۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴

آلودگی هوای هویزه در پی آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آلودگی هوای هویزه در پی آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم. به دنبال آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم، هوای هویزه آلوده شده و تنفس را برای شهروندان با مشکل مواجه کرده است. براین اساس ادارات، سازمان ها ...

آلودگی هوای هویزه در پی آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آلودگی هوای هویزه در پی آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم. به دنبال آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم، هوای هویزه آلوده شده و تنفس را برای شهروندان با مشکل مواجه کرده است. براین اساس ادارات، سازمان ها ونهادهای دولتی و مدارس نوبت صبح این شهر تعطیل شده است.

آلودگی هوای هویزه در پی آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم

درهمین باره فرماندار هویزه گفته است:« امروز دوشنبه یازدهم مهرماه ادارات و مدارس نوبت صبح هویزه به دلیل آلودگی ناشی از دود آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم تعطیل است و برای تعطیلی مدارس در نوبت ظهر هنوز تصمیم‌گیری نشده است.»

او با تاکید بر افزایش غلظت آلودگی هوا از شب گذشته و ادامه داشتن این شرایط در صبح امروز گفته که این تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس در نوبت صبح و همچنین ادارات انجام شه است.

فرماندار هویزه افزود:« در صورت تداوم این شرایط، مدارس هویزه در نوبت ظهر نیز تعطیل خواهند شد تا مشکل آلودگی هوا برطرف شود.»

آتش در بخش عراقی هورالعظیم از مردادماه امسال شروع شده و علیرغم تلاش ها، همچنان ادامه دارد. به گفته مسوولان کشورمان، آتش هور گاهی به نقطه صفر مرزی با ایران رسیده است.

آلودگی هوای هویزه در پی آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم

آلودگی هوای هویزه در پی آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم

به گفته مسوولان محیط زیست خوزستان، علت اصلی این آتش سوزی خشکی تالاب است و شرایط نیزارهای تالاب نیز به گونه ای است که گاز متان تولید کرده و حریق را افزایش می دهد.

گفته می شود دود حاصل از آتش‌سوزی ناشی از این حریق در شهریورماه جاری، در هویزه و دشت آزادگان دیده می شد و حتی به اهواز هم رسید.

هورالعظیم یا کلان‌تالاب، بزرگ‌ترین تالاب مرزی ایران است که در مرز ایران و عراق و غرب استان خوزستان در انتهای رود کرخه و در منطقه مرزی “دشت آزادگان” واقع شده‌است.

از دیدگاه منابع جانوری و گیاهی، هورالعظیم، تالابی غنی است و ژرفای آن به‌طور میانگین به ۵ متر می‌رسد و مساحتی بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار را در بر می‌گیرد. ذخایر آب این تالاب از رود کرخه در ایران و نیز رودخانه دجله در عراق تأمین می‌ شود. سراسر تالاب هورالعظیم با نی پوشیده شده‌است.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار