۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳

با حضور نویسنده کتاب « فیض نیایش»؛

آیین رونمایی از کتاب « فیض نیایش» برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: از نظر محتوایی در این کتاب سعی شد ادعیه هایی گنجانده شود که با خواندن آن از سوی مردم، سبب رفع گرفتاری و از نظر معرفتی هم شاهد رشد و ترقی در باب توحیدی مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام والمسلمین موسوی، نویسنده کتاب «فیض نیایش»، در مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب « فیض نیایش» که در قم برگزار شد، به معرفی کتاب «فیض نیایش» و چرایی نگارش این اثر مهم با وجود کتابهای زیادی چون مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی، پرداخت و گفت: موضوع این کتاب دعا است و بنده در لابه لای کتاب دو مسئله را مهم دیدم از جمله این که بعضی از ادعیه دارای بحث توحیدی است که در مفاتیح الجنان شیخ عباس مورد توجه قرار نگرفته و دوم بحث و معارفی و معنوی آن است.

وی اضافه کرد: در این کتاب تلاش کردم از ادعیه هایی استفاده کنم که در مفاتیح وجود ندارد، مگر موارد خاص که در مفاتیح مطرح شده ولی در پیش خواننده مغفول مانده اما دارای بحث معرفتی فوق العاده مهم است. معتقدیم دعاهایی که از اهل بیت (ع) به ما رسیده است، دارای معارف توحیدی و معرفتی است که در سطح فهم بشر نیست. لذا ما در این کتاب تلاش کردیم به این دو امر مهم توجه و به آن بپردازیم.
نویسنده کتاب «فیض نیایش» با اشاره به بحث محتوایی و معارفی دعا در کتاب فیض نیایش عنوان کرد: از نظر محتوایی در این کتاب سعی شد ادعیه هایی گنجانده شود که با خواندن آن از سوی مردم، سبب رفع گرفتاری و از نظر معرفتی هم شاهد رشد و ترقی در باب توحیدی مردم باشیم.

وی با شاره به این که چرا انسان نیازمند به دعا است، ادامه داد: چون بشر محتاج، وابسته به خدا، فقیر و محدود در قدرت و اراده و توانایی است، لذا دوست دارد به قدرت بالاتر از خود تکیه کند. به همین دلیل همه چیز را از دانای و قدرت مطلق طلب می کند.

وی با بیان این که دعا تنها برای رفع حوایج نیست بلکه امر توحیدی و خدا خدا کردن است، اضافه کرد: لذا اگر مفهوم دعا درست فهمیده شود، موانع عدم استجابت دعا معلوم می شود.
موسوی گفت: دعا لطفی از سوی خدا به وسیله اهل بیت علیهم السلام به انسان و مجموعه دعاها هم قلعه ها و دژ می باشند که خدا از سوی اهل بیت علیهم السلام به ما صدقه داده است.

برای تهیه کتاب شریف فیض نیایش به کانال فقه ولایت در ایتا: https://eitaa.com/feghhevelayat و تلگرام: https://t.me/feghhevelayat و یا با مرکز پخش موسسۀ علمی پژوهشی فقه ولایت به شمارهٔ ۰۹۳۰۰۸۶۶۹۹۸ تماس حاصل فرمایید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط