۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸

اخبار ارتش سرخ آسیا| پر افتخار ترین سرمربی لیگ ایران چه کسی است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از پرسپولیس نیوز، یحیی گل‌محمدی تا پیش از این فصل جزو مربیان پرافتخار فوتبال ایران به شمار می‌آمد. این فصل برای این مربی به رویایی‌ترین شکل ممکن به پایان رسید و در هر ۳ جام ممکن به قهرمان...

یحیی گل محمدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از پرسپولیس نیوز، یحیی گل‌محمدی تا پیش از این فصل جزو مربیان پرافتخار فوتبال ایران به شمار می‌آمد. این فصل برای این مربی به رویایی‌ترین شکل ممکن به پایان رسید و در هر ۳ جام ممکن به قهرمانی دست یافت تا هیچ مربی‌ای در فوتبال باشگاهی ایران تعداد قهرمانی بیشتر از یحیی نداشته باشد.

«یحیی» با ۹ جام بالاتر از همه

امیر قلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ تا پایان فصل گذشته با ۷ قهرمانی،‌ رکورددار بیشترین قهرمانی در فوتبال ایران بودند. گل‌محمدی با قهرمانی در لیگ تعداد قهرمانی‌اش با این ۲ مربی برابر شد و با قهرمانی در جام‌حذفی که سوپرجام را هم به همراه داشت باعث شد تا یحیی به تنهایی در بام فوتبال ایران قرار گیرد.

قلعه‌نویی سرمربی فعلی تیم ملی ۵ بار قهرمان لیگ و ۲ بار قهرمان جام حذفی شده و از آخرین قهرمانی این مربی ۱۰ فصل می‌گذرد. برانکو هم در مدت حضور در پرسپولیس، ۳ قهرمانی لیگ، ۳ سوپرجام و یک جام‌حذفی کسب کرد. پس از برانکو و قلعه‌نویی، علی پروین قرار دارد که با پرسپولیس ۳ بار فاتح لیگ و ۳ مرتبه قهرمان جام‌حذفی شد. مربیانی نظیر علی پروین، منصور پورحیدری و بهمن صالح‌نیا اکثر سال‌های دوران مربیگری خود را در دهه ۶۰ پشت سرگذاشتند که رقابت‌های باشگاهی ایران به صورت منظم برگزار نمی‌شد و بیشتری جام های آنها مربوط به استان تهران بود وگرنه این مربیان می‌توانستند تعداد قهرمانی بیشتری در کارنامه خود ببینند.

«گل‌محمدی» ۶ جام در پرسپولیس، ۳ قهرمانی با ذوب‌آهن

یحیی گل‌محمدی با ۳ قهرمانی در جام حذفی، در کنار بهمن صالح‌نیا، علی دایی و علی پروین، پرافتخارترین مربی تاریخ جام حذفی شد. قهرمانی اخیر پرسپولیس با یحیی، اولین قهرمانی این مربی با پرسپولیس در جام‌حذفی بود. گل محمدی اولین جام‌های دوران مربیگری خود را در ذوب‌آهن به دست آورد که ۲ بار فاتح جام‌حذفی شد. یحیی یک بار هم با ذوب‌آهن فاتح سوپرجام هم شد.

گل‌محمدی در کنار برانکو پرافتخارترین مربی تاریخ سوپرجام هست. یحیی علاوه بر یک قهرمانی با ذوب‌آهن، ۲ بار هم با پرسپولیس قهرمان شده است. گل‌محمدی ۳ بار قهرمان لیگ شده که تنها امیر قلعه‌نویی آماری بهتر از این مربی دارد که ۵ مرتبه قهرمان لیگ شده است. گل‌محمدی در حال حاضر در کنار علی پروین با ۶ قهرمانی پس از برانکو که ۷ جام برای پرسپولیس به ارمغان آورد دومین مربی پرافتخار تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود. این مربی در صورت باقی ماندن در پرسپولیس،‌ این شانس را دارد که از برانکو عبور کرده و رکورددار تاریخ پرسپولیس هم شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار