۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵

ادعای تکان‌دهنده روسیه درباره توافق

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد خطاب به شورای امنیت این سازمان عنوان کرد: می‌خواهیم تاکید کنیم که ما چنین درخواستی را مبنی بر تشکیل یک جلسه جهت گفت‌وگو پیرامون مسائل داخلی اوکراین مطرح نکردیم. کمپین گسترده و بی‌حد و م...

ادعای تکان‌دهنده روسیه درباره توافق

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد خطاب به شورای امنیت این سازمان عنوان کرد: می‌خواهیم تاکید کنیم که ما چنین درخواستی را مبنی بر تشکیل یک جلسه جهت گفت‌وگو پیرامون مسائل داخلی اوکراین مطرح نکردیم. کمپین گسترده و بی‌حد و مرزی که نسبت به “روس‌هراسی” توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین شروع شده، برای امنیت و صلح جهانی تهدید مستقیمی به‌حساب می‌آید زیرا در چنین شرایطی هیچگونه روابط صلح و همسایگی با اوکراین ممکن نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما از مقامات اوکراینی خواستیم و همچنان می‌خواهیم تا به سادگی حقوق اولیه و آزادی‌هایی را که غربی‌ها در کشور خود موشکافانه رصد می‌کنند، در نظر بگیرند. اما همین غربی‌ها تا صحبت از اوکراین می‌شود، استاندارهای متفاوتی را در پیش می‌گیرند.

واسیلی نبنزیا افزود: اجازه دهید یک سوال از همسایه‌های سوئیسی خودمان بپرسم. برای آنکه یک سوئیسی باشید، باید هویت ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی خود را نادیده بگیرید؟ آیا چنین چیزی یکپارچگی کشور شما را تهدید می‌کند؟ اگر نه، پس چرا از اقدام مقامات کی‌یف نسبت به قوم‌های روسی انتقاد نمی‌کنید؟ امیدوارم که امروز یک ارزیابی صریح نسبت به این اقدامات ارائه دهید.

این دیپلمات روسی در پایان تصریح کرد: به طور کلی “روس‌هراسی” نمی‌تواند صلح بادوام و با اطمینانی را در اروپا ایجاد کند. باید به روشنی متوجه این قضیه شوید./ ایسنا

 

مطالب مرتبط