۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

آغاز طلایی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی| حقوق ۱۳ میلیون تومانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی| دل بازنشستگان شاد شد

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به برگزاری دومین جلسه برای رسیدگی به افزایش حقوق بازنشستگان اظهار کرد: قرار شده در هفته جاری دومین جلسه برای بررسی میزان افزایش حقوق بازنشستگان برای مبنای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی برگز...

حقوق بازنشستگان 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اظهار کرد: فعلا همان میزان افزایش حقوق که در شورای عالی کار مصوب شده است برای بازنشستگان مصوب شده تا پرداخت شود.وی افزود: بحث اصلی بازنشستگان و کانون بازنشستگان اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی است که باید اجرا شود، این ماده قانونی تأکید دارد که حقوق بازنشستگان به میزان افزایش هزینه‌های زندگی رقم بخورد که در این باره جلسه‌ای با حضور رؤسای کانون بازنشستگان و سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.دهقان کیا ادامه داد: تفاوت اصلی حقوق بازنشستگی و کارگری در میزان پرداختی در بن و مسکن است که تفاوت دارند.رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران تأکید کرد: ما به طور جد خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی به طور کامل هستیم.وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه برای رسیدگی به افزایش حقوق بازنشستگان اظهار کرد: قرار شده تا در هفته جاری دومین جلسه برای بررسی میزان افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ابراز کرد: براساس‌آخرین اطلاعات قرار است تا مابالتفاوت حقوق فروردین ماه در خردادماه و حقوق اردیبهشت ماه براساس فرمول های سال جدید به حساب بازنشستگان واریز شود. مبنای پرداخت حقوق بازنشستگان هم براساس عدد‌های تعیین شده در شورای عالی کار است. وی یادآور شد: احتمال می‌دهیم که در ۲۰ روز آینده به نتایجی برسیم که در همین ماه اتفافات جدیدی برای بازنشستگان رخ دهد و دستمزد مدنظر جدید تعیین شود.دهقان کیا عنوان کرد: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هم نظرش این است که ما بتوانیم به بازنشستگان کمک کنیم، این مستلزم آن است که سازمان چقدر منابع جدید به دست آورد و آن را به بازنشستگان اختصاص بدهد.

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.

با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با معاونین صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش‌های اصلی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ تأخیرهای بعضا چندین ماهه در صدور احکام برقراری مستمری بازنشستگان کشوری که به دلیل قصور دستگاه‌ها در ارسال مدارک ایجاد شده بود، مرتفع شد.

بر این اساس طی بخشنامه صندوق بازنشستگان کشوری به کلیه واحدهای تابعه و ادارات استانی مقرر شد، در صورت وجود نقص در مدارک بازنشستگان، چنانچه نواقص در خصوص مواردی نظیر؛ تأخیر در نقل و انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات ارفاقی و اشتباه در مقطع زمانی معافیت کسور سنوات خدمت باشد، به مدت چهار ماه و به میزان ۷۵ درصد میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول برداشت کسور بازنشستگی در دو سال آخر اشتغال را به نسبت سنوات خدمت، به عنوان حواله موقت به فرد بازنشسته پرداخت کنند.

با این اقدام معضل پنجاه ساله تأخیر در برقراری حقوق بازنشستگان کشوری که بسیار مورد اعتراض بازنشستگان گرامی بود، رفع شد.

همچنین در راستای اعتراض بازنشستگان کشوری مبنی بر قصور برخی دستگاه‌های اجرایی در ارسال به موقع پرونده خدمتی مستخدم قبل از صدور حکم بازنشستگی توسط دستگاه ذی‌ربط؛ با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور مراتب اصلاح موضوع توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامه‌ای خطاب به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط