۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸

احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شد+ جزئیات ۲۸ اردیبهشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، پنجاهمین گردهمایی روسای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان تهران برگزار شد؛ یک مطالبه‌ اصلی بازنشستگان کشوری، صدور احکام حقوقی جدید است که در این جلسه، اکبر شیر محمدی معاون ...

افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، پنجاهمین گردهمایی روسای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان تهران برگزار شد؛ یک مطالبه‌ اصلی بازنشستگان کشوری، صدور احکام حقوقی جدید است که در این جلسه، اکبر شیر محمدی معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد.
او در خصوص صدور احکام سال ۱۴۰۱ گفت: احکام ۱۰ درصد افزایش حقوق در اردیبهشت ماه صادر می‌شود. ولی در خصوص احکام همسان‌سازی بعلت نامعلوم بودن نحوه توزیع آن در بودجه، پاسخی داده نشد.
بازنشستگان کشوری خواستار روشن شدن نحوه‌ی همسان‌سازی و زمان صدور احکام آن هستند و می‌گویند باید همسان‌سازی از ماه ابتدای سال اجرا شده و بنابراین مابه‌التفاوت به بازنشستگان پرداخت شود. اگر یارانه ۴۰۰هزار تومانی واریز نشد چه کنیم؟

بیش از این تعلل هیات دولت را نمی‌پذیریم
برای امسال هیات مدیره سازمان تامین‌اجتماعی، به استناد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون این سازمان، حقوق بازنشستگی را از ۵۷ درصد برای حداقل‌بگیران تا ۳۸ درصد برای سایر سطوح افزایش داد. سوای این قرار است برای امسال باقیمانده متناسب‌سازی اجرایی شود.
در فروردین‌ماه در همین رابطه در فروردین‌ماه نهادهای صنفی‌ کارگران بازنشسته گفته بودند که فیش‌های حقوقی اردیبهشت ماه آنها براساس احکام سال ۱۴۰۰ صادر شده است. حالا نیز با توجه به این‌که چند روز تا پایان ماه باقی مانده، نهادهای بازنشستگی از عدم تصویب افزایش حقوق بازنشستگان انتقاد می‌کنند. در این خصوص، حسین موسیوند، عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشستگان خرم آباد گفته؛ در عین ناباوری بیش از پانزده روز است که هیات دولت انقلابی و حامی قشر ضعیف جامعه هنوز مصوبه افزایش حقوق را تصویب نکرده است.
وی با انتقاد از عدم تایید نهاییِ مصوبه افزایش حقوق مستمری‌بگیران، عنوان کرده؛ بیش از این تعلل هیات دولت را نمی‌پذیریم. حدود دو هفته است که سازمان تامین اجتماعی مصوبه افزایش حقوق مستمری‌بگیران را امضا کرده اما هیات دولت به قدری در تصویب آن تعلل کرد که مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت خود را نیز بدون افزایش دریافت کردند.

به گفته او، طبق ماده ۴۱ قانون کار، حقوق کارگران باید مطابق با نرخ تورم و سبد معیشت افزایش پیدا کند و طبق ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حقوق مستمری‌بگیران باید مطابق با مصوبه‌ی شورای‌عالی کار افزایش پیدا کند. هر سال هیات امنا تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان را به اندازه‌ی مصوبه شورای‌عالی کار تعیین می‌کند و این مصوبه جهت تایید نهایی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات دولت ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

3 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

علی محمد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱


متاسفانه دولت دارد وقت می‌خرد و وزیر و رییس سازمان هم که منتصب دولت هستید خودشان را به آب و آتش نمی‌زنند و فقط اطلاع رسانی با مضمون هر وقت دولت تصویب کرد زیر ساخت آماده است احکام را صادر و تا دو ماه مابالتفاوت ها را واریز میکنیم کسی نیست بگویید عزیزان این کارگران سی سال در سخت ترین شرایط مملکت و جنگ با عرق جبین سی درصد دستمزدشون را بیمه پردازی کرده اند و الان بعد از گذشت دو ماه از سال جدید می‌خواهند مابالتفاوت تورم سال گذشته خود را بگیرند آنهم از آورده خودشان و این پول بی ارزش ،حال بعد یکماه که مصوبه ارسال شده حضرات می‌فرمایند دولت کارهای مهمتری دارد آیا مهمتر از اینکه نزدیک نیمی از جامعه که به نوعی تحت تاثیر این مصوبه هستند چه کار مهمتری ،که شب می‌خوابیم صبح قیمت‌ها دو برابر شده تورم ایجاد شده در این دوماه باعث خواهد شد که کارمند و بازنشسته و کارگر و قشر متوسط دیگر کمر راست نکند این گرانی ها برای پولدارها که خیلی خوب شده اونها هزینه زندگیشون کمتر از نیم درصد درامدشون هم نمیشود ولی در عوض میلیاردها میلیارد یک شبه به سرمایه شون اضافه شده و در مقابل آه و اشک قشر متوسط بشکن می‌زنند ولی قشر متوسط که امروز به تهیدست تبدیل شده تمام درآمدحاصل عمرش حداقل وسایل زندگی،ماشین و آپارتمان نقلی نمیشود آنهم اگر بادوهوا برخورد .هر سال گفتیم دریغ از پارسال تا اینکه به قعر دریا افتادیم آقایان دولتمردان و قانون گذاران شما را بجان عزیزانتان از عقلا و اندیشمندان کمک بگیرید کشور داری سخت وتخصص میخواهد با تراوشات ذهنی کار بدتر می‌شود بخود بیایید و کشور و نظامی که خونها داده با این شیوه مدیریت از بین نبرید دیگر آزمون و خطا به نابودی ختم میشه ویل المتففین...

هاشم

۱۵ خرداد ۱۴۰۱


دولت خوب سر ما را برید چون هرچه چه قانون به ضرر انجام نمیدن زمانی آن موقع بیمه میرختیم چی شد انشالله خدا از تون نگذره

هاشم

۱۵ خرداد ۱۴۰۱


پس ۳۸ درصد میگفتید چی شد الان پس چی شد می گفتن مثل کارگر شاغل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام میشه چیشد

نظرات بسته شده است