۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

آغاز ساخت ۶ هزار واحد مسکن ملی از سوی بنیاد مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز ساخت بیش از ۶ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تا پایان سال گذشته در قالب طرح اقدام ملی خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره ب...

آغاز ساخت ۶ هزار واحد مسکن ملی از سوی بنیاد مسکن
آغاز ساخت ۶ هزار واحد مسکن ملی از سوی بنیاد مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز ساخت بیش از ۶ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تا پایان سال گذشته در قالب طرح اقدام ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات این بنیاد برای تولید و عرضه مسکن در گروه‌های مختلف شامل مسکن محرومین شهری، مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، طرح اقدام ملی مسکن، مسکن خیرساز و حساب صد امام گفت: یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده از حوادث همچنین نوسازی بافت‌های در معرض خطر، طرح‌های بهسازی مسکن روستایی و مسکن محرومان روستایی و نهایتاً مسکن خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در شهرها و روستاهاست.

به گفته تابش تا پایان سال ۹۹ بنیاد مسکن مجموعاً ۴ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد مسکونی در همه بخش‌های مذکور احداث یا بازسازی کرده است.

وی افزود: در سال گذشته با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ۱۳۸ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی احداث شد. در حال حاضر نیز تکمیل حدود ۲۵۴ هزار واحد مسکونی نیمه تمام و ساخت ۲۴۷ هزار واحد مسکونی جدید را با اعتبار حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان برای ساخت در سال جاری در دست اقدام داریم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره اقدامات بنیاد مسکن در بخش روستایی گفت: تاکنون در بخش‌های نوسازی واحدهای آسیب دیده از سوانح طبیعی در بخش‌های شهری و روستایی دو میلیون و ۸۷ هزار واحد مسکونی نوسازی یا احداث شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ حوادث طبیعی رخ داده به ۱۹۸ هزار واحد مسکونی آسیب دید که این تعداد با اعتبار ۸.۳ هزار میلیارد تومان نوسازی یا باسازی شده اند.

تابش یادآور شد: از ابتدای سال ۸۴ تاکنون بنیاد مسکن به موضوع افزایش تاب آوری مسکن روستایی ورود کرد که طی سال‌های مذکور یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۳۵۲ واحد با اعتبار ۲۳ هزار میلیارد تومان مقاوم ساز شده است. اقدامات انجام شده در این بنیاد، واحدهای مقاوم روستایی در برابر زلزله از ۷ درصد در سال ۸۴ به ۵۵ درصد در پایان سال گذشته منجر شد و طبق برنامه این بنیاد تا سال ۱۴۰۵، بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه بنیاد مسکن برای احداث یا بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومانی گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل واحدهای مسکونی باقی مانده از سال‌های گذشته اعتبار در نظر گرفته شده است.

تابش در مورد فعالیت‌های بنیاد مسکن در بخش شهری گفت: از ابتدای فعالیت این بنیاد تا پایان سال گذشته ۱۴۴ هزار و ۵۱۹ واحد واحد مسکونی ویژه خانواده‌های محروم در شهرها احداث کرده ایم که سال گذشته به تنهایی ۳ هزار و ۶۰۰ واحد برای خانواده‌های مستضعف احداث شد. امسال نیز قرار است ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد نیمه تمام سال گذشته تکمیل شده و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد جدید با اعتبار ۴.۵ هزار میلیارد تومان ساخته شود.

وی به فعالیت‌های بنیاد مسکن در حوزه مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر که ساخت واحدهای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به این بنیاد واگذار شد تا پایان سال گذشته ۳۲۸ هزار و ۲۳۴ واحد مسکن مهر با اعتبار ۱۹.۷ هزار میلیارد تومان احداث کردیم که هزار و ۶۰۰ واحد آن با ۱۹۰ میلیارد تومان در سال گذشته تکمیل شد و ۱۸۱۶ واحد از طرح مسکن مهر بنیاد مسکن باقی مانده که سال جاری با اعتبار ۲۱۸ میلیارد تومان به اتمام می‌رسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره طرح اقدام ملی مسکن یادآور شد: ساخت ۷۸ هزار و ۵۳۱ واحد به بنیاد مسکن واگذار شد که تاکنون با توجه به واریز وجه اولیه متقاضیان و اختصاص زمین به این واحدها ساخت حدود ۳۰ هزار واحد قطعی شده است.

به گفته تابش اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرح اقدام ملی مسکن ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان است که حدود ۳ هزار میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی و ۷.۵ هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان تأمین خواهد شد.

وی یادآور شد: ساخت ۶ هزار و ۲۵۴ واحد مسکن ملی تا پایان سال ۹۹ آغاز شده بود.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار