۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴

آیا خواص پنهان هر میوه را می دانستید؟

میوه ها غذایی بسیار عالی است. میوه یکی از بهترین راه ها برای بدن است تا بتواند به خوبی مواد غذایی را هضم کند و سیستم گوارشی بدن ما احتیاج به انجام فرایندهایی سخت برای جذب میوه لازم ندارد. همه میوه ها برای بدن انسان مناسب است اما باید زمان...

آیا خواص پنهان هر میوه را می دانستید؟

میوه ها غذایی بسیار عالی است. میوه یکی از بهترین راه ها برای بدن است تا بتواند به خوبی مواد غذایی را هضم کند و سیستم گوارشی بدن ما احتیاج به انجام فرایندهایی سخت برای جذب میوه لازم ندارد. همه میوه ها برای بدن انسان مناسب است اما باید زمانی میوه را مصرف کنیم که به خوبی رسیده باشد تا بدن بتواند به خوبی آن را هضم کند و از انرژی آن استفاده کند.

از تمام رنگ ها، شکل ها و بافت های میوه به عنوان آنتی اکسیدان های مختلف و فیتونوتایدر ها برای بارگذاری استفاده کنید. و سپس انواع مختلفی از میوه ها را در رژیم غذایی خود بکار می گیرید تا بتوانید از تمام مزایایی میوه های مختلف استفاده کنید، از مبارزه با سرماخوردگی و جلوگیری از التهاب تا بهبود پوست و موهایتان.

از فردا صبح به جای تخم مرغ و نون تست برای صبحانه از میوه‌ها استفاده کنید. یک حرکت شگفت انگیز برای سلامتی بدن خود کنید و یکی از میوه های خوشمزه را برای برنامه غذایی خود انتخاب کنید.

میوه های ضد التهابی: گیلاس، آناناس، زغال اخته

آناناس سرشار از ویتامین C می باشد و شامل آنزیمی به نام برملائین است که التهاب روده را کاهش می دهد، همچنین عملکرد سیستم ایمنی را افزایش می دهد و هضم پروتئین را بهبود می بخشد.

سعی کنید این میوه را با خانواده توت ها همراه کنید. این خانواده دارای مزایای غذایی زیادی هستند مانند ویتامین C، A و E می باشند.

آنتوسیانین، آنتی اکسیدان اصلی در بلوبری و گیلاس می باشد و این چیزی است که این میوه ها را غرق در رنگ های زیبایشان می کند.

تقویت سیستم ایمنی: گریپ فروت، کیوی، توت فرنگی

آیا احساس می کنید که سیستم ایمنی شما ضعیف شده است؟ کیوی، گریپ فروت و توت فرنگی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند تا شما را سالم نگه دارد. کویین غنی از ویتامین C است که به حمایت از سیستم ایمنی کمک می کند و از آسیب های رادیکال آزاد جلوگیری می کند که می تواند منجر به التهاب در بدن شود.

گریپ فروت و توت فرنگی نیز برخی از غذاهای ویتامین C ما (حاوی C بیشتر از پرتقال!) است که می تواند به ایمنی  را افزایش داده و با بیماری ها مبارزه می کند.

دانه های توت فرنگی دارای غنی از ویتامین های A و C نیز حاوی مواد معدنی هستند که از عملکرد ایمنی حمایت می کنند.  نکته مفید، صبر نکنید تا سرما بخورید و عطسه کنید تا از این میوه ها استفاده کنید. از این میوه ها استفاده کنید تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

بشقاب آنتی اکسیدان: انگور قرمز، انار

این میوه ها در ترکیبات آنتی اکسیدان ها و مبارزه با بیماری ها هستند که بدن ما را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند و ما را جوان می کند و نگاه می کند. رزوراترول در انگور قرمز – و شراب قرمز – دارای خواص آنتی اکسیدان قوی و ضد پیری است که به مبارزه با بیماری و علائم پیری کمک می کند.

انگور نیز در لوتئین و زکسانتین بالا است، که دید ما را قوی نگه می دارد و می تواند اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش را به حداقل برساند. انار دارای سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان ها نسبت به اکثر میوه ها است و می تواند به کاهش آسیب پوستی رادیکال آزاد کمک کند.

سم زدایی بدن: لیمو، هندوانه و توت فرنگی

ما نمی توانیم از بدن خود بدون کمک گرفتن از میوه ها و غذاها استفاده کنیم. میوه ها و مواد غذایی به ما کمک می کنند تا سموم را از بدن خود دفع کنیم. بیاید اول با هندوانه شروع کنیم. هندوانه از ۹۲% آب تشکیل شده است همچنین حاوی عامل اصلی سم زدایی است. این همچنین یک منبع لیکوپن و ویتامین A و C است که بیشتر در معالجه و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند.
لیمو فوق العاده قلیایی پس از هضم، همچنین یک ماده ضد عفونی کننده قوی است و دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است.

شما می توانید اول صبح از این میوه استفاده کنید تا سیستم گوارش خود را تقویت کنید. لیمون به شما کمک می کند بدن خود را سم زدایی کنید.

اما در میان توت فرنگی را فراموش نکنید. این بچه های کوچک یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها A، B و C، آهن و کولین هستند که کبد برای فرآیندهای سم زدایی نیاز دارد.

میوه های انرژی‌زا: موز، آووکادو و سیب

زمانی که به دنبال یک منبع تغذیه برای بدن خود هستید ما به شما ظرف میوه انرژی زا را پیشنهاد می کنیم. موز، اووکادو و سیب جز میوه های انرژی زا هستند. این میوه ها غنی از مواد مغذی هستند. (آووکادو یک نوع میوه می باشد) این میوه ها دارای مواد غذایی زیادی هستند، معده شما را پر می کنند و برای ساعت ها شما را سیر نگه می دارند.

موز یک انرژی بسیار سریعی به بدن شما منتقل می کند و قبل از هرگونه تمرین ورزشی بسیار مناسب است. همچنین چربی‌های سالم در آووکادو هضم شما را بهبود می بخشند. سیب دارای فیبر بسیار بالایی است و به مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد. اگر به دنبال میوه هایی انرژی زا هستید این سه میوه را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار