۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵

آغاز به کار نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا در وین آغاز به‌کار کرد. دستور کار این نشست شامل موضوعاتی، چون فعالیت‌های هسته‌ای ...

آغاز به کار نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا در وین آغاز به‌کار کرد.

دستور کار این نشست شامل موضوعاتی، چون فعالیت‌های هسته‌ای در کره شمالی، سوریه، پیمان امنیتی اکوس، راستی آزمایی و نظارت در ایران، کاربرد پادمان‌ها و نیز سیاست کارکنان این سازمان است.

پیش‌ران هسته‌ای در برزیل از مباحث جدیدی است که به دستورکار شورا اضافه شده است.

موضوع ایران هم یکی از سرفصل‌هایی است که طبق جلسات پیشین در دستور کار شورا عنوان شده و قرار است راستی آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی شود.

پیش از این، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد ایران دو تحقیق باقی‌مانده آژانس را حل و فصل کرده و بازرسان دیگر در مورد ذرات اورانیوم غنی‌شده تا ۸۳.۷ درصد در تاسیسات فردو سوالی ندارند. همچنین در گزارش سه ماهه محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی مستقر در وین نوشته شده: «آژانس به ایران اطلاع داد که پس از ارزیابی داده ها، متوجه شدیم اطلاعات ارائه شده با توضیحات ایران مغایرتی ندارد و آژانس در این مرحله سؤال دیگری در این زمینه ندارد».

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار