۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶

«اکونومیست»:

ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

یک نشریه آمریکایی ائتلاف ایران، روسیه و چین را به مثابه کابوسی برای آمریکا و هم پیمانانش توصیف کرد.

ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نشریه آمریکایی اکونومیست گزارش داد که ائتلاف میان روسیه، ایران و چین به کابوسی برای آمریکا و هم پیمانان این کشور تبدیل می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: این کشورها عضو گروه بریکس هستند و روابط تجاری میان آنها در حال رشد و افزایش است. کشورهای مذکور به دنبال ایجاد سازوکاری برای معافیت‌های گمرکی میان خود هستند.

اکونومیست اضافه کرد: ایران، روسیه و چین تلاش می‌کنند مسیرهای تجاری جدیدی ایجاد کنند تا از منطقه‌های تحت کنترل غرب دور شوند و این مساله به مثابه کابوسی برای آمریکا و هم پیمانانش است.

این نشریه تاکید کرد: تحریم‌های غربی باعث شد این سه کشور در برابر یک دشمن مشترک متحد شده و از ایده جهان چند قطبی حمایت کنند. محور ضد غربی شکوفا شده و به این کشورها اجازه می‌دهد از تحریم‌ها عبور کرده و در جنگ‌ها پیروز شوند و دیگر بازیگران را به سمت خود بکشانند.

پیش از این نیز ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) با نگرانی به افزایش همکاری‌ها میان ایران، روسیه و چنین پرداخته بود. وی به همکاری‌های نفتی میان ایران و چین اشاره کرد و گفت که چین با خرید نفت ایران از برنامه‌های این کشور در منطقه حمایت می‌کند.

وی در سخنان خود در نشست کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ایران ۹۰ درصد از نفت تحریمی خود را به چین می‌فروشد.

کوریلا اضافه کرد که در کل ایران، روسیه و چین در حال تقویت و گسترش روابط فیما بین هستند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط