۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳

آشنایی با انواع روش‌های چاپ پوسترهای تبلیغاتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از خبر گزاری فارس (http://fna.ir/6k7k4) : در طی چند سال اخیر صنعت چاپ اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی و تبلیغات پیدا کرده است و از روش‌های مختلفی برای چاپ پوسترهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. روش‌ه...

آشنایی با انواع روش‌های چاپ پوسترهای تبلیغاتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از خبر گزاری فارس (http://fna.ir/6k7k4) : در طی چند سال اخیر صنعت چاپ اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی و تبلیغات پیدا کرده است و از روش‌های مختلفی برای چاپ پوسترهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. روش‌های چاپ در تبلیغات به ابزاری نوین جهت انتقال پیام شرکت‌های تجاری به مخاطبان تبدیل شده است. با استفاده از روش‌های خلاقانه چاپ به‌خوبی می‌توان مخاطبان را تحت‌تأثیر قرارداد و آن‌ها را به انجام هدف موردنظر تشویق نمود؛ بنابراین نمی‌توان چاپ را از تبلیغات جدا دانست و افرادی که در حوزه تبلیغات فعالیت دارند نیاز است که با جدیدترین انواع روش‌های چاپ پوستر تبلیغاتی آشنا شوند.

آشنایی با انواع روش‌های چاپ پوسترهای تبلیغاتی

ارتباط صنعت چاپ و تبلیغات

امروزه فضای دیجیتال بسیار گسترش‌یافته است و بیشتر تبلیغات به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. البته همچنان تبلیغات بنری و چاپی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و در توسعه کسب‌وکارهای مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. سفارشاتی مانند طراحی کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، تراکت، سربرگ، پوستر و … نشان می‌دهد که صنعت چاپ در تبلیغات نقشی مهم و تعیین‌کننده دارد. هر یک از روش‌های تبلیغاتی ذکر شده دارای اهمیت و کاربرد خاصی هستند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • چاپ سربرگ اختصاصی به‌منظور درج اطلاعات تجاری شرکت‌ها و مؤسسات
  • چاپ کاتالوگ جهت معرفی سریع و آسان خدمات و محصولات شرکت‌ها
  • چاپ بروشور برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها به همراه توضیحات تکمیلی
  • چاپ کارت ویزیت در راستای معرفی اشخاص و کسب‌وکار آن‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند.

پوستر چیست؟

پیش از آنکه به بررسی انواع روش‌های چاپ پوستر تبلیغاتی بپردازیم بهتر است که با مفهوم پوستر بیشتر آشنا شویم. پوستر در واقع تبلیغی موقت با ایده‌ای خاص است که به‌منظور معرفی یک رویداد، محصول یا خدمات در معرض دید عموم قرار می‌دهند و در نقاط مختلف شهر نصب می‌کنند. پوسترها معمولاً متشکل از دو بخش متنی و گرافیکی هستند و طراحی آن‌ها به نحوی انجام می‌شود که بسیار چشم‌نواز هستند و کاملاً نظر مخاطب را به خود جلب می‌کنند.

برای ساخت پوستر تبلیغاتی ابتدا باید هدف از طراحی پوستر را مشخص نمود و محتوا و طرحی خلاقانه متناسب با آن یافت که بتواند بیشترین تأثیرگذاری و بازدهی ممکن را داشته باشد. پوستر دارای انواع مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به پوستر آموزشی، تبلیغاتی، انگیزشی، رویدادی، مسافرتی، پژوهشی و … اشاره نمود. پوسترهای تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین هستند که توسط کسب‌وکارهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند.

چاپ پوستر تبلیغاتی

منظور از پوستر تبلیغاتی پوسترهایی است که توسط شرکت‌ها و برندهای مختلف در ابعادی متفاوت به‌منظور اهداف تبلیغاتی خاصی طراحی می‌شوند. این پوسترها می‌توانند موجب ایجاد انگیزه در مخاطب، تحریک احساسات مخاطب، درگیر نمودن مخاطب و حتی تغییر سبک زندگی‌اش شود؛ بنابراین باید به بهترین شکل ممکن و با استفاده از جدیدترین روش‌های چاپ تهیه شود تا بتواند بینندگان را کاملاً تحت‌تأثیر قرار دهد و بی‌تفاوت از کنار آن عبور نکنند.

روش‌های بسیاری برای طراحی پوستر وجود دارد که هر یک کاربردها و مزایای خاصی دارند. در ادامه به مهم‌ترین روش‌های چاپ در تبلیغات می‌پردازیم.

چاپ پوستر تبلیغاتی

 

انواع روش‌های چاپ در تبلیغات

برای چاپ پوستر تبلیغاتی و … در صنعت چاپ از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که از جدیدترین روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال یکی از روش‌های رایج چاپ در تبلیغات است که معمولاً برای پروژه‌هایی مانند بروشور، کارت ویزیت، کاتالوگ و … در تیراژ پایین مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش با توجه هزینه مناسبی که نسبت به سایر روش‌های چاپ دارد بسیار مقرون‌به‌صرفه است و عمدتاً بازاریان جهت چاپ کاتالوگ، کارت ویزیت و … از چاپ دیجیتال استفاده می‌کنند.

  • چاپ افست

چاپ افست (https://irankohan.ir/category-offset-print) از روش‌های بسیار کاربردی است و معمولاً برای چاپ مواردی مانند کارت ویزیت، پوستر، بروشور، کتب نفیس، پاکت نامه و … در تعداد بالا کاربرد دارد. در چاپ افست از تکنولوژی لیتوگرافی استفاده می‌شود. ازاین‌رو تنها بخش‌های دارای تصویر مرکب را جذب می‌کنند و بر روی کاغذ چاپ می‌شوند. در تصاویر تمام رنگ که توسط چاپ افست چاپ می‌شوند کاغذ با ۴ رنگ آبی، قرمز، سیاه و زرد مورد چاپ قرار می‌گیرد.

  • چاپ فلکسو

از دیگر انواع روش‌های چاپ می‌توان به فلسکو یا فلسکوگرافی اشاره نمود که در این روش از صفحه‌ای منعطف به جنس ژلاتین یا الاستومر به‌عنوان کلیشه استفاده می‌کنند. چاپ فلسکو برای چاپ بر روی سطوحی مانند سطوح فلزی، پلاستیکی، آلومینیومی، انواع کاغذ و … کاربرد دارد. همچنین برای چاپ بر روی روزنامه، کیسه‌های خرید و بسته‌بندی از این روش که سرعت بالایی نیز دارد استفاده می‌کنند.

  • چاپ تامپو

چاپ تامپو به شکل غیرمستقیم و به کمک پدهای سیلیکونی انجام می‌شود و باتوجه‌به قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد دارای کاربردهای بسیاری است. به طوری که از آن برای چاپ محصولات بهداشتی، ظروف یکبار مصرف، هدایای تبلیغاتی، لوازم‌تحریر و … استفاده می‌شود. چاپ تامپو بسیار زیبا و مقرون‌به‌صرفه است.

  • چاپ سابلیمیشن

از دیگر روش‌هایی که در صنعت چاپ و تبلیغات برای چاپ طرح موردنظر بر روی سطوح مختلف مورداستفاده قرار می گیرد چاپ به روش سابلیمیشن است. چاپ سابلیمیشن دارای دوام و کیفیت بسیار بالایی است و می توان از آن برای چاپ بر روی سرامیک، پارچه، فلز و … استفاده نمود.

  • چاپ سیلک اسکرین

برای چاپ پوستر تبلیغاتی و … نیز می‌توان از چاپ سیلک اسکرین استفاده نمود. این روش قابلیت چاپ بر روی هر نوع سطوحی را دارد، بدون آنکه جنس و شکل ظاهری سطح محدودیتی ایجاد کند. معمولاً این نوع، جهت چاپ بر روی شیشه، پارچه، سرامیک و … استفاده می‌کنند.

  • چاپ لیزری

چاپ یا حکاکی لیزری نیز یکی از روش‌های چاپ در تبلیغات و چاپ پوستر تبلیغاتی بوده که دارای دقت بسیار بالایی است. طرح‌هایی که توسط آن ایجاد می‌شوند هرگز پاک نخواهند شد و دارای کیفیت و ماندگاری خیلی بالایی است. به همین دلیل از آن برای چاپ بر روی سطوح مختلفی مثل سطوح سرامیکی، شیشه‌ای، پلاستیکی، هدایای چوبی، فلزی و … استفاده می‌کنند.

کلام آخر

همان‌طور که اشاره شد پوسترها انواع مختلفی دارند و طراحی و چاپ آن‌ها با اهداف خاصی صورت می‌گیرد. پوسترهای تبلیغاتی راه ارتباطی کوچک اما قدرتمندی هستند که به موضوع مهمی اشاره دارند و می‌توانند تلنگری در احساسات مخاطبان و بینندگان ایجاد نمایند. ازاین‌رو باید از بهترین روش‌های چاپ پوسترهای تبلیغاتی استفاده کنید که کیفیت بالا و هزینه مناسبی داشته باشد. اگر  می خواهید برای معرفی کسب‌ وکار خود  یک پوستر تبلیغاتی حرفه ای چاپ کنید ما به  شما مجموعه ایران کهن را پیشنهاد می کنیم. جهت مشاهده نمونه کارهای این شرکت می توانید به وب سایت ایران کهن مراجعه کنید و با برقراری تماس با کارشناسان مجموعه از مشاوره‌های آن‌ها استفاده نمایید.

آدرس سایت منبع: https://irankohan.ir/

برای تماس با کارشناسان مجتمع چاپ ایران کهن میتوانید با این شماره ها تماس گرفته و با متقاضی مورد نظر از لیست زیر ارتباط برقرار نمایید.

۵۴۸۸۹۰۰۰۰-۰۲۱         ۸۸۳۴۴۳۸۷-۰۲۱

تهران خیابان مطهری، نرسیده به چهار راه سهروردی کوچه سنندج، پلاک ۶، مجتمع چاپ کهن

آدرس ایمیل : [email protected]

پاسخگویی تلفنی از ساعت ۸:۴۰ الی ۲۱ میباشد.

 

 

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار