۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴

آیا قهوه باعث یبوست می‌شود یا آن را برطرف می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از Medicinenet،آیا اغلب دچار یبوست می‌شوید و نمی‌دانید دلیلش چیست؟ ممکن است به خاطر مصرف کم آب٬ ساعت‌ها در جایی نشستن و یا عوارض دارویی باشد. اما شاید با خود فکر کنید که بعضی غذاهای روزان...

آیا قهوه باعث یبوست می‌شود یا آن را برطرف می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از Medicinenet،آیا اغلب دچار یبوست می‌شوید و نمی‌دانید دلیلش چیست؟ ممکن است به خاطر مصرف کم آب٬ ساعت‌ها در جایی نشستن و یا عوارض دارویی باشد. اما شاید با خود فکر کنید که بعضی غذاهای روزانه هم ممکن است باعث بروز این مشکل شود. بهتر است به این نکات توجه کنید.
غذاهای منجمد: غذاهای منجمد و آماده بر سیستم گوارش شما تأثیر می‌گذارد. فیبر آنها بسیار کم بوده و چربی‌شان زیاد است و خوردن آنها می‌تواند حرکت روده‌تان را دچار تأخیر کند.
موز: موزها هم باعث یبوست می‌شوند. این مسئله به میزان رسیده‌ بودن آنها ارتباط دارد. موزهای نرسیده باعث بروز مشکل در حرکت روده‌تان می‌شود در حالی‌که موزهای رسیده این مشکل را برطرف می‌کند.
چیپس: چیپس‌ها و سرخ‌کردنی‌هایی از این دست سرشار از چربی بوده و فیبرشان بسیار کم است و این باعث می‌شود که هضم‌شان طولانی بوده و مشکل باشد و به یبوست بیانجامد.
گوشت قرمز: خوردن گوشت قرمز بسیار دشوار است چرا که سرشار از چربی بوده و حاوی پروتئین‌هایی است که به راحتی با سیستم گوارشی تجزیه نمی‌شوند. از طرفی سرشار از آهن است که در برخی موارد منجر به یبوست می‌شود.
محصولات لبنی: یک فنجان شیر یا کمی پنیر می‌تواند باعث یبوست شود. محصولات لبنی شامل لاکتوز هستند که باعث تراکم در معده و ورم آن می‌شود. گاز معده‌ی حاصل از این تورم٬ مسیر عبور غذا از روده را مسدود کرده و منجر به یبوست می‌شود.
شیرینی‌ها و سایر آجیل‌ها: غذاهای سالم نیستند چون باعث اضافه‌وزنتان می‌شود٬ از طرفی چیزهایی مانند بیسکویت یا کیک٬ فیبر بسیار کمی دارند و میزان چربی‌شان بسیار بالاست که باعث می‌شود گوارش آنها با مشکل مواجه شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار