۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲

آپشن جدید توییتر

توییتر در حال کار روی توسعه قابلیتی است که به موجب آن کاربران بتوانند توییت‌های منتشر شده را در بازه‌های زمانی مشخص، آرشیو کنند.

آپشن جدید توییتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  توییتر روی توسعه ویژگی‌های جدیدی با تمرکز بر حفظ حریم شخصی کاربران کار می‌کند. در همین راستا امکان آرشیو کردن توییت‌های قدیمی را برای بازه‌های زمانی معینی مثلا ۳۰، ۶۰، ۹۰ روز یا یک سال کامل بررسی می‌کند.

با آرشیو کردن، دیگر توییت‌های منتشر شده برای سایر کاربران قابل رویت نخواهد بود، ولی کاربر می‌تواند بایگانی از توییت‌های قبلی خود در اختیار داشته باشد.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که این شبکه اجتماعی روی توسعه آن کار می‌کند، محدود کردن افرادی است که می‌توانند توییت‌های منتشر شده را مشاهده کنند. در واقع بدون نیاز به مسدود کردن، کاربران می‌توانند اجازه مشاهده توییت خاصی را با برخی کاربران ندهند.

بلومبرگ این ویژگی‌های جدید را مجموعه‌ای از تغییرات مرتبط با حفظ حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی توصیف می‌کند که هدف آن توجه به آسایش روانی کاربران در تعامل با یکدیگر است.

براساس تحقیقات انجام شده توسط توییتر، بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی حتی نمی‌دانند که حساب کاربری آن‌ها عمومی است یا خصوصی.

توییتر هنوز تاریخ دقیق رونمایی از ویژگی‌های جدید را اعلام نکرده است. برخی این تغییرات در حال حاضر در حد یک ایده اولیه هستند.

 

سخنگوی توییتر تاکید می‌کند که «توجه به حریم خصوصی از موضوعات مهمی است که این شبکه اجتماعی به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد. به همین دلیل قصد داریم به کاربران خود کمک کنیم تا احساس امنیت بیشتری داشته باشند و کنترل بیشتری روی نحوه حضور خود در این توییتر داشته باشند.»

وی به این موضوع اشاره می‌کند که براساس مطالعه تحقیقاتی انجام شده در سطح جهان، حریم خصوصی از موضوعات بسیار مهمی است که کاربران سراسر جهان به آن توجه نشان می‌دهند.

وی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که برخی از این ویژگی‌های از هفته آینده به صورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

با توجه به گزارش‌های اخیر، ظاهرا توییتر قابلیت‌های بسیاری را طی هفته‌ها و ماه‌های آینده در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار