۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

روانشناسی

آیا ویژگی های شخصیتی می توانند زوال عقل را پیش بینی کنند؟

نتایج منتشر شده در مجله آلزایمر و زوال عقل، مجله انجمن آلزایمر، ممکن است به محققان کمک کند تا بفهمند آیا تغییرات شخصیتی می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را پیش بینی کند یا خیر.

آیا ویژگی های شخصیتی می توانند زوال عقل را پیش بینی کنند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،این مطالعه نشان داد که وظیفه شناسی، برون گرایی و عاطفه مثبت با خطر کمتر زوال عقل همراه هستند در حالی که روان رنجوری و عاطفه منفی با افزایش خطر مرتبط هستند. با این حال، هیچ ارتباطی بین ویژگی های شخصیتی و تغییرات مغزی مرتبط با زوال عقل یافت نشد.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

مطالعه طولی

برای این مطالعه، محققان دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، داده های ۴۴۵۳۱ شرکت کننده را که بخشی از هشت مطالعه طولی جداگانه انجام شده در سه قاره و پنج کشور بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این تیم داده‌ها را هماهنگ کردند و آزمایش کردند که آیا ویژگی‌های شخصیتی و گزارش‌های ذهنی از بهزیستی، ویژگی‌های عصبی روان‌شناختی و آسیب‌شناسی عصبی زوال عقل را پیش‌بینی می‌کنند یا خیر.نتایج این ایده را تایید می کند که برخی از ویژگی های شخصیتی ممکن است عوامل خطر زوال عقل باشند. روان رنجوری، وظیفه شناسی پایین، و عاطفه منفی با تشخیص زوال عقل در نمونه ها، اندازه گیری ها و زمان مرتبط بود. سایر ویژگی های شخصیتی ممکن است محافظت کننده تر باشند. به عنوان مثال، وظیفه شناسی، برون گرایی، و عاطفه مثبت با خطر کمتر زوال عقل همراه بود.در میان داده‌های شرکت‌کننده ترکیبی، تقریباً ۵۰ درصد از کل موارد شامل کالبد شکافی بود. تعداد محدودی از نمونه ها (۱۷۰۳) از داده های ترکیبی از افراد مبتلا به زوال عقل بود. این محققان را قادر ساخت تا نتایج کالبد شکافی را با ویژگی های شخصیتی مقایسه کنند. آنها هیچ ارتباط ثابتی پیدا نکردند. یکی از محدودیت های مطالعه این است که تمام نمونه های نوروپاتولوژی از ایالات متحده بودند و هیچ یک از مطالعات از نظر نژاد نماینده نبود.

آیا ویژگی های شخصیتی می توانند زوال عقل را پیش بینی کنند؟

آیا ویژگی های شخصیتی می توانند زوال عقل را پیش بینی کنند؟

نویسندگان مطالعه خاطرنشان می‌کنند

تحقیقات بیشتری برای بررسی آینده‌نگر چنین ارتباط‌هایی با استفاده از نشانگرهای زیستی زوال عقل و در میان جمعیت‌های متنوع‌تر و فراگیرتر و تعیین اینکه آیا جنبه‌های شخصیتی یا بهزیستی ذهنی به طور علّی با پیامدهای زوال عقل مرتبط هستند، مورد نیاز است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط