۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲

آیا آب هویج برای درمان کرونا مفید است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای درمان کرونا تنها در هویج وجود ندارد. اگر به کرونا مبتلا شده‌اید، در این مدت می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجاتی مثل هویج، آلو، پرتقال و کدو استفاده کنید. مصرف روزانه هویج یا ...

آیا آب هویج برای درمان کرونا مفید است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای درمان کرونا تنها در هویج وجود ندارد. اگر به کرونا مبتلا شده‌اید، در این مدت می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجاتی مثل هویج، آلو، پرتقال و کدو استفاده کنید.

مصرف روزانه هویج یا نوشیدن نصف لیوان آب هویج در زمان ابتلا به کرونا ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر را به بدن شما می‌رساند.

تأمین ۷۳% از نیاز روزانه به ویتامین A
تأمین ۹% از نیاز روزانه به ویتامین K
تأمین ۸% از پتاسیم و فیبر
تأمین ۵% از ویتامین C
تأمین ۲% از کلسیم و آهن

لازم به ذکر است، هویج به تنهایی نمی‌تواند از کرونا جلوگیری کند و یا باعث درمان بیماران کرونایی شود. برای جلوگیری از کرونا باید پروتکل‌های مربوطه را رعایت کرده و در صورت بروز علائم بیماری سریعاً به پزشک مراجعه کرد. استفاده از داروهای تجویز شده مطابق با دستور پزشک در بهبودی تأثیر زیادی دارد.

آب هویج و درمان کرونا

همان‌طور که گفتیم هویج برای بیماران کرونایی مفید است. در طول دوره درمان می‌توان آبِ هویج را گرفته و به‌عنوان نوشیدنی مصرف کرد. یکی از نوشیدنی‌های فوق‌العاده مؤثر در زمان بیماری به‌ویژه کرونا ترکیب هویج، سیب و پرتقال است. این ترکیب به محافظت از بدن و مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.

سیب و پرتقال حاوی ویتامین C هستند. ویتامین A موجود در هویج به شکل آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن نیز برای سیستم ایمنی بدن مفید است. هویج همچنین دارای ویتامین B-6 است. این ویتامین نقش مهمی در تکثیر سلول‌های ایمنی و تولید آنتی‌بادی دارد. به همین دلیل آب هویج برای بیماران کرونایی توصیه می‌شود.

این نوشیدنی مواد مغذی زیادی داشته و نوشیدن یک وعده از آن باعث تولید مواد زیر در بدن می‌شود.

پتاسیم از طریق هویج
ویتامین A از طریق هویج
ویتامین B-6 از طریق هویج
ویتامین B-9 (فولات) از طریق پرتقال
ویتامین C از طریق پرتقال و سیب

چرا آب هویج برای کرونا خوب است؟

همان‌طور که گفتیم، هویج دارای بتاکاروتن است. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ویتامین یک ماده ضدالتهاب است. ویتامین A به واکنش آنتی‌بادی‌های بدن در مقابل سمومی مانند ویروس کمک می‌کند. هویج، اسفناج، کلم، زردآلو، سیب‌زمینی، کدو و طالبی همگی منابع عالی بتاکاروتن محسوب می‌شوند.

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است. به همین دلیل مصرف غذاهای حاوی چربی سالم به جذب بهتر آن کمک می‌کند. در این حالت خاصیت هویج برای کرونا افزایش پیدا می‌کند.

سوپ هویج برای کرونا

هویج را می‌توانید برای درمان کرونا به هر شکلی استفاده کنید. تهیه سوپ هویج مواد مغذی موجود در هویج را به بدن می‌رساند و در درمان کرونا موثر است. برای تهیه سوپ دستورالعمل‌های زیادی وجود دارد. ترکیب هویج، بلغور گندم، سبزیجات تازه و لیمو یک وعده غذایی سالم برای بیماران کرونایی است.

آیا مصرف زیاد هویج برای کرونا مضر است؟

مصرف هویج در رژیم غذایی مشکلی ایجاد نمی‌کند و عوارض خاصی از مصرف زیاد آن اعلام نشده است. اما درصورتی‌که برای چند هفته از هویج بیشتر از رژیم غذایی معمول استفاده کنید، احتمال زرد شدن پوست وجود دارد. این حالت نسبتاً بی‌ضرر و قابل‌درمان است.

اما اگر پس از ایجاد این مشکل بازهم در مصرف هویج زیاده‌روی کنید، ممکن است مشکلات جدی‌تری ایجاد شود. در این شرایط تولید ویتامین A به‌صورت طبیعی در بدن کاهش پیدا می‌کند. احتمال مشکلاتی در بینایی، استخوان‌ها، پوست، متابولیسم و سیستم ایمنی به وجود خواهد آمد. حتماً پیش از مصرف روزانه هویج از پزشک خود سؤال کرده و میزان مصرف آن را کنترل کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار