۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹

اخبار رتبه بندی معلمان از معوقات رتبه بندی معلمان | صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته انجام شد

اخبار رتبه بندی معلمان از معوقات رتبه بندی معلمان | صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته انجام شد

معوقات رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اخبار رتبه بندی معلمان از معوقات رتبه بندی معلمان | صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته انجام شد

آموزش و پرورش درباره واریز معوقات رتبه بندی معلمان برای فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اطلاع رسانی کرد.

معوقات رتبه بندی معلمان | صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته را در اندیشه قرن بخوانید. آموزش و پرورش درباره واریز معوقات رتبه بندی معلمان برای فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اطلاع رسانی کرد.

رتبه‌ بندی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.بر اساس رتبه بندی معلمان آنها با در نظر گرفتن معیارهایی در چهار گروه طبقه بندی و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شد. رتبه‌بندی معلمان اواخر آبان ماه سال گذشته به تصویب رسید. رتبه بندی معلمان برای کلیه معلمان، در یکی از رتبه های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرائی آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون، انجام می شود.

اخبار رتبه بندی معلمان از معوقات رتبه بندی معلمان | صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته انجام شد

اخبار رتبه بندی معلمان از معوقات رتبه بندی معلمان | صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته انجام شد

آموزش و پرورش درباره واریز معوقات رتبه بندی معلمان برای فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اطلاع رسانی کرد.

بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مننظر دریافت معوقات خود هستند و اکنون آموزش و پرورش این موضوع را با سازمان برنامه و بودجه مرتبط کرده است.

بازنشستگان فرهنگی که در دو سال گذشته بازنشست شده‌اند، هنوز معوقات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند؛ با این حال، با توجه به اصلاح احکام رتبه‌بندی بازنشستگان برخی از فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱، وزارت آموزش و پرورش اسناد اصلاحی پاداش و مرخصی سال ۱۴۰۱ را خواسته و اعلام کرده به زودی بعد از تخصیص، بخشی از پاداش و مرخصی ذینفعان واریز خواهد شد.

موزش و پرورش همچنین اعلام کرده برای جبران مابه التفاوت پاداش رتبه بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ درخواست اعتبار شده و به شرط تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه، اقدام خواهد شد.

بازنشستگانِ اول مهر ۱۴۰۱ می‌گویند: از زمان بازنشستگی‌شان سیزده ماه گذشته است، ولی معوقات آن‌ها را بر اساس رتبه بندی نداده اند.

تیر ماه بود که وزیر آموزش و پرورش باز هم وعده پرداخت معوقات معلمان بازنشسته با صدور احکام رتبه بندی را داد..

این خبر درحالی منتشر شده است که تا پیش از این وزارت خانه اعلام کرده بود همه معوقات رتبه بندی را به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کرده است و این صندوق اکنون مسئول واریز حق و حقوق آنهاست.

سامانه رتبه بندی معلمان

شهریور امسال پرونده ۶۰ هزار نفر از این معلمان در کانون‌های ارزیابی بررسی و رتبه جدید افراد صادر شد که با حقوق شهریور معوقات مربوط به رتبه جدید آنها از ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت شد.

پرونده اعتراضات رتبه‌ بندی معلمان تا ۲ ماه آینده بسته می‌شود

به گفته فرهادی، گروه‌های دیگر معلمان با سوابق کاری و مدارک تحصیلی پایین‌تر هستند که آنها نیز در سه گروه تقسیم‌بندی شدند و پرونده آنها در چند کانون ارزیابی در تهران در حال بررسی است، امیدواریم تا دو ماه آینده پرونده رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تعیین تکلیف شود.

با اشاره به اینکه پرونده رتبه‌بندی همچنان باز است و مسیر ارتقای رشد معلمان ادامه دارد، گفت: آنها باید خود را مطابق با شرایط روز ارتقا دهند و اگر معلمی رکود داشته باشد حتماً به او یادآوری می‌کنیم تا در مسیر ارتقا قرار بگیرد.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، با اجرای رتبه‌بندی میانگین حقوق معلمان همچنان ۳۰ درصد از حقوق کارمندان دولت پایین‌تر است که باید این وضعیت جبران شود همچنین رتبه‌بندی به طور میانگین ۲۶ درصد حقوق معلمان را افزایش داد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: از آموزش و پرورش خواستیم در رتبه بندی معلمان بر اساس مقررات قانونی، شفاف عمل کند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در حاشیه شورای اداری استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش و پرورش در رتبه بندی معلمان شفاف عمل کند گفت: در این خصوص از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم تا توجه و عنایت ویژه ای در خصوص رتبه بندی معلمان داشته باشد و افرادی که دارای حق هستند طبق مقررات قانونی کارشان انجام شود.

رتبه بندی معلمان بازنشسته

وی ادامه داد: پرونده‌های وارده به دیوان عدالت اداری در خصوص رتبه بندی معلمان نسبت به جمعیت معلمان ناچیز است اما این استعداد وجود دارد که اگر به مقررات قانونی در مجموعه آموزش و پرورش توجه و رتبه بندی درست اجرا نشود، زمینه وصول شکایت های بیشتر به دیوان عدالت اداری در این خصوص فراهم شود زیرا کسانی که احساس تضییع حق دارند به دیوان شکایت می کنند.

مظفری خاطر نشان کرد: در رسیدگی ها ممکن است افرادی واجد شرایط نباشند ولی درِ دیوان برای دریافت شکایت ها باز است.

با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و تدوین آیین‌نامه اجرایی آن، معلمان با طی فرآیندی به رتبه‌های خود دست یافتند و در مجموع ۹۴۰ هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند البته در این فرآیند، اعتراضات مختلفی از سوی معلمان نسبت به رتبه‌های تعیین شده شکل گرفت.

صدور احکام رتبه بندی معلمان ۱۴۰۲

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه بیشتر شکایت های واصل شده به دیوان عدالت اداری مربوط به شهرداری ها و موضوع ماده ۱۰۰ است، افزود: تصویب تبصره ماده ۶ در قانون بودجه امسال مقداری از پرونده های مربوط به ماده ۱۰۰ شهرداری ها را کم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تبصره که به نفع مردم تصویب شده بخشی از ورودی پرونده ها به دیوان کنترل شده است.

مظفری گفت: پس از موضوع ماده ۱۰۰، پرونده های مربوط به امور اداری مثل تبدیل وضعیت ها، کارکنان وزارت بهداشت و شکایت از تامین اجتماعی بیشترین تعداد پرونده ها را در دیوان عدالت اداری دارند.

وی تاکید کرد: ملاک دیوان عدالت اداری در بررسی پرونده ها، قانون و اقتضای نظارت قضایی این مجموعه نیز همین رویکرد و رویه است./ جایگاه هشت

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مجید

۰۹ آبان ۱۴۰۲


بعد از ماه ها هنوز اعتراضات رتبه بندی که بودجه هم نمی خواهد پاسخ داده نشده این دولت و این وزیر تا حالا جزو بدترین بوده اند

نظرات بسته شده است