۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲

آلمان، چین و روسیه را تهدید کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اخیرا مناقشات بین غرب و روسیه بر سر مسئله اوکراین ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و شدت بیشتری پیدا کرده است. غربی ها مرتبا تلاش می کنند این طور جلوه دهند که روسیه قصد تجاوز به اوکراین را دارد و مسکو را...

آلمان، چین و روسیه را تهدید کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اخیرا مناقشات بین غرب و روسیه بر سر مسئله اوکراین ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و شدت بیشتری پیدا کرده است.

غربی ها مرتبا تلاش می کنند این طور جلوه دهند که روسیه قصد تجاوز به اوکراین را دارد و مسکو را تهدید می کنند که در صورت تجاوزگری باید منتظر عواقب سختی باشد. روسیه هم ضمن انکار همه این اتهامات بر دادن تضمین های امنیتی از طرف غرب به ویژه انصراف دادن از عضویت اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو تاکید دارد.

در این شرایط، تنش های بین روسیه و اوکراین در هفته های آینده هم به شدت جامعه بین‌المللی را به خود مشغول خواهد کرد.

“آنالنا بائربوک”، وزیر امور خارجه آلمان هم راستا با دیگر متحدان غربی خود در گفتگو با روزنامه “زوددویچه سایتونگ” از روسیه و اوکراین مذاکرات جدید درباره وضعیت انسانی در شرق اوکراین را درخواست کرده است.

وی تاکید کرد که با همتای روسی خود “سرگئی لاوروف”، توافق کرده تا درباره مذاکره درباره جزئیات و تک تک جملات توافق مینسک آماده شود.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که انتظار مذاکرات دشواری را دارد. وی افزود: ما باید برای هر میلی متر امنیت بیشتر بجنگیم. بائربوک این مسئله را ضروری دانست که دوباره در این باره که چگونه شرایط انسانی در مناطق جدایی طلب بهبود یابد صحبت شود و رفع نیازهای انسان های نیازمند تضمین شود.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش با این رسانه آلمانی با اشاره به موضع رد آلمان درباره مسئله ارسال تسلیحات به اوکراین در عین حال دفاع از خود را حق هر کشوری از جمله اوکراین دانسته و گفت: اگر کشورهای دیگر مایل به ارسال تسلیحات به این کشور هستند از ما نیست که به آن ها انتقاد وارد کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان با این همه این مسئله را واقع بینانه ندانست که با چنین اقداماتی ( ارسال تسلیحات) بخواهیم وزنه های نظامی را جابجا کنیم. وی بهترین محافظت را این دانست که دیگر هیچ تهاجمی وجود نداشته باشد.

“بائربوک” بار دیگر روسیه را به عواقب سخت و تشدید تحریم ها در صورت تشدید تنش ها تهدید کرده و گفت: قویترین سلاح این است که ما به عنوان اعضای ناتو، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و جی۷ به صراحت اعلام کنیم که هر گونه تجاوز جدید عواقب سخت و دشواری خواهد داشت.

وی با اشاره به اظهارات “جو بایدن”، رئیس جمهور آمریکا که از شکاف هایی بین متحدان صحبت کرده بود گفت: وی هیچ اختلافی بین شرکای آلمان درباره این موضوع نمی بیند.

وی افزود: ما کاملا موافقیم که هر گونه نقض جدید مرزهای اوکراین عواقب جدی خواهد داشت و به همین دلیل لیست بلند بالایی از گزینه های عمل را تنظیم کرده ایم، چرا که باید برای سناریوهای مختلف از اقدامات خرابکارانه تا تعطیلی زیر ساخت های حیاتی آماده باشیم.
بائربوک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های چین برای اعمال فشار بر لیتوانی به دلیل افتتاح دفتر ارتباطی با تایوان گفت: وی در گفتگو با وزیر خارجه چین صراحتا اعلام کرد که باج خواهی وسیله ای در روابط بین اروپا و چین نیست.

وزیر خارجه آلمان درباره توافق سرمایه گذاری بین اتحادیه اروپا و چین که آنگلا مرکل، صدر اعظم سابق آلمان به دنبال آن بود در این شرایط ابراز تردید کرده و گفت: تا زمانی که چین نمایندگان پارلمان اروپا را تحریم می کند این توافق مسخره است.

وی همچنین این انتقاد را به چنین توافقی وارد کرد که فرصت های برابری برای شرکت های چینی و اروپایی ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار