۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

آیپد پرو ۲۰۲۱ از نگاه وب‌سایت رسمی اپل

[ad_1] آیپد پرو ۲۰۲۱ (Apple iPad Pro 2021) یکی از محصولات مهمی بود که در مراسم Spring Loaded رونمایی شد. اپل در مدل بزرگ آیپد پرو ۲۰۲۱ اولین‌بار از صفحه‌نمایشی مجهز به فناوری مینی LED استفاده می‌کند. یکی دیگر از نکات برجسته‌ی آیپد پرو ۲۰۲...

آیپد پرو ۲۰۲۱ از نگاه وب‌سایت رسمی اپل

[ad_1]

آیپد پرو ۲۰۲۱ (Apple iPad Pro 2021) یکی از محصولات مهمی بود که در مراسم Spring Loaded رونمایی شد. اپل در مدل بزرگ آیپد پرو ۲۰۲۱ اولین‌بار از صفحه‌نمایشی مجهز به فناوری مینی LED استفاده می‌کند. یکی دیگر از نکات برجسته‌ی آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل بهره‌مندی این تبلت پرچم‌دار از پردازنده‌ی M1 است. این تراشه بر‌پایه‌ی لیتوگرافی پنج‌نانومتری ساخته شده و پیش‌تر در کامپیوترهای سری مک و حالا در آی مک ۲۴ اینچ به‌کار رفته است.

اپل ترجیح داده است طراحی ظاهری آیپد پرو ۲۰۲۱ را دست‌نخورده باقی بگذارد و این یعنی با همان طراحی تمام‌صفحه‌ با لبه‌های تخت مواجه هستیم. اپل در وب‌سایت رسمی‌اش می‌گوید آیپد پرو ۲۰۲۱ با پردازنده‌ی M1 سوپرشارژ شده است. عملکرد M1 دیوانه‌وار است و آیپد پرو ۲۰۲۱ به‌لطف صفحه‌نمایش خارق‌العاده و پشتیبانی از اینترنت پرسرعت ۵G، بهترین تجربه‌ی آیپد را ارائه می‌دهد. 

آیپد پرو و M1؛ زوج قدرت

بررسی آیپد پرو 2021 اپل در سایت رسمی Apple تصویر دوم

اپل یکی از مشخصه‌های اصلی آیپد پرو نسل جدید را پردازنده‌ی M1 می‌داند. آیپد پرو ۲۰۲۱ به‌لطف پردازنده‌ی M1 سریع‌ترین تبلت دنیا محسوب می‌شود و به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند کاملا از قدرت بسیار زیاد M1 و فناوری‌های سفارشی نظیر پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) پیشرفته و معماری یکپارچه‌ی حافظه‌ نهایت بهره را ببرد. آیپد پرو به‌لطف کم‌مصرف‌بودن M1، در عین باریک و سبک بودن یک روز کامل می‌تواند شارژدهی کند. بدین‌ترتیب، آیپد پرو به همان اندازه که قدرت دارد، قابل‌حمل است.

طرح پردازنده تراشه اپل ام وان / Apple M1 در آیپد پرو 2021

در تراشه‌ی M1 آیپد پرو، از واحد هشت‌هسته‌ای CPU و واحد هشت‌هسته‌ای GPU و موتور عصبی شانزده‌هسته‌ای استفاده شده است. CPU هشت‌هسته‌‌ای M1 تقریبا ۵۰ درصد و واحد GPU هشت‌هسته‌ای ۴۰ درصدی قدرتمندتر از نسخه‌های پیشین است. اپل می‌گوید به‌لطف تراشه‌ی جدید، می‌توانید مدل‌های پیچیده‌ی واقعیت افزوده بسازید و بازی‌های ویدئویی را با گرافیکی در حد کنسول‌ها و نرخ فریم چشمگیر اجرا کنید و کارهای دیگری انجام دهید. 

صفحه‌نمایش ۱۲٫۹ اینچ لیکوئید رتینا XDR؛ بهترین و پرنورترین

نمای جلو نمایشگر آیپد پرو 2021 مدل 12.9 اینچ در حالت افقی صفحه نمایش XDR

اپل رسما اعلام کرده است گستره‌ی داینامیکی شدید (XDR) به مدل ۱۲٫۹ اینچ آیپد پرو ۲۰۲۱ اضافه می‌شود. صفحه‌نمایش این تبلت حرفه‌ای اپل Liquid Retina XDR نام دارد و با نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ تصاویر را واقع‌گرایانه نمایش می‌دهد و برای مشاهده و ویرایش عکس‌ها و ویدئوهای HDR عالی است.

صفحه‌نمایش ۱۲٫۹ اینچ آیپد پرو جدید به روشنایی تمام‌صفحه‌ی ۱۰۰۰ نیت و حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت دست می‌یابد که به‌گفته‌ی اپل، نفس‌گیر است. صفحه‌نمایش آیپد پرو ۲۰۲۱ فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر True Tone و ProMotion دارد و از گستره‌ی رنگی وسیع P3 پشتیبانی می‌کند.

همان‌طورکه اشاره کردیم، صفحه‌نمایش مدل ۱۲٫۹ اینچ آیپد پرو به فناوری مینی LED و ۱۰،۰۰۰ چراغ LED کوچک مجهز است. اپل می‌گوید: برای دستیابی به روشنایی بسیار زیاد،‌ آرایه‌ای از چراغ‌های LED را سراسر بخش پشتی صفحه‌نمایش استفاده کردیم. به‌منظور جای‌دادن آن‌ها در آیپد پرو که بسیار باریک است، از مینی LEDهای سفارشی بهره بردیم که ۱۲۰ برابر کوچک‌تر از نسل قبل هستند. همچنین، از فیلم‌های نوری و دیفیوزرهای سفارشی استفاده کردیم تا چراغ‌های LED در محصولی با ضخامت تنها ۶٫۴ میلی‌متر جای بگیرند.

طبق گفته‌ی اپل، در صفحه‌نمایش آیپد پرو ۲۰۲۱ از ۲،۵۰۰ ناحیه‌ی نوردهی محلی استفاده شده است. بسته به نوع محتوا، روشنایی هر ناحیه را می‌توان به دقت تنظیم کرد تا به نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ دست یافت. حتی پرجزئیات‌ترین محتواهای HDR نظیر کهکشان‌ها یا انفجار در فیلم‌های اکشن، بیشتر از هر زمان دیگری واقع‌گرایانه به‌نظر می‌رسند. 

صفحه‌نمایش ۱۱ اینچ لیکوئید رتینا؛ حمل‌پذیری با پیکسل‌های بی‌نقص

بررسی آیپد پرو 2021 اپل در سایت رسمی Apple تصویر سوم

اپل می‌گوید صفحه‌نمایش آیپد پرو ۱۱ اینچ به چشم کاربر فشار وارد نمی‌کند و کوچک‌تربودنش حمل‌پذیری آن را ساده می‌کند. صفحه‌نمایش Liquid Retina در آیپد پرو ۲۰۲۱ مدل ۱۱ اینچ نه‌تنها چشم‌نواز و قابل‌حمل است؛ بلکه فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای نظیر ProMotion و True Ton و گستره‌ی رنگی P3 و بازتاب بسیار کمی دارد. این مشخصه‌ها باعث می‌شوند همه‌چیز روی صفحه‌نمایش آیپد پرو ۱۱ اینچ واکنش‌گرا و خیره‌کننده به‌نظر برسد. 

۵G و وای‌فای؛ دوستان پرسرعت

لوگو فناوری 5G در صفحه رسمی آیپد پرو 2021 در سایت اپل

اپل از اتصال فوق‌سریع‌ در آیپد پرو ۲۰۲۱ خبر می‌دهد و می‌گوید آیپد همیشه قابل‌حمل بوده و وای‌فای و شبکه‌ی سلولار را به کاربر ارائه داده است. اکنون با قابلیت ۵G، می‌توانید از سریع‌ترین شبکه‌ی بی‌سیم برای دانلود فایل، استریم فیلم، همکاری با همکاران و آپلود محتوا استفاده کنید.

اپل می‌گوید آیپد پرو ۲۰۲۱ بیشترین باند ۵G را در بین تبلت‌ها دارد؛ به‌همین‌دلیل، می‌تواند ۵G را در مکان‌های بیشتری دریافت کند. اتصال سریع بی‌سیم برای انجام برخی کارها ضروری است. با وای‌فای ۶، آیپد پرو به سریع‌ترین نسخه‌ی وای‌فای دسترسی دارد. 

دوربین‌ها؛ تماس‌های ویدئویی را با کیفیت چشمگیر برقرار کنید

یک زن در حال خندیدن در دوربین سلفی آیپد پرو 2021 اپل

یکی دیگر از مشخصه‌های مهم آیپد پرو، دوربین فوق‌عریض جلویی با پشتیبانی از قابلیت Center Stage است. دوربین فوق‌عریض آیپد پرو ۲۰۲۱ حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و میدان دید ۱۲۲ درجه‌ای دارد تا تماس‌های ویدئویی فیس‌تایم را به‌خوبی انجام دهد و استفاده از قابلیت Center Stage را ممکن کند. دوربین آیپد پرو برای سلفی‌های پرتره نیز عالی است. اپل می‌گوید این دوربین با همکاریِ دوربین TrueDepth، آیپد پرو را با امنیت کامل از‌طریق فیس ID باز می‌کند.

قابلیت کاملا جدید Center Stage از دوربین فوق‌عریض و یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا نحوه‌ی حضورتان در تماس‌های ویدئویی را تغییر دهد. وقتی حرکت کنید، دوربین همچنان شما را در مرکز فریم نگه می‌دارد و وقتی بقیه وارد تماس ویدئویی می‌شوند یا تماس را ترک می‌کنند، نمای دوربین گسترش می‌یابد یا کوچک می‌شود. Center Stage با فیس‌تایم و دیگر اپلیکیشن‌های تماس ویدئویی کار می‌کند.

نمای نزدیک دوربین اصلی پشتی آیپد پرو 2021 اپل رندر

در پنل پشتی آیپد پرو ۲۰۲۱، از دوربین عریض ۱۲ مگاپیکسلی و فوق‌عریض ۱۰ مگاپیکسلی استفاده شده است تا عکس یا ویدئویی بی‌نقص بگیرید یا حتی ریگ فیلم‌سازی چند‌دوربینه ایجاد کنید. به‌لطف پردازنده‌ی سیگنال تصویر قدرتمندتر در تراشه‌ی M1، آیپد پرو اکنون از Smart HDR ۳ پشتیبانی می‌کند.

افزون‌براین، پنل پشتی آیپد پرو میزبان اسکنر فراشکافت لایدار است. این اسکنر محاسبه می‌کند که چقدر طول می‌کشد تا نور به اشیاء برخورد کند و بازگردد؛ به‌همین‌دلیل، لایدار می‌تواند نقشه‌ی عمقی اطرافتان را ایجاد کند و تجربه‌ی واقعیت افزوده‌ی غوطه‌ورکننده ارائه دهد. این اسکنر با همکاریِ ISP جدید به دوربین امکان می‌دهد در محیط‌های کم‌نور دقیق‌تر فوکوس کند و زمان ثبت تصویر را کاهش دهد. 

تاندربولت؛ درگاهی که آماده‌ی مبارزه است

بررسی آیپد پرو 2021 اپل در سایت رسمی Apple تصویر چهارم

اپل می‌گوید درگاه USB-C آیپد پرو به‌لطف تاندربولت، سریع‌ترین و همه‌کاره‌ترین درگاه در تاریخ آیپد به‌حساب می‌آید. استاندارد تاندربولت با کانکتورهای فعلی USB-C کار می‌کند و امکان دسترسی به تعداد زیادی لوازم جانبی نظیر حافظه‌ی خارجی سریع و صفحه‌نمایش و داک را در آیپد ارائه می‌دهد. تاندربولت باعث می‌شود آیپد پرو بتواند محتوا را با وضوح کامل ۶K روی Pro Display XDR نمایش دهد. سرعت انتقال این درگاه حداکثر ۴۰ گیگابیت‌برثانیه است. 

مجیک کیبورد و اپل پنسل؛ امکانات بی‌انتها

بررسی آیپد پرو 2021 اپل در سایت رسمی Apple تصویر پنجم

اپل از مجیک کیبورد و اپل پنسل به‌عنوان لوازم جانبی حرفه‌ای یاد می‌کند. مجیک کیبورد و اپل پنسل و اسمارت کیبورد فولیو راه‌های جدیدی برای استفاده از آیپد پرو در پیش روی کاربر قرار می‌دهند. اپل می‌گوید: «اثری هنری بکشید یا نوت‌برداری کنید یا برنامه‌ای تجاری بنویسید. این لوازم جانبیِ همه‌کاره به‌گونه‌ای طراحی شده‌‌اند که کار و نوآوری‌تان را وارد سطح جدیدی کنند.»

آیپد پرو 2021 اپل با اپل پنسل و کاور سفید

اپل می‌گوید به‌لطف اپل پنسل، آیپد پرو به بوم نقاشی غوطه‌ورکننده و بهترین دستگاه دنیا برای نوت‌برداری تبدیل می‌شود. قلم لمسی این شرکت استانداردهای جدیدی برای نحوه‌ی نقاشی و نشانه‌گذاری اسناد تعریف و هنگام پر‌کردن فیلدهای متنی حس شهودی و دقیق و جادویی القا می‌کند.

مجیک کیبورد تجربه‌ی تایپ واکنش‌گرا ارائه می‌دهد و ترک‌پدی داخلی دارد تا به روش‌های جدیدی بتوانید از سیستم‌عامل آیپد OS استفاده کنید. اپل می‌گوید‌: «می‌توانید رمانتان را بنویسید یا مقاله ویرایش کنید یا وارد صندوق ورودی ایمیل شوید و با کلیدهای دارای نور پس‌زمینه، در هر شرایط نوری کارهایتان را انجام دهید.» مجیک کیبورد نسل جدید در دو رنگ مشکی و سفید برای آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچ عرضه می‌شود. 

آیپد OS؛ سیستم‌عاملی روان

بررسی آیپد پرو 2021 اپل در سایت رسمی Apple تصویر ششم

اپل می‌گوید آیپد OS برپایه‌ی همان بنیان قدرتمند iOS ساخته شده است و در‌عین‌حال، تجاربی متفاوت برای توانایی‌های آیپد ارائه می‌دهد. در iPadOS ۱۴، می‌توانید به روش لمسی فرایند چندوظیفگی‌ را انجام دهید، از‌طریق ترک‌پد در سیستم جابه‌جا شوید، کارهای اضافه‌ای نظیر کپی‌‌ و پیست کردن دست‌نوشته را به‌عنوان متن انجام دهید و از‌طریق Scribble در درون تمام فیلدهای متنی بنویسید.

مقاله‌ی مرتبط:

اپل از پنج میکروفون با کیفیتِ استودیو که می‌توانند هنگام فیلم‌برداری، موسیقی‌سازی و… صدا را عالی ضبط کنند، به‌عنوان دلیل دیگری برای خرید آیپد پرو ۲۰۲۱ یاد می‌کند. تبلت پرچم‌دار اپل چهار اسپیکر با پشتیبانی از دالبی اتموس نیز دارد تا صدایی شبیه سینما ارائه دهد.

کانفیگ دوترابایتی جدید آیپد پرو فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی اپلیکیشن‌ها و محتواهای مختلف ارائه می‌دهد. به‌گفته‌ی اپل، اپ استور بیش از یک‌میلیون اپلیکیشن فقط برای آیپد دارد. آیپد پرو جدید نیز به حریم خصوصی و محیط‌زیست اهمیت می‌دهد. برای مثال، جیوه، آرسنیک، BFR، بریلیوم و PVC ندارد و از قلع و بدنه‌ی آلومینیومی کاملا بازیافتی استفاده می‌کند. 

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار