۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳

آیا برای افزایش وزن شیک موز موثر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از الو دکتر ،آیا برای افزایش وزن شیک موز موثر است؟. اگر لاغر هستید و می خواهید وزن خود را افزایش دهید به احتمال زیاد به شما توصیه می شود شیک موز بخورید. موز از نظر کالری و فیبر چاق کننده م...

آیا برای افزایش وزن شیک موز موثر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از الو دکتر ،آیا برای افزایش وزن شیک موز موثر است؟. اگر لاغر هستید و می خواهید وزن خود را افزایش دهید به احتمال زیاد به شما توصیه می شود شیک موز بخورید. موز از نظر کالری و فیبر چاق کننده محسوب می شود، بنابراین وقتی فردی قصد افزایش وزن دارد باید مصرف این میوه زرد رنگ را افزایش دهد، اما حقیقت دیگر این است که موز یک میان وعده عالی بعد از ورزش نیز محسوب می شود. این موضوع اغلب باعث ایجاد سردرگمی بین افراد می شود. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا سعی شده توضیح داده شود آیا شیک موز واقعا به شما در افزایش وزن کمک می کند یا خیر.

ارزش غذایی موز

برخلاف تصور عمومی موز به هیچ وجه چاق کننده نیست. در واقع، یکی از مغذی ترین میوه هایی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. موز سرشار از فیبر، پتاسیم و چربی کم است که آن را به یک میان وعده عالی بعد از ورزش برای مهار گرسنگی تبدیل می کند.

شیک موز

شیک موز

شهرت بد آن به طور اساسی با کربوهیدرات زیاد، کالری و پروتئین کم مرتبط است. یک عدد موز متوسط ​​حاوی ۱۰۵ کالری و ۲۷ گرم کربوهیدرات است، اما این میوه سرشار از سایر مواد مغذی مانند ویتامین B6، C، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی است، بنابراین حذف این میوه از رژیم غذایی به این معنی است که از سایر مواد مغذی و فواید سلامتی آن محروم خواهید شد.

آیا موز به افزایش وزن کمک می کند؟

هیچ نوع غذا یا نوشیدنی وجود ندارد که بتواند به شما در افزایش یا کاهش وزن کمک کند. برای افزایش وزن باید از یک رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی درست پیروی کنید. رژیم و ورزش هر دو برای افزایش وزن مهم هستند. حتی وقتی از شیک موز صحبت می کنیم هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نوشیدن مرتب آن می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند بلکه به عنوان یک برنامه افزودنی سالم برای رژیم غذایی افزایش وزن شناخته می شود، اما برا دریافت نتیجه موثر شما باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. موز کالری زیادی دارد و ممکن است در صورت مصرف صحیح آن از افزایش وزن پشتیبانی کند. برای افزایش وزن یک لیوان شیر پرچرب را به ۲ عدد موز اضافه کنید. این ترکیب را مخلوط کنید نوشیدنی را در یک لیوان ریخته و عسل و آجیل را به آن اضافه کنید، همچنین می توانید به جای شیر گاو از شیر بادام استفاده کنید. شیر بادام کالری بالایی دارد و به شما در افزایش کالری دریافتی روزانه برای به دست آوردن توده عضلانی کمک می کند. مصرف شیک موز بعد از ورزش به بهبود سریع عضله نیز کمک می کند.

در پایان

اگر به دنبال افزایش وزن هستید میزان کالری دریافتی و ورزش روزانه خود را افزایش دهید. ورزش به شما در بدست آوردن توده عضلانی کمک می کند و از تجمع چربی در بدن که برای سلامتی مضر است جلوگیری می کند. ورزش های قدرتی برای همه افرادی که به افزایش وزن علاقه دارند گزینه ضروری به شمار می  آید.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط