۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی | کانون بازنشستگان تامین اجتماعی + مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

تازه ترین اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی از کانون بازنشستگان تا دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را در ادامه می خوانید.

اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی | کانون بازنشستگان تامین اجتماعی + مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگان تامین اجتماعی؛ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از روز بیستم اسفندماه آغاز و تا بیست و نهم ادامه دارد .

بازنشستگانی که حقوق خود را در ماه‌های قبل در ۳۰ دریافت می‌کردند، تاریخ دریافت حقوقشان در اسفند تغییر می‌کند.

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی

حقوق اسفندماه بازنشستگان طبق ماه‌های قبل واریز می‌شود و فقط برای افرادی که بر اساس حروف الفبا ۳۰ هر ماه حقوق دریافت کی کنند تغییر می‌کند.

اسفند ماه ۲۹ روزه است و برخی بازنشستگان هر ماه حقوق خود را ۳۰ دریافت می‌کردند.

حالا سوال اینجا بود که بازنشستگان حقوق خود را در اسفند چه روزی دریافت می‌کنند؛ بنابراین بازنشستگانی که ۳۰ هر ماه برای آن‌ها حقوق واریز می‌شد در ۲۹ اسفند حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

چند روز پیش هم عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد.

مبلغ عیدی بازنشستگان برابر با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که برای افراد متاهل ۷۰۰ هزار تومان بیشتر واریز می‌شد.

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

 

سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با هدف ارائه خدمات غیرحضوری و راحت تر شدن کار بازنشستگان تامین اجتماعی شروع به کار نموده است. سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خدمات بی شماری به بازنشستگان ارائه می دهد که ما در اندیشه معاصر قصد داریم به تشریح خدمات و معرفی سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بپردازیم و در نهایت سریع ترین راه دانلود فیش حقوقی بازنشستگات تامین اجتماعی را ببینید.

سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خدمات بیشماری به کارگران بازنشسته ارائه می دهد که ما دراندیشه معاصر به جزئیات خدماتی که توسط سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به کراگران ارائه می شود می پردازیم. با ما همراه باشید با جزئیات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و نحوه دریافت گواهی کشر از حقوق بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی و …

 

ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir

سایت کانون بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی که به نام سایت کانون عالی تامین اجتماعی معروف می باشد، سامانه ای برای ارائه بعضی از خدمات الکترونیک و دسترسی به سامانه های مختلف می باشد. کلیه بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند با ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir، از امکانات مختلف این سایت بهره مند شود.

بنابراین، بسیار مهم است که افراد با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir آشنا باشند. برای ورود به این سایت و استفاده از امکانات مختلف سایت، می توان طبق مراحل زیر پیش رفت.

ابتدا یکی از مرورگرهای گوشی های هوشمند خود و یا لپ تاپ خودتان را باز کنید. برای دسترسی بهتر به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، بهتر است که از مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس و از لپ تاپ استفاده کنید. پس از باز کردن مرورگر، در قسمت جستجوی گوگل عبارت سایت کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی را تایپ و آن را جستجو کنید.

پس از مدت زمان کوتاهی گوگل سایت کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به نشانی kanoone-ali.ir را جستجو می کند. برای ورود به سایت اصلی کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، مانند تصویر زیر بر روی نام سایت کلیک کنید.

کانون عالی بازنشستگان

سایت کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی

 

ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir

در حال حاضر، شما وارد سایت اصلی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی شده اید و می توانید از خدمات مختلف قابل ارائه در این سایت، نظیر ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، برای دریافت کارت عضویت، استفاده کنید. همچنین، شما می توانید برای دسترسی به امکانات و یا سامانه های مختلف کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، بر روی لینک مربوط به آن کلیک نمایید.

ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir

 

برای ورود مستقیم به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کلیک کنید.

 

معرفی سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir

سازمان تامین اجتماعی کشور، یکی از سازمان های مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی است.

کلیه بازنشستگان تامین اجتماعی می بایست که به بسترهای مناسب برای اطلاع رسانی های مربوط به خودشان دسترسی داشته باشند. خوشبختانه، با راه اندازی سامانه های مختلفی که زیر نظر تامین اجتماعی کار می کنند، باعث شده است که اطلاعات لازم و مهم در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع بازنشستگان تامین اجتماعی برسد.

از طرفی، وجود سامانه های مختلف باعث کاهش مراجعات حضوری به سازمان تامین اجتماعی در کل کشور شده است؛ چرا که بسیاری از خدمات اینترنتی بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری انجام می شود.

سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، با هدف ارائه خدمات مختلف به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی روی کار آمده است. این سامانه امکانات مختلفی را به افراد ارائه می کند و باعث شده است که اخبار مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی با سهولت و با سرعت بیشتری به بازنشستگان اطلاع رسانی شود.

سایت کانون بازنشستگان کشوری به نشانی اینترنتی kanoone-ali.ir، سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی راه اندازی شده است و در حال حاضر نیز خدمات مختلفی در این سامانه به کارگران بازنشسته کشور ارائه می شود.

البته، ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی یزد یا سایر استان ها، از طریق سایت کانون عالی میسر نبوده و بسته به اینکه کانون شهر فرد بازنشسته، از سایت برخوردار است یا نه، به صورت اینترنتی (از طریق سایت کتنون همان شهر) یا حضوری می باشد.

لذا تمامی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در کل کشور، می توانند به سامانه کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی وارد شوند و از خدمات مختلف این سامانه استفاده نمایند. لازم به ذکر است که تمامی اطلاع رسانی های مربوط به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر می شود و بازنشستگان می توانند با ورود به سایت kanoone-ali.ir، از آخرین اخبار منتشر شده از سوی سازمان تامین اجتماعی مطلع شوند.

امکانات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir

با توجه به اینکه سایت کانون عالی کارگران بازنشسته کشوری برای ارائه خدمات به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی روی کار آمده است، طبیعی است که امکانات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نظیر دریافت کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مختص بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

کلیه افرادی که قصد استفاده از خدمات مختلف و غیر حضوری سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می بایست ابتدا به سایت کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی به نشانی kanoone-ali.ir وارد شوند و سپس، با ورود به لینک های مختلف قرار داده شده در سایت، از امکانات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir استفاده نمایند.

سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir، امکانات مختلفی را به بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه می کند که در ادامه به ذکر مهم ترین این امکانات می پردازیم.

مشاهده اطلاعیه ها و اخبارهای مهم سازمان تامین اجتماعی :

کلیه کارگران بازنشسته تامین اجتماعی می توانند با ورود به سایت kanoone-ali.ir از آخرین اخبار و اطلاعیه های مهمی که از سوی سازمان تامین اجتماعی و یا ارگان های مربوطه منتشر شده اند، مطلع شوند. شایان ذکر است، بازنشستگان مازندران نیز می توانند با ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران، از امکانات آن استفاده کنند و از اخبار بازنشستگان استان خود، مطلع شوند.

ورود به بخش پرسش و پاسخ و ارتباط با رئیس کانون عالی :

یکی از امکانات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، امکان ارسال پرسش و دریافت پاسخ به صورت آنلاین می باشد. کلیه افرادی که به هر دلیلی در رابطه با حکم حقوقی، فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی و … ابهامی دارند، می توانند از بخش پرسش و پاسخ سایت، پرسش خود را در سایت ثبت کنند. تمامی پرسش ها و پیام های ارسال شده در سایت، به صورت دسته بندی شده به رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور ارجاع خواهد شد.

ورود به سامانه کانون های استان ها :

یکی دیگر از امکانات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، دسترسی به سامانه های مختلف کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور می باشد. شما می توانید برای دسترسی به سامانه بر روی گزینه سامانه کانون ها استان و یا کانون ها کلیک کنید و با انتخاب استان مورد نظر خود به کانون خودتان دسترسی داشته باشید. همچنین، اطلاعات مربوط به کانون ها مانند آدرس و شماره تماس در این بخش قابل مشاهده می باشد.

مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان محترم برای دریافت فیش حقوقی مستمری ۱۴۰۲ خود می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی نموده و سپس از طریق صفحه کاربری خود در همان سامانه فیش حقوقی مستمری خود را دریافت نمایند.

برای ورود به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir بسیاری از افراد ممکن است دچار سردرگمی شوند. در سال های اخیر سایت های زیادی توسط سازمان ها راه اندازی شده است که با توجه به تعداد زیاد آن ها ممکن است بعضی از افراد اشتباه کنند. افرادی که به مدت مشخص حق بیمه تامین اجتماعی را واریز کرده اند در موعد تعیین شده به بازنشستگی می رسند.

 

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی می‌توانند فیش حقوقی خودشان را به‌صورت اینترنتی مشاهده و دریافت کنند.

بازنشستگان پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی با کد ملی و گذرواژه امکان دریافت فیش حقوقی خود را خواهند داشت.
طبق قانون سه قشر بازنشسته در کشور وجود دارد:

بازنشسته تامین اجتماعی، بازنشسته کشوری و بازنشسته لشکری.

بازنشسته تامین اجتماعی،‌ فردی است که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و به مدت ۳۰ سال حق بیمه خود را به این سازمان پرداخت کرده است.

بر اساس همین دسته‌بندی،‌ روشهای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان به صورت اینترنتی متفاوت است. در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح داده شده است.
نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی:

بازنشستگانِ (مستمری‌بگیران) تامین اجتماعی، از طریق سامانه تامین اجتماعی و با استفاده از کدملی می‌توانند فیش حقوقی خودشان را دریافت کنند.

سازمان تامین اجتماعی با راه اندازی سایت با نشانی https://account.tamin.ir/auth/login که می توانید مستقیم آن را در مرورگر خود وارد کنید و یا به صورت غیر مستقیم از سامانه eservices.tamin.ir وارد آن شوید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

ورود به سامانه

نحوه ثبت نام و بازیابی گذرواژه در سیستم غیر حضوری :

نکات قابل توجه:

– توجه داشته باشید شمارهتلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما( مستمری بگیر محترم) باشد. در غیر اینصورت جهت فعال سازی کاربری مراجعه به شعبه الزامی می باشد.

– در قسمت سوالات امنیتی میبایست هر سه سوال متفاوت را با پاسخ های متفاوت وارد نمائید.

– مستمری بگیر گرامی در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه ) خود دقت نمائید، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن بعهده شما می باشد.

– این خدمت رایگان و به صورت ۲۴ ساعته می باشد.

بازیابی گذرواژه:

درصورت فراموشی گذرواژه خود، همانطور که در شکل مشخص است کافیست پس از ورود به سیستم روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمائید

سپس بر روی گزینه بازیابی گذرواژه کلیک نمایید.

برای مشاهده فیش حقوقی، داشتن نام کاربری و گذر واژه فعال در سامانه تامین اجتماعی الزامی است.

بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت فیش حقوقی خود باید مراحل زیر را انجام دهند:

۱: برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید.

پس از ورود به سایت تامین اجتماعی، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب کنید.

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

مخاطبین سازمان تامین اجتماعی (از قبیل بازنشستگان تامین اجتماعی) با ایجاد حساب کاربری در سایت سازمان تامین اجتماعی می‌توانند به کلیه خدمات نوین این سازمان دسترسی پیدا کنند.

با انجام اقدامات زیر می‌توانید در سایت سازمان تامین اجتماعی یک حساب کاربری و رمز عبور برای خود ایجاد کرده و به خدمات غیرحضوری این سازمان دسترسی پیدا کنید.

گام اول:

برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید. سپس با انتخاب بخش ثبت نام خدمات غیرحضوری وارد صفحه ثبت‌نام شوید.

گام دوم:

با انتخاب صفحه ثبت نام، وارد صفحه زیر شوید. در این صفحه امکان ثبت نام اشخاص حقیقی و اتباع خارجی نیز فراهم شده است.

کافی است با انتخاب اشخاص حقیقی مراحل ثبت نام را آغاز کنید.

گام سوم:

در این مرحله بایستی کدملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

دقت داشته باشید حتما شماره همراه باید منطبق با کد ملی فرد باشد و الا سیستم اجازه ورود به مرحله بعدی را نمی‌دهد.

گام چهارم:

در این مرحله اطلاعات هویتی باید مطابق با اطلاعات شناسنامه فرد ثبت شود در غیر این صورت با پیغام زیر رو به رو می‌شوید.

گام پنجم:

در این مرحله آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

گام ششم:

در این مرحله گذرواژه (رمز عبور) مورد نظر خود را ثبت کنید.

گام هفتم:

در این مرحله اطلاعات، جهت بازبینی و تایید نهایی به کاربر نمایش داده می‌شود. در صورت صحت اطلاعات دکمه تایید و ثبت‌نام را انتخاب نمایید.

در نهایت پیامکی مبنی بر ایجاد حساب کاربری با محتوای زیر به شماره همراه کاربر ارسال می‌شود.

eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای دانلود فیش حقوقی تامین اجتماعی سریع و فوری اینجا کلیک کنید.

 

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود.

براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گی

رد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی ۱۴۰۲، از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

پس از شروع پرداخت مستمری ۱۴۰۲، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند. پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد. کاربران با مطالعه مقاله ذیل می توانند از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنند.

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۲ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

سریع ترین راه دانلود فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

یکی از مهم ترین خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان پس از رسیدن به سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۲ ارائه می نماید، پرداخت مستمری بازنشستگی است. بازنشستگان محترم برای دریافت فیش حقوقی مستمری ۱۴۰۲ خود می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی نموده و سپس از طریق صفحه کاربری خود در همان سامانه فیش حقوقی مستمری خود را دریافت نمایند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی می‌توانند فیش حقوقی خودشان را به‌صورت اینترنتی مشاهده و دریافت کنند.

بازنشستگان پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی با کد ملی و گذرواژه امکان دریافت فیش حقوقی خود را خواهند داشت.
طبق قانون سه قشر بازنشسته در کشور وجود دارد:

بازنشسته تامین اجتماعی، بازنشسته کشوری و بازنشسته لشکری.

بازنشسته تامین اجتماعی،‌ فردی است که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و به مدت ۳۰ سال حق بیمه خود را به این سازمان پرداخت کرده است.

بر اساس همین دسته‌بندی،‌ روشهای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان به صورت اینترنتی متفاوت است. در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح داده شده است.
نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی:

بازنشستگانِ (مستمری‌بگیران) تامین اجتماعی، از طریق سامانه تامین اجتماعی و با استفاده از کدملی می‌توانند فیش حقوقی خودشان را دریافت کنند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

ورود به سامانه

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط