۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹

آزمون استخدامی| آزمون استخدام جدید معلمان آموزش و پروش + جزییات

جزئیات جدید از آزمون استخدام معلمان آموزش و پروش را در اندیشه معاصر بخوانید.

مدارک امتیازآور آزمن آموزگاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وزیر آموزش و پرورش در تازه ترین مصاحبه خود از آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش می گوید:در سال ۱۴۰۳ استخدام ها وسیع خواهد بود. از هم اکنون فرآیند برنامه ریزی آغاز شده است.اهتمام ما و سازمان اداری و استخدامی این است که در سال ۱۴۰۲ و تا قبل از ماه مبارک رمضان کار را تمام کنیم.

قرار بر این است معلمان را تا ۷۰۰ ساعت آموزش بدهیم و سپس به کلاس درس بفرستیم.

۱۴۰۳ تاریخی‌ترین سال برای استخدام معلم خواهد بود

رضا مراد صحرایی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال ما در خصوص وضعیت و تدابیر اتخاذ شده برای جذب کادر آموزشی و استخدام معلم در سال ۱۴۰۳ با توجه به مشکلاتی که امسال بوجود آمد و ضرورت برخی اصلاحات قانونی در این حوزه در لایحه بودجه، با اشاره به اینکه سال گذشته، وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی توافق کردند تصریح کرد:

سال ۱۴۰۳ قرار است تاریخی ترین سال در استخدام و جذب معلم و کادر آموزشی باشد و ما برای استخدام بیش از ۹۰ هزار نفر برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کرده‌ایم.

فراخوان جذب معلم در بهمن و اسفند انجام می شود

حذف شرط رشته همچنان پا برجاست و احتمالا تصویب بشود و تمامی رشته ها بتوانند شرکت کنند.
به گفته سخنگوی کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس قرار هست ۹۰ هزار نفر استخدام شوند.
۱۹ هزار ۷۰۰نفر از این تعداد جذب مربوط به دبیر پرورشی هست.
۱۰هزار نفر مربوط به نیروی خدمتگزار و سرایدار
۶۰ هزار نفر مربوط به آموزگاری و دبیری هستآزمون سرایدار و خدمتگزار مدرسه با مدرک دیپلم هم نیرو جذب می کند

منابع حیطه عمومی آزمون دبیری و اموزگاری و امورتربیتی همان منابع آزمون امسال خواهد بود.

برگزاری آزمون استخدامی از طریق ماده ۲۸ برای جذب بیش از ۷۰ هزار معلم جدید

به گزارش اندیشه معاصر، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی زوایای مختلف برگزاری آزمون استخدامی است؛ و به زودی اطلاعات دقیق این آزمون استخدامی برای جذب بیش از ۷۰ هزار نفر اعلام خواهد.

وزارت آموزش و پرورش در برگزاری این آزمون استخدامی تلاش می کند در همه بخش ها از جمله پرورشی، تربیت بدنی و بهداشت، آموزگاری و معلم مقاطع مختلف از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیروز جذب نماید.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم مشکل کمبود معلم را در همین دولت سیزدهم حل کنیم و این مشکل به دولت بعدی منتقل نشود گفت: سالانه استخدام از طریق ماده ۲۸ و برگزاری آزمون های مختلف استخدامی دنبال می شود و نیز دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربییت دبیر شهید رجایی با پذیرش دانشجویان بیشتر به حل مشکل نیروی انسانی و کمبود معلم کمک خواهند کرد./ کانال فرهنگیان صدوبیست

استخدام آموزش و پرورش

استخدام آموزش و پرورش

برگزاری آزمون استخدام ۱۵ هزار مربی پرورشی در اسفند ماه ۱۴۰۲

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال به ما وعده جذب تعداد ۱۵ هزار مربی پرورشی و تربیتی را داده‌اند که اکنون در حال تدوین دفترچه آن هستیم تا در “اسفند ماه امسال” آزمون آن برگزار شود.

قرار است تا چهار سال آینده هر سال تعداد قابل توجهی نیرو برای معاونت پرورشی جذب شوند تا بتوانند برخی از این کمبودها را جبران کنند.

جزئیات آزمون استخدامی ۹۰ هزار نفری آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قرار است آموزش و پرورش ۹۰ هزار نیرو جذب کند.

از این تعداد قرار است ۱۰ هزار نیرو خدمت‌گذار ۲۰ هزار معلم پرورشی و ۶۰ هزار معلم جذب شود.

مسئولان آموزش و پرورش باید بهمن و اسفند سال جاری فراخوان جذب نیرو را انجام دهند تا مابقی کارها انجام شود.

یکی از فراخوان های استخدامی که چندین بار در مورد آن مطلب منتشر شده جذب سرایدار و خدمتگزار است که در خبرهای مختلف در مورد سهمیه جذب آن مطالب مختلفی منتشر شده است.

زمان احتمالی آزمون های استخدامی آموزش و پرورش

اسفند ۱۴۰۲ زمان احتمالی آزمون استخدامی جدید

 

استخدام ۳۷ هزار نفری آموزش و پرورش در راه است

جذب ۳۷ هزار نفر نیروی سرایدار و خدمتگزار در آموزش و پرورش

در مورد جذب سرایدار و خدمتگزار احتمالا آزمون متمرکز در کار نباشد و جذب بر عهده ادارات محل خدمت است که به زودی در این زمینه خبر قطعی منتشر می گردد.

همچنین آزمون دیگری که در بهمن یا اسفند سال جاری برگزار می گردد مربوط به جذب مربی پرورشی ،مراقب سلامت و معلم ورزش است که پیش بینی و تامین اعتبار برای جذب ۲۰ هزار نفر در این زمینه انجام گرفته است./ اندیشه معاصر

اما بزرگترین آزمون نیز که بصورت روال سالانه برگزار می گردد جذب معلم،دبیر و هنرآموز در تمامی رشته های مرتبط با آموزش و پرورش است که احتمالا در اسفند۱۴۰۲ یا اوایل سال ۱۴۰۳ برگزار می گردد آزمونی که قرار است بحران کمبود معلم را در سال ۱۴۰۳ پایان دهد.

چه رشته هایی مجاز به شرکت در آزمون آموزش و پرورش هستند؟

آموزش و پرورش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف نیرو می پذیرد.تمامی رشته های مرتبط با متون درسی آموزش و پرورش در این رنج قرار دارند که میتوانید با دریافت دفترچه استخدامی سال قبل لیست رشته ها را مشاهده نمایید.هر چند هر ساله با توجه به نیاز آموزش و پرورش ممکن است رشته های جدیدی نیز اضاف شود که تا زمان انتشار دفترچه جدید نمی توان در مورد آن با قطعیت اظهار نظر کرد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط