۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵

آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت در آخرین ساعت ۵ آبان| آخرین ایرادات وارده به طرح ساماندهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت در آخرین ساعت ۵ آبان| آخرین ایرادات وارده به طرح ساماندهی را در اد بساط حقوق‌های نجومی که توسط شرکت‌های دولتی پرداخت می‌شد، گرفته شده و در برنامه هفتم توسعه ...

ساماندهی کارکنان دولت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت در آخرین ساعت ۵ آبان| آخرین ایرادات وارده به طرح ساماندهی را در اد

بساط حقوق‌های نجومی که توسط شرکت‌های دولتی پرداخت می‌شد، گرفته شده و در برنامه هفتم توسعه کف و سقف پرداخت حقوق تعیین شده است.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه که در مجلس یازدهم در حال نهایی شدن است، در حوزه ساماندهی کارکنان دولت و پرداخت حقوق آنها برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است تا در کنار ساماندهی کارکنان، پرداختی‌ها نیز به شکل عادلانه و واقعی انجام شود.

وی تصریح کرد: تأکید ما در کمیسیون اجتماعی در کاهش فاصله طبقاتی در پرداختی حقوق و مزایا بوده تا همه کارکنان به تناسب سوابق و سختی کار حقوق و مزایای مناسبی را دریافت کنند.

طرح ساماندهی کارکنان دولت در مراحل تأیید نهایی است!
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت بعد از رفت و برگشت‌های مختلف بین مجلس و شورای نگهبان و رفع ایرادات آن هنوز در مراحل تأیید نهایی است، ولی در برنامه هفتم توسعه قرار است ساماندهی کارکنان به صورت ضابطه‌مند و در یک فرآیند پنج ساله انجام شود.

اسماعیلی افزود: در کنار تلاش مؤثر مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت، بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز در برنامه هفتم توسعه مورد توجه است تا بازنشستگان ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را بگیرند.

وی از افزایش ۴۰ درصدی حقوق معلولان و مددجویان کمیته امداد در ماه‌های آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: به تناسب رشد تورم این افزایش انجام شده و در صورت موافقت دولت برای کارگران و کارکنان نیز می‌توان افزایش حقوق را برای نیمه دوم سال اعمال کرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان اینکه چندین هزار نیروی شرکتی در کشور در بلاتکلیفی به سر می‌برند، گفت: در کمیسیون اجتماعی الحاقیه‌ای برای نیروهای شرکتی در نظر گرفته شده است که از هیأت رئیسه مجلس درخواست می‌شود این الحاقیه در صحن مطرح شده تا وضعیت نیروهای شرکتی مشخص شود.

حسین رجایی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به بلاتکلیفی نیروهای شرکتی گفت: آقای رئیس جمهور در روز تحلیف گفتند که چه معنایی دارد در یک اداره چندین مدل نیرو به کار گرفته شود اما متأسفانه دولت اقدام خاصی برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی انجام نداده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر چندین هزار نیروی شرکتی داریم که بلاتکلیف هستند و دولت به راحتی از تعیین تکلیف آنها گذر کرده است و هیچ برنامه‌ای هم برای آنها ندارد.

طرح ساماندهی کارکنان دولت که در کمیسیون اجتماعی و مجلس رأی آورد، متأسفانه به نظر می‌رسد که دولت اعتقادی برای اجرای آن ندارد.

وی افزود: از دولت می‌خواهیم که برنامه خود را برای ساماندهی کارکنان دولت به مجلس ارائه کند تا مشخص شود که چه برنامه‌ای برای نیروهای شرکتی دارد در حالی که این نیروها سرمایه اجتماعی نظام هستند و ما به راحتی از آنها عبور کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: ما میلیون‌ها تومان را به یک شرکت بالادستی می‌دهیم تا ۲۰ الی ۳۰ درصد آن را به کارگر بدهند، دولت که پول را می‌دهد و بار مالی هم ندارد اما متأسفانه دولت در این موضوع نیز بلاتکلیف است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از طرفی در کمیسیون اجتماعی الحاقیه‌ای برای نیروهای شرکتی در نظر گرفتیم که از هیأت رئیسه مجلس می‌خواهم این الحاقیه در صحن مطرح شود تا وضعیت نیروهای شرکتی مشخص شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط