۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷

آیا تماس‌های تلفنی خارج از کشور کلاهبرداری است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بسیاری از افراد می‌پرسند که آیا ممکن است از کشورهای مختلف با ما تماس گرفته شود؟ بله این احتمال وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید که این یک کلاهبرداری تلفنی است. آن‌ها با شما تماس می‌گیرند و ق...

گوشی سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بسیاری از افراد می‌پرسند که آیا ممکن است از کشورهای مختلف با ما تماس گرفته شود؟ بله این احتمال وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید که این یک کلاهبرداری تلفنی است. آن‌ها با شما تماس می‌گیرند و قبل از جواب دادن شما گوشی را قطع می‌کنند تا شما از روی کنجکاوی با آن شماره تماس بگیرید اما غافل از اینکه این یک تله تلفنی است. در این مطلب از مجله اندیشه معاصر به موضوع کلاهبرداری از طریق تماس خارجی می‌پردازیم.

اگر در دام این کلاهبرداران تلفنی بیفتیم چه می‌شود؟

در این روش مجرمان با استفاده از تماس گیرنده‌های خودکار و به‌صورت نرم افزاری با تعداد زیادی از شماره‌ها، یک یا دو تماس کوتاه برقرار کرده تا تماس از دست رفته روی گوشی طرف مقابل ثبت شود، افراد نیز پس از دیدن تماس‌های از دست رفته به گمان اینکه تماس مهمی را از دست داده‌اند یا از روی حس کنجکاوی و بدون دقت به داخلی یا خارجی بودن شماره، اقدام به تماس مجدد با این شماره‌ها می‌کنند و به این شکل هزینه‌های سنگین تماس بین المللی به آنها تحمیل می‌شود.

 پس از برقراری تماس با شماره مورد نظر، اپراتور پاسخ داده و سعی می‌کند با صحبت در مورد موضوعات مختلف مانند پذیرفته شدن در لاتاری و برنده شدن جایزه‌های متنوع، مکالمه را طولانی کند تا درآمد بیشتری نصیب‌شان شده و از طرفی حساب شما را خالی کنند همچنین اقدام به تخلیه تلفنی کرده و اطلاعات خصوصی و شخصی شما را نیز از شما گرفته و ممکن است بعدا مسبب سوءاستفاده گردد.

 با توجه به اینکه بسیاری از آن‌ها دارای اپراتور نرم‌افزاری هستند، در صورت تماس با آن‌ها پیام ضبط شده برای شما پخش می‌شود. این پیام‌ها اغلب به زبان انگلیسی هستند ولی گاها به‌صورت فارسی و عربی نیز پخش می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود افراد شماره‌های مربوط به بستگان خود را که در خارج از کشور هستند، به‌صورت مشخص در فهرست مخاطبان خود ذخیره کنند.  در این‌صورت با مشاهده شماره‌ای ناشناس افراد می‌توانند به راحتی آن را رد کرده و اگر با این شماره‌ها مواجهه شدند، با آن‌ها هیچ تماسی برقرار نکنند.

مجازات جرم کلاهبرداری ساده

مجازات جرم کلاهبرداری ساده طبق ماده یک قانون حبس از۱ سال تا ٧ سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است. همچنین کلاهبردار باید اصل مال را به صاحبش برگرداند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط