۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

احمدی لاشکی زمان اجرای رتبه بندی معلمان را مشخص کرد/ حقوق ها از کِی زیاد می شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آموزش و پرورش شهرستان رامسر گفت: طی روزهای گذشته جلسه‌های متعددی با دستور رئیس‌جمهور به معاون اول ایشان و وزیر آموزش پرورش برگزار شد ...

آخرین اخبار رتبه بندی فرهنگیان | قالیباف : رتبه بندی با دو هدف برای دو گروه فرهنگیان شاغل و بازنشسته مصوب شد + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آموزش و پرورش شهرستان رامسر گفت: طی روزهای گذشته جلسه‌های متعددی با دستور رئیس‌جمهور به معاون اول ایشان و وزیر آموزش پرورش برگزار شد که پیرو این نشست‌ها مقرر شد نامه‌ای به شورای محترم‌ نگهبان ارسال شود.

وی افزود: دیروز –چهارشنبه- جلسه‌ای با هدف بررسی و رفع ایرادهای مورد نظر شورای نگهبان در کمسیون آموزش و تحقیقات فناوری برگزار شد. مجلس شورای اسلامی هم طی روزهای اخیر در کمیسیون تلفیق با اقدامی قابل توجه اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ را به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیاز است که مجلس نیز پیش از جلسه یکشنبه دو هفته آینده در خصوص بودجه ۱۴۰۱، زمانی را برای رفع ایراداتی مورد نظر شورای نگهبان اختصاص دهد و نهایی کند. پس از نهایی شدن این قانون، به موازات آن اقدامات مورد نیاز دیگر مانند انتخاب هیئت‌های ممیز در استان‌ها و مرکز نیز از سوی وزارت آموزش و پروش انجام می‌شود تا با تدوین آیین‌نامه، حق معلمان پیش از پایان سال به آنان پرداخت شود.

ضعف عدالت آموزشی در کشور مشهود است

احمدی لاشکی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ارزیابی‌ها از رتبه‌های کنکور در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که در کل کشور با ضعف عدالت آموزشی مواجه هستیم و باید تلاش شود که فرصت آموزش برابر برای همگان فراهم‌ شود. همه استان‌های کشور باید به اندازه‌ای سهم در آموزش داشته باشند که مدارس پایتخت کشور و مراکز استان‌ها از آن برخوردار هستند. معتقدم در حال حاضر شرایط این‌طور نیست.

وی افزود: پایش رتبه‌های کنکور زیر عدد سه هزار طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سال ۱۳۹۹ همه دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان ۳.۲۶ درصد کل دانش‌آموزان کشور یعنی معادل ۱۲۱ هزار نفر بودند، اما این از این سه هزار رتبه برتر ۳۷.۳۵ درصد رتبه‌ها توسط دانش‌آموزان این مدارس کسب شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جمعیت دانش‌آموزان مدارس نمونه‌دولتی نیز ۸.۳ دهم درصد کل دانش‌آموزان کشور است که ۲۱.۷۱ درصد رتبه‌های زیر سه هزار را کسب کردند. همچنین ۱۳.۶۱ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که ۶۵.۱۸ درصد رتبه‌های زیر سه هزار کنکور پارسال به این دانش‌آموزان اختصاص یافت. اما سهم دانش‌آموزان مدارس عادی کشور که ۶۱ درصد دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند از رتبه‌های زیر سه هزار فقط ۱۷ درصد بود. با استناد به این آمار قطعا عدالت آموزشی کشور زیر سوال می‌رود.

احمد لاشکی گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد دانش‌آموزان ۹ استان طی ۳۱ سال تا کنون هیچ‌ مدالی در المپیادها دریافت نکردند. یعنی آیا در این استان‌ها هیچ استعدادی وجود ندارد؟ جالب‌تر این‌که فقط ۳۰ مدرسه خاص در کشور طی این ۳۰ سال مقام کسب کرده‌اند که باز هم نشان می‌دهد ما از نصیب برابر آموزشی محروم هستیم و باید از سوی تصمیم‌سازان کشور در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار