۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳

آغاز ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ناصر سلیمان‌زاده رییس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در جذب و استخدام نیروی انسانی، بومی‌گزینی است. او بیان کرد: چنانچه نیروی تازه ا...

استخدام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ناصر سلیمان‌زاده رییس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در جذب و استخدام نیروی انسانی، بومی‌گزینی است.

او بیان کرد: چنانچه نیروی تازه استخدام متقاضی انتقال از بوم خود به شهرستان یا منطقه‌ای دیگر باشد، استخدامش ملغی می‌شود.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با بومی‌گزینی نیروی انسانی بسیاری از مشکلات موجود در ساماندهی نیروی انسانی مرتفع می‌شود.

او افزود: هدف از بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی برقراری عدالت آموزشی از حیث ساماندهی مطلوب نیروی انسانی و ایجاد توازن در ارایه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی در نقاط مختلف کشور به‌ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: این استان به ۲ هزار نیروی انسانی نیاز دارد و پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی مهم‌ترین چالش استان در زمینه ساماندهی نیروی انسانی است.

محمدعلی واقعی افزود: علاوه بر پراکندگی جمعیت، خشکسالی‌ پیاپی و مهاجرت‌های بی‌رویه باعث کاهش جمعیت روستایی و رونق حاشیه‌نشینی در شهرها شده است.

او گفت: با این وجود فرهنگیان و معلمان دلسوز، مومن و متعهد استان با سعه صدر و تلاش بی‌وقفه مشغول تربیت نسل آینده‌ساز هستند و گواه این مدعا کسب رتبه‌های فراوان در مباحث عقیدتی، علمی و آموزشی توسط دانش‌آموزان دختر و پسر خراسان جنوبی در دوره‌های مختلف تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود چهار شهرستان مرزی در این استان اضافه کرد: بیش از ۸ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در نواحی و مناطق مرزی استان تحصیل می‌کنند.

او از خراسان جنوبی به عنوان دومین استان بیابانی کشور یاد کرد و گفت: از سال ۱۳۹۰ به بعد جمعیت دانش‌آموزی این استان رشد چشمگیری داشته است.

واقعی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار معلم زن و مرد در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی و پیش دبستانی در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

او با بیان اینکه بیشتر مدارس استان با حداقل نُرم دانش‌آموزی، فعالیت می‌کنند افزود: مهر امسال یک هزار و ۲۰۰ معلم استان بازنشسته شدند.

مجوز استخدام ۳۴ هزار معلم صادر شد

سعید عسگری سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پیگیری‌های این وزارتخانه برای تأمین نیروی انسانی، اظهار کرد: مجوز استخدام ۳۴ هزار  و ۷۳۱ نفر در آموزش و پرورش اخذ شده است.

او در پاسخ به این پرسش که «چرا روند جذب نیرو در آموزش و پرورش با تأخیر مواجه شده است؟»، گفت: مشکل از طرف آموزش و پرورش نیست؛ با توجه به تغییرات دولت، روند جذب هم تأخیر پیدا کرد چرا که بعضی از وزرای دستگاه‌های دیگر ایراد گرفته بودند که باید مطالعه کنیم.

احتمالا فراخوان آزمون در دی ماه منتشر می‌شود

عسگری با بیان اینکه قرار شد برای صدور دفترچه آزمون استخدامی اقدامات لازم انجام شود، عنوان کرد: هرچقدر زودتر آزمون استخدامی برگزار شود، به نفع ما خواهد بود.

او ادامه داد: پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون باید دوره ببیند و اول مهر سال بعد سر کلاس حضور داشته باشند، به همین دلیل هرچقدر زودتر آزمون برگزار شود، بهتر است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که فراخوان آزمون در دی ماه ارائه شود که امیدواریم اتفاق بیفتد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز ۴ دی در اولین نشست خبری خود با تأکید بر تحقق عدالت آموزشی و توزیع عادلانه نیروی انسانی در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: مجوز اولیه استخدام بیش از ۳۴ هزار نفر را گرفته‌ایم که در مناطق مرزی، عشایری و مناطقی است که مدتهاست به علت عدم استقرار توزیعی و ترمیمی در وضعیت نامناسبی هستند.

تعدادی از مخاطبان یک خبرگزاری نوشتند: «با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و وعده‌های مکرر مسؤولین مربوط، از ابتدای سال جاری برای برگزاری آزمون استخدامی و عدم تحقق وعده‌ها تا این لحظه ما فارغ‌التحصیلان بیکار و مشتاق حرفه معلمی درخواست داریم هر چه سریع‌تر تاریخ برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش پرورش مشخص شود».

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار