۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

اجتماعی

احکام جدید بازنشستگان| از احکام جدید بازنشستگان فولاد تا احکام بازنشستگان کشوری

احکام بازنشستگان اشغال مختلف چگونه است؟

احکام جدید بازنشستگان| از احکام جدید بازنشستگان فولاد تا احکام بازنشستگان کشوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، احکام بازنشستگان، احکامی است که هر سال در تمامی اشغال ارسال میشود و آنها موظف به رعایت آن هستند و باید به آن توجه داشته باشند برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط احکام جدید بازنشستگان اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳

با توجه به اینکه نرخ تورم در کشور ما سرعت فزاینده ای را داشته و هر ساله شاهد افزایش قیمت ها در بخش های مختلف اقتصادی کشور می باشیم، نهادهای حمایت کننده کارمندان و کاگران نیز سعی بر این داشته تا با جلب موافقت دولت و مجلس، حقوق این گروه ها را نیز تا حد امکان ، ماتناسب با نرخ تورم افزایش داده تا این افراد برای تامین معاش خود و خانواده شان دچار مشکل نشوند.

سازمان بیمه ‌ای مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری بوده که با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مسئولیت اداره امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله با توجه به تصمیم دولت و مصوبه مجلس، افزایش حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را اجرایی نموده و منابع لازم برای پرداخت آن را می نماید

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، هر ساله در حکم حقوق بازنشستگان کشوری منعکس گردیده و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به اطلاع آن ها می رسد. طبق احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳، به میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال هزار و چهارصد و یک، افزایش خواهد داشت و بنابراین احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳، متناسب با این مبلغ افزایش حقوق اصلاح گردیده و در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس اعلام در سال گذشته و مصوبه مجلس، قبل از تصویب در شورای نگهبان بوده و به محض اعلام برای سال ۱۴۰۳ و قطعیت تصویب، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

بازنشستگان

بازنشستگان

سایت سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir

در سال های گذشته، بازنشستگان کشوری، در ابتدای سال و پس از تصویب و اعمال افزایش حقوق بازنشستگی باید برای اطلاع از احکام جدید بازنشستگان کشوری حضورا به صندق بازنشستگی کشوری مراجعه نموده و احکام جدید بازنشستگی خود را دریافت می نمودند که فرآیندی وقت گیر و هزینه بر بود.

به همین دلیل، همراستا با گسترش مفهوم دولت الکترونیک و غیر حضوری شدن خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز اقدام به تاسیس سامانه ای نموده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای هر سال، با مراجعه به آن برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری اقدام نمایند.

سایت سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir همچون سال های گذشته سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir بوده که بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به آن و بی آنکه نیاز به مراجعه حضوری باشد، از طریق بخش (درگاه خدمات الکترونیکی) برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ و اطلاع از میزان افزایش حقوق بازنشستگی خود اقدام نمایند.

زمان صدور احکام جدید ۱۴۰۳

احکام جدید بازنشستگان کشوری، در سال های گذشته، در فروردین ماه اعلام می شد، بنابراین انتظار می رود، افزایش حقوقی بازنشستگان ۱۴۰۳ نیز در فروردین، اعلام شده و در حقوق ماه فروردین آن ها، اعمال شود.

در مورد احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی نیز، لازم به ذکر است، با افزایش حقوق آنها در سال گذشته، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه، موافقت شد که بر این اساس، حداقل بگیران بازنشستگی، ۵۷.۴ درصد و سایر سطوح حقوق بگیر، ۳۸ درصد به‌ علاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوقشان، افزوده گردید. ولیکن، در خصوص حقوق طبق آخرین اخبار ، حقوق بازنشستگان، ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال گذشته، افزایش خواهد داشت.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق ناشی از تصویب‌نامه هیات وزیران خبر داد.

رضا فیضی‌نژاد ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بازنشستگان، اظهار کرد: در اجرای تصویب‌نامه ۱۴ فروردین ماه هیات وزیران، برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته و موظفان تحت پوشش این صندوق، احکام حقوق با ضریب ۲۰درصد صادر شده است.

فیضی نژاد افزود: تصویر احکام حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان در سایت صندوق به نشانی cspf.ir بارگذاری و منتشر می‌شود که از امروز سه شنبه ۲۱ فرودین ماه قابل مشاهده خواهد بود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش می‌شود که این افزایش ۲۰درصد با حقوق فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شود.

از اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه چه خبر؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای بند یک الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: لازمه اجرای متناسب سازی، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه، «تهیه آیین نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری است.

وی یادآور شد: تهیه و تدوین پیش نویس آیین نامه مربوط به اجرای متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه، با محوریت سازمان اداری استخدامی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در مرحله ویرایش نهایی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پس از ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل اجرایی مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق از تاریخ اجرای مقرر در قانون مورد اشاره در بالا، اعمال و احکام مربوطه نیز صادر خواهد شد.

سامانه جامع مستمری بگیران صندوق فولاد

به آدرس https://irsbf.ir/ مراجعه کنید.
در کادر مربوطه، کد کشوری و شماره پرسنلی خود را وارد کنید

کد امنیتی را که در تصویر نمایش داده می‌شود، در کادر مربوطه وارد کنید.

بر روی دکمه “ورود” کلیک کنید.

پس از ورود به سامانه، از منوی سمت راست، گزینه “مشاهده فیش
و حکم حقوقی” را انتخاب کنید

فیش حقوقی شما به نمایش در می‌آید و می‌توانید آن را ذخیره یا چاپ کنید

بر اساس تصویب‌نامه ۸ فروردین ۱۴۰۳ هیئت وزیران و ابلاغ این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور به سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی، افزایش حقوق بازنشستگان از جمله بازنشستگان صندوق فولاد در سال ۱۴۰۳ به شرح جدول بالا خواهد بود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط