۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰

اثر شیرین بیان بر نوع خاصی از سرطان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،شیرین بیان چیزی بیش از یک شیرینی است که مورد علاقه یا تنفر مردم باشد، به گفته محققان دانشگاه ایلینویز شیکاگو آمریکا، این ماده ممکن است در پیشگیری یا درمان انواع خاصی از سرطان نقش داشته باشد. ناناسک...

اثر شیرین بیان بر نوع خاصی از سرطان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،شیرین بیان چیزی بیش از یک شیرینی است که مورد علاقه یا تنفر مردم باشد، به گفته محققان دانشگاه ایلینویز شیکاگو آمریکا، این ماده ممکن است در پیشگیری یا درمان انواع خاصی از سرطان نقش داشته باشد.

ناناسکار مونیراتینام، دانشیار بخش علوم زیست پزشکی در کالج پزشکی راکفورد و گروه تحقیقاتی وی در حال تحقیق روی مواد به‌دست آمده از گیاه شیرین بیان (نام علمی:Glycyrrhiza glabra) هستند تا مشخص کنند که آیا می‌توان از این گیاه برای جلوگیری یا توقف رشد سرطان پروستات استفاده کرد یا خیر.

بررسی تحقیقاتی درباره بینش‌های مولکولی یک ماده مشتق شده از شیرین بیان به‌نام گلیسیریزین برای پیشگیری یا درمان سرطان که توسط دکتر مونیراتینام و محققان دانشجو انجام شد، نشان می‌دهد که تحقیقات بیشتر می‌تواند به عوامل خاصی برای استفاده بالینی منجر شود.

مجله تحقیقات داروشناسی (Pharmacological Research) به‌تازگی تحقیقی را با عنوان «پتانسیل پیشگیری کننده و سرطان درمانی ترکیب تری ترپنوئید شیرین بیان گلیسیریزین و مشتقات آن: بینش‌های مولکولی» منتشر کرده است.

وی گفت: «وقتی به تحقیقات و داده‌های خود نگاه می‌کنیم، به‌نظر می‌رسد که گلیسیریزین و مشتقات آن اسید گلیسیرتینیک پتانسیل بالایی به‌عنوان عوامل ضد التهابی و ضد سرطانی دارند. تحقیقات بیشتری در مورد اینکه به‌طور دقیق چگونه می‌توان از این روش‌ها برای توسعه درمان‌ها به بهترین شکل استفاده کرد، مورد نیاز است، اما به‌نظر می‌رسد حوزه امیدوارکننده برای تحقیقات سرطان باشد.»

آیا همه باید بیرون بروند و یک دسته شیرین بیان بخورند؟ به احتمال زیاد خیر، زیرا ممکن است فشار خون را تحت تاثیر قرار دهد، با برخی داروها تداخل داشته باشد و در صورت استفاده بیش از حد موجب عوارض جانبی جدی از جمله مرگ شود. تا زمانی که تحقیقات بیشتر نشان دهد که چگونه می‌توان از فواید گیاه به بهترین شکل استفاده کرد، گاهی اوقات شیرینی شیرین بیان یا چای آن ممکن است گزینه‌های بهتری خواهند بود.

مونیراتینام افزود: کارآزمایی‌های بالینی بسیار کمی بر روی انسان انجام شده است. ما امیدواریم تحقیقات ما در مورد سلول‌های سرطان پروستات، پیشرفت علم را به جایی برساند که بتوان درمان‌هایی را برای کمک به پیشگیری یا حتی درمان پروستات و سایر انواع سرطان ایجاد کرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار