۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰

اخبار فرهنگیان امروز ۱۰ اردیبهشت از تعیین رتبه بندی برای همه معلمان / صحرایی: همه فرهنگیان رتبه بندی می شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، رضامراد صحرایی امروز در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان، با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان اقدام خوبی در راستای ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت ...

رتبه بندی و اعتراضات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، رضامراد صحرایی امروز در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان، با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان اقدام خوبی در راستای ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف خواهد بود اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی معلم‌ها از سال ۱۳۹۰ مطرح اما در دولت سیزدهم آغاز شد.

اخبار فرهنگیان امروز از وضعیت معلمانی که رتبه بندی نشدند

وی با اشاره به اینکه امکان اصلاح طرح رتبه‌بندی در آیین‌نامه و حتی در قانون و توسط نمایندگان مجلس وجود دارد عنوان کرد: همه افرادی که هنوز رتبه نگرفته یا بلاتکلیف هستند در چند روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

صحرایی با بیان اینکه به اعتراضات در زمینه اجرای طرح رتبه‌بندی رسیدگی می‌شود گفت: برخی معلمان نسبت به اجرای طرح رتبه‌بندی گلایه دارند و می‌گویند که شأن فرهنگیان را زیرسوال می‌برد در حالی که شأن معلمان به رتبه‌بندی نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون در وزارت آموزش و پرورش ۴۳ مسئله کلیدی احصا شده که مهمترین آن ساماندهی معلمان است افزود: ساماندهی معلم‌های تنها با خلاقیت مدیران مدارس می‌تواند به بهترین شکل انجام شود.

وی افزود: اکنون بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز و ۹۳۰ هزار معلم در کشور وجود دارد در حالی که سال‌های گذشته بیش از ۱۸ میلیون دانش‌آموز و ۷۳۰ هزار معلم وجود داشته و مشکلی از نظر کمبود معلم ایجاد نشده؛ بنابراین با ساماندهی می‌توان مشکل کمبود معلم را رفع کرد.

صحرایی عنوان کرد: بر اساس استانداردها به ازای هر کلاس درس مقطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان به ترتیب به یک، ۱.۴، ۱.۷ و ۲.۱ معلم نیاز است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش درخواست می‌شود برای برگزاری هر چه بهتر امتحانات تلاش کنند.

وی افزود: اجرای مصوبه جدید کنکور اقدام مثبتی بود که کیفیت آموزش را بالا خواهد برد و مدرسه را به دانشگاه وصل می‌کند.

صحرایی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب کمتر از ۵۰ درصد مردم باسواد بودند اما با اقدامات انجام شده در زمینه سوادآموزی اکنون ایران جزو کشورهای باسواد دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معلم‌ها باید با همه توان برای تعلیم و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی تلاش کنند گفت: معلم‌ها نباید گرفتار روزمرگی شوند و این نقش برایشان عادی شود تا بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

محمد حسین

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲


سلام. تکلیف بازنشستگان مشمول رتبه بندی مخصوصا مهر1400 که ریالی نگرفتند چیست. کی احکام بازنشستگی آنها برمبنای رتبه بندی وایین نامه اصلاح شده وکی معوقه پاداش خود رامیگیرند؟ وچرا بازنشتگان که رتبه خود را تایید کردن دراولویت قرار نمیدهید ومعطل شان گذاشتید.

نظرات بسته شده است