۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

اتفاق بی‌ سابقه برای استقلال؛ به آبی‌ ها اجازه بازی نمی ‌دهند!/ شوک دو ماهه به نکونام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبر ورزشی،استقلال با یک دردسر بسیار بزرگ مواجه شده که میتواند در این فصل تبعات بسیار سنگینی برایش  همراه داشته باشد. ماجرایی که البته کادر فنی، بازیکنان و مدیران باشگاه در آن نقشی ندارند ...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبر ورزشی،استقلال با یک دردسر بسیار بزرگ مواجه شده که میتواند در این فصل تبعات بسیار سنگینی برایش  همراه داشته باشد. ماجرایی که البته کادر فنی، بازیکنان و مدیران باشگاه در آن نقشی ندارند و قضیه به ضعف برنامه‌ریزی در فوتبال ایران باز می‌گردد اما دود آن چشم استقلالی‌ها را آزار خواهد داد و چند ماه دیگر وقتی لیگ بیست و سوم به روزهای پایانی خود برسد، قطعاً کسی این اوقات را نخواهد دید و سرمربی استقلال باید پاسخگوی نتایج تیمش باشد.

استراحت دو ماهه در کوران مسابقات!

در میان تیم‌های مدعی قهرمانی فصل جاری، پرسپولیس و سپاهان این روزها درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند و تمریناتشان با انگیزه دنبال می‌شود چون به هر حال باید به مصاف حریفان آسیایی بروند و حضور در چنین تورنمنت مهمی ناخودآگاه انگیزه بازیکنان و مربیان را به اوج می‌رساند. الان یحیی گل محمدی و ژوزه مورایس به خوبی می‌دانند بازیکنانشان چقدر برای تقابل با رونالدو و بنزما لحظه شماری می‌کنند و این فضا برای نساجی هم وجود دارد اما داستان استقلال و جواد نکونام متفاوت است. تیمی که به خاطر ضعف مدیریت فرصت حضور در لیگ قهرمانان را از دست داد از اوایل شهریور ماه مسابقه رسمی هم ندارد و این ماجرا در بهترین شرایط تا اواسط مهرماه به طول می‌انجامد چون با توجه به حضور بازیکنان استقلال در ترکیب تیم امید، مسابقات این تیم حداقل تا اواسط مهرماه به تعویق خواهد افتاد و خود این مسئله می‌شود ۴۰ روز تعطیلی اجباری در کوران مسابقات! تازه فراموش نکنیم اگر تیم ملی امید به مراحل پایانی بازی‌های آسیایی چین راه پیدا کند شرایط متفاوت هم خواهد شد.

مسابقه استقلال با هوادار در هفته ششم که قطعاً لغو شده و اگر شاگردان رضا عنایتی تا مراحل پایانی بازی‌های آسیایی بالا بروند، جدال استقلال با مس رفسنجان در پانزدهم مهر ماه هم به تعویق خواهد افتاد. تازه فراموش نکنیم جواد نکونام قبل از اعزام تیم ملی شرط کرده بود با توجه به تفاوت ساعت و شرایط جوی متفاوت میان تهران و چین، اولین بازی استقلال پس از بازگشت ملی پوشانش باید ۵ روز پس از رسیدن آنها به تهران انجام شود.

داستان تیم ملی

وقتی تیم امید به تهران برسد (البته اگر تا مراحل پایانی بازی‌های آسیایی بالا رفته باشد) امیر قلعه نویی باید به فکر آماده سازی ملی‌پوشانش جهت حضور در تورنمنت اردن باشد. مسابقاتی که اگر لغو نشود، اواخر مهر ماه برگزار می‌شود و این یعنی تعطیلی دوباره پیکارهای لیگ برتر! اتفاقی که در نهایت می‌تواند این زمینه را فراهم کند تا استقلال در ماه‌هایی که اغلب کشورهای آسیایی و اروپایی ی تیم‌های باشگاهی خود هر چهار روز یک بار مسابقه می‌گذارند، چیزی حدود دو ماه را بدون دیدار رسمی سپری کند! به این ترتیب اگر بازی با مس رفسنجان در اواسط مهر لغو شود، اولین مسابقه رسمی استقلال روز پنجم آبان برابر آلومینیوم اراک خواهد بود! برنامه‌ریزی که واقعاً نمی‌دانیم با کدام متر و معیار صورت گرفته است!

تفاوت ما با عربستان

شرایط فوتبال ما و عربستان حداقل از نظر ملی تا حد قابل ملاحظه‌ای طی چند ماه آینده مشابه است اما نگاه و برنامه‌ریزی آنها در عرصه باشگاهی کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. عربستان هم مشغول آماده سازی خود برای حضور در جام ملت‌های آسیاست. آنها نیز سالیان متمادی است که قهرمان آسیا نشده‌اند و علاوه بر آن، تیم امیدشان هم در بازی‌های آسیایی حضور دارد اما هیچ کدام از این عوامل موجب تعطیلی لیگ برتر عربستان نشد. النصر با کریستیانو رونالدو شنبه شب بازی کرد و سه‌شنبه شب باید به مصاف پرسپولیس هم برود. بقیه تیم‌های آسیایی این کشور هم دقیقاً همین وضعیت را دارند. در روزگاری که تیم‌های فوتبال باشگاهی به انجام دو بازی در هفته عادت کرده‌اند، فوتبال ما لیگ برتر خود را با یک وقفه بسیار بزرگ مواجه کرده و تازه نباید فراموش کنیم که برای جام ملت‌های آسیا هم یک تعطیلی ۴۰ روزه در انتظار لیگ برتر !

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط