفر یک نفر با اختلال سلامت روانی زندگی می کند.

بر اساس اظهارات باگاتینی برخی از استرس ها طبیعی تلقی می شود، اما قرار گرفتن در معرض استرس طولانی مدت به طور قابل توجهی بر سلامت روان تاثیر می گذارد.

وی اذعان می دارد: استرس طولانی مدت و کنترل نشده منجر به بروز طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی، دیابت، افسردگی و اضطراب می شود، بنابراین باید راه هایی برای پیشگیری و تسکین مشکلات روانی در آینده پیدا کنیم.
فواید یک رژیم غذایی سالم کاملا مشهود است، اما فقط یک نفر از هر دو استرالیایی هر روز ۲ وعده توصیه شده میوه و یک نفر از ۱۰ نفر ۵ وعده سبزیجات توصیه شده را هر روز می خورند.

باگاتینی می گوید: مطالعات قبلی ارتباط بین مصرف میوه و سبزیجات و استرس را در بزرگسالان جوان نشان داده است، اما این نخستین بار است که شاهد نتایج مشابهی در هر رده سنی هستیم. یافته های این مطالعه تاکید می کند داشتن رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات برای به حداقل رساندن فشار روانی برای افراد مهم است.

غذا و روحیه
در حالی که سازوکارهای تاثیر مصرف میوه و سبزیجات بر استرس هنوز مشخص نیست، باگاتینی اذعان می دارد: مواد مغذی اصلی یک عامل مهم تلقی می شوند.

وی می افزاید: سبزیجات و میوه ها حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها هستند که التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند به همین دلیل باعث بهبود سلامت روانی می شوند.

التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن عوامل شناخته شده ای هستند که منجر به افزایش استرس، اضطراب و کاهش روحیه می شوند. این یافته ها نیاز انجام تحقیقات بیشتر در مورد رژیم غذایی به ویژه میوه ها و سبزیجات را که بیشترین منفعت را برای سلامت روان دارند برجسته می کند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط